×
×

«استاد شجریان ریاست افتخاری شورای عالی خانه موسیقی هستند»

  • کد نوشته: 174027
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲ام اسفند ۱۳۹۶
  • ۰
  • حمیدرضا نوربخش (مدیرعامل خانه موسیقی) در نشست ماهیانه خانه گفت: همواره تمام ارکان خانه موسیقی مشی کمک و تعامل با دستگاه های فرهنگی بوده، زیرا به این معتقد هستیم با تعامل می‌توانیم امور را پیش ببریم.

    «استاد شجریان ریاست افتخاری شورای عالی خانه موسیقی هستند»
  • حمیدرضا نوربخش(مدیرعامل خانه موسیقی) در نشست ماهیانه خانه گفت: همواره تمام ارکان خانه موسیقی مشی کمک و تعامل با دستگاه های فرهنگی بوده، زیرا به این معتقد هستیم با تعامل می‌توانیم امور را پیش ببریم.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از سایت خانه موسیقی، نشست ماهیانه اعضای خانه موسیقی روز گذشته در ساختمان فاطمی و با حضور هنرمندان، علاقمندان و اعضای این نهاد تشکیل شد.

    در ابتدای این نشست حمیدرضا نوربخش(مدیر عامل خانه موسیقی) ایام فاطمیه و سانحه سقوط هواپیمای مسافربری را تسلیت گفت و برای بازمانگان این حادثه آرزوی صبر و شکیبایی کرد. در ادامه نوربخش با اشاره به برخی تحولات سال ۹۶ گفت: در دولت، شورای شهر و مدیریت شهر تهران تحولاتی را شاهد بودیم که امیدواریم تاثیرات مثبت و مهمی در موسیقی کشور داشته باشد.

    فصل نوین فعالیت های شورای عالی آغاز شده

    وی در ادامه با اشاره به فعالیت های شورای عالی خانه موسیقی گفت: شورای عالی خانه موسیقی که راس هرم خانه است فصل نوین فعالیت های خود را آغاز کرده است. اعضای این شورا از هنرمندان با سابقه کشور و توسط مجمع عمومی خانه موسیی تشکیل می شوند و بزرگترین مرجع سیاستگذاری موسیقی در خانه موسیقی و در کشور هستند که اتفاقات موسیقی را رصد کرده و برای آن ریل گذاری می کنند.

    استاد شجریان ریاست افتخاری شورای عالی خانه موسیقی هستند

    نوربخش گفت: در فصل جدید فعالیت ها استاد شجریان با توجه به اینکه در همه این سنوات به عنوان رئیس شورای عالی خانه موسیقی حضور داشتند و اکنون کسالت دارند و شاید تا مدتی نتوانند در جلسات شورای عالی حضور داشته باشند، شورای عالی تصمیم گرفت ایشان به عنوان رئیس افتخاری شورای عالی حضور داشته باشند. ولی برای اینکه در پیشبرد امروز اخلالی پیش نیاید، در انتخابات اخیر شورای عالی خانه، آقای فرهاد فخرالدینی به عنوان رئیس شورا انتخاب شدند و قرار است با عزم جزم، انگیزه و اراده قوی اهداف خانه را به پیش ببرند و مسائل موسیقی را با جدیت دنبال کنند و رهنمود های خود را داشته باشند.

    جلسه شورای عالی با حضور معاون هنری وزیر تشکیل شد

    مدیرعامل خانه موسیقی گفت: در هفته گذشته هم آقای حسینی (معاون محترم امور هنری وزیر فرهنگ و ارشاد) به جلسه شورای عالی دعوت شدند و در این جلسه شرکت کردند. ضمن آرزوی توفیق برای ایشان، اعضای شورای عالی نقطه نظرات، دغدغه ها و نگرانی های خودشان را بیان کردند. به هر حال ما همواره نگاهمان با مسئولان فرهنگی کشور تعاملی بوده مگر آنکه خود مدیران نخواهند از این تعامل بهره مند باشند. ولی در تمام این سالها تمام ارکان خانه موسیقی مشی کمک و تعامل بوده. زیرا به این معتقد هستیم که با دستگاه های فرهنگی کشور باید تعامل داشته باشیم تا امور را پیش ببریم. دغدغه ما موسیقی است و هر کجایی که ببینیم کاستی ای وجود دارد تذکر می دهیم و مسائل را دنبال می کنیم. هر جایی که نیاز باشد با جدیت بیشتری مسائل را گوشزد می کنیم.

    شورای عالی دغدغه هنرمندان موسیقی را به مسئولان گوشزد می کند

    وی افزود: فکر می کنیم دستگاه های فرهنگی هدفشان قاعدتا این است که امور فرهنگ و هنر و هنرمندان را پیش ببرند. بنابراین در این بخش هدف مشترکی داریم. هدف ارتقا موسیقی و ارتقا سطح کیفی و تخصصی موسیقی و ارتقا سطح معیشتی هنرمندان موسیقی است. زیرا هنرمندی که دغدغه های معیشتی داشته باشد نمی تواند اثری را خلق کند و با خیال راحت به موسیقی اش بپردازد. به همین دلیل سعی کردیم به مسئولان فرهنگی دغدغه های هنرمندان را گوشزد کنیم و مطالبات هنرمندان را پیگیری کنیم.

    خواستار واگذاری امور تخصصی موسیقی به تنها نهاد صنفی موسیقی هستیم

    نوربخش در ادامه با اشاره به شعار دولت تدبیر و امید مبنی بر سپردن امور هنری به صاحبان صنف که با همراهی جامعه فرهنگی و هنری مواجه شد گفت: همه جامعه فرهنگی هنری به همین دلیل در کنار دولت بودند و ما سعی کردیم در همین راستا به استقرار دولت دوازدهم کمک کنیم. در همین راستا هم معاون محترم هنری تشریف آورند و نکته ها گفته شد و اعلام آمادگی از سوی خانه موسیقی و شورای عالی برای مشورت انجام شد. این انتظار هم وجود دارد که اگر در بخشی مدیریتی در جایی قرار بگیرد نظر اهالی موسیقی گرفته شود. امیدواریم اتفاقات خوبی در موسیقی بیافتد و دیگر لغو کنسرت نداشته باشیم، بانوان نوازنده ما مشکلاتی در کشور برای اجرای موسیقی نداشته باشند.

    در بیمه تکمیلی از بین پیشنهادات ارائه شده بهترین را انتخاب کردیم

    نوربخش در ادامه با اشاره به فعالیت های صورت گرفته در صندوق هنرمندان گفت: به عنوان نماینده اهالی موسیقی در هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر عضو هستیم. در آنجا فعالیت هایی برای بیمه هنرمندان دارد صورت می گیرد که روند سریعتری را طی کند. در بخش بیمه تکمیلی هم سعی کردیم انتخاب احسنی برای بیمه ای که خدماتی را ارائه می کند داشته باشیم. همه شرکت های بیمه ای خدماتی را عرضه می کنند و روال کار به این صورت است که با همه بیمه ها مکاتبه می کنیم و معمولا بیمه ای که خدمات بهتری را عرضه می کند انتخاب می کنیم. اشکالی که الان در بیمه تکمیلی پیدا شده این است که در صندوق سامانه ای جدید ایجاد شده که نقش انسانی حذف شده و رایانه طرف کاربران قرار گرفته و کندی و اخلالی وجود دارد. بیمه ای که هم اکنون به عنوان بیمه تکمیلی انتخاب شده بالاترین سطح خدمات را داراست.

    کف حقوق هنرمندان در بیمه های تامین اجتماعی ارتقا میابد

    نوربخش در پایان سخنانش گفت: بیمه ای که الان برای اهالی موسیقی وجود دارد، کف حقوق قانون کار را برای هنرمندان درنظر گرفته اند ما الان داریم این مساله را دنبال می کنیم که این را ارتقا دهیم. لازمه اش این است که اعتباری در بخش دولتی اختصاص داده شود و قرار است محل آن مشخص شود و در بخش هایی که طرح تکریم وجود دارد این ها ارتقا پیدا کند. ما به جد دنبال این مسائل هستیم و امیدوارم در روزهای آغازین سال آینده گزارشی دقیق از این مسائل به شما بدهم.

    در ادامه توسط هاله وزیری(مجری برنامه) نامه ای که از سوی اهالی موسیقی به ریاست جمهوری برای جلوگیری از تعطیلی دانشکده موسیقی علمی کاربردی واحد ۱۱ را قرائت کرد و هنرمندان این نامه را امضا کردند. جمعی از دانشجویان، مسئولان و استادان این دانشگاه هم در این مراسم حضور داشتند.

    ادامه نشست با اجرای ساز و آواز همراه بود. مسعود جاهد(نوازنده نی) و محمود جاهد(آواز) در دستگاه شور به اجرای این بخش از برنامه پرداختند.

    نشست بهمن ماه خانه موسیقی پس از پایان برنامه ها تا ساعاتی نیز ادامه داشت و اعضای خانه و هنرمندان به گپ و گفت پرداختند.

    https://musiceiranian.ir/?p=174027
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *