×
×

برگزاری چند کنسرت

  • کد نوشته: 167258
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۰ام دی ۱۳۹۶
  • ۰
  • کتاب “سیزده قطعه بی‌کلام برای گروه نوازی” اثر حمید بهروزی‌نیا رونمایی می‌شود. حمید بهروزی نیا – آهنگساز و نوازنده – در گفت‌وگو با ایسنا درباره این کتاب توضیح داد: من تقریبا دو سال مشغول نوشتن این کتاب بودم. گروه‌های موسیقی ایرانی در بدو تشکیل خود به آثار بی کلام در دستگاه‌های مختلف احتیاج دارند، ایده […]

    برگزاری چند کنسرت
  • کتاب “سیزده قطعه بی‌کلام برای گروه نوازی” اثر حمید بهروزی‌نیا رونمایی می‌شود.

    حمید بهروزی نیا – آهنگساز و نوازنده – در گفت‌وگو با ایسنا درباره این کتاب توضیح داد: من تقریبا دو سال مشغول نوشتن این کتاب بودم. گروه‌های موسیقی ایرانی در بدو تشکیل خود به آثار بی کلام در دستگاه‌های مختلف احتیاج دارند، ایده این کار از آنجایی به ذهنم رسید که چند بار دیدم گروه‌های دیگر آثار بدون کلام من را اجرا می‌کنند و به دلیل اینکه نت این آثار را در اختیار نداشتند، در برخی موارد اشتباه می‌نواختند بنابراین تصمیم به نت نویسی آثارم گرفتم.

    او ادامه داد: در این کتاب که مراسم رونمایی آن جمعه ٢٢ دی ماه برگزار می شود، ١٣ قطعه بی‌کلام وجود دارد که ٩ قطعه آن پیش از این در آلبوم‌های مختلف منتشر شده و ۴ قطعه جدید است. یک لوح فشرده صوتی نیز که شامل آن ٩ اثر است در کنار این کتاب عرضه می‌شود.

    بهروزی‌نیا گفت:نت قطعات طلوع و غروب در چهارگاه، قطعات وصال، احسان، ره آغاز،شوق ره،طوفان و سراب در آواز اصفهان،قطعات صبح امید، روشنایی و ضربی نوا در دستگاه نوا، چهار مضراب بیات ترک و قطعه پرواز در آواز دشتی در این کتاب آورده شده است.

    او اضافه کرد: تنظیم این آثار برای تار و سه تار است اما گروه‌های مختلف با توجه به سازبندی می‌توانند این قطعات را تنظیم کنند. نمونه‌ای از تنظیم این قطعات در لوح فشرده نیز موجود است.

    سرپرست گروه موسیقی “لوتوس” درباره فعالیت‌های این گروه نیز اظهار کرد: ما به همراه سیناسرلک (خواننده) ٣٠ دی ماه در شیراز و ۵ بهمن در اصفهان کنسرتی را به روی صحنه خواهیم برد.

    این نوازنده تار و سه تار ادامه داد: ما در این کنسرت چند قطعه‌ باکلام و بی‌کلام از آلبوم “فرزند ایران” به آهنگسازی من و خوانندگی سرلک برای این اجرا در نظر گرفته شده است. همچنین چند اثر از قطعه‌هایی را که سرلک با آهنگسازهایی مانند علیرضا افکاری و پدرام کشتکار، در آن‌ها همکاری کرده است، اجرا می‌کنیم، سپس من برنامه‌هایی را به همراه عمویم (حسین بهروزی نیا) در پیش دارم.

    https://musiceiranian.ir/?p=167258
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *