×
×

آغاز کنسرتهای همای و مستان در تور ۲۰۱۱ آمریکا و کانادا

  • کد نوشته: 15594
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۳۰ام مهر ۱۳۹۰
  • ۸ دیدگاه
  • نخستین کنسرت مستان در تور آمریکا در شب ۱۶ اکتبر برابر با ۲۴ مهرماه در فضای باز تالار Ford Theaters از مجموعه هالیوود بال در شهر هالیوود با استقبال همیشگی مردم برگزار شد

  • موسیقی ایرانیان – پرواز همای: نخستین کنسرت مستان در تور آمریکا در شب ۱۶ اکتبر برابر با ۲۴ مهرماه در فضای باز تالار Ford Theaters از مجموعه هالیوود بال در شهر هالیوود با استقبال همیشگی مردم برگزار شد، بدون شک این برنامه یکی از بهترین برنامه های چند سال گذشته ما بود و آنچنان حال و هوایی در برنامه حاکم بود که هم ما که روی صحنه بودیم و هم مردم حال عجیبی داشتند.

    اجرای کنسرت در فضای باز

    اجرای کنسرت در فضای باز حال و هوای دیگری دارد و خیلی ما را یاد کنسرت سال ۱۳۸۶ در کاخ نیاوران می انداخت؛ آنجا چنین حال و هوایی داشتیم. اینجا نیز یکی از بهترین مکانها برای اجرای برنامه است که  در شهر هالیوود و درست روبه روی فضای باز ۱۵۰۰۰ نفره  هالیوود بال قرار گرفته است، جالب است بدانید نخستین بار بود که در آمریکا کنسرت فضای باز اجرا میکردیم و با وجود اینکه فصل پاییز بود اما هوا در شهر لس آنجلس خوب بود و برنامه را به خوبی برگزار کردیم؛ گرچه روی صحنه کمی سرد بود و کوک سازها را دچار مشکل میکرد اما حال و هوای برنامه آنقدر گرم بود که همه چیز به نیکی برگزار شد.

    اجرای دو غزل در بخش نخست کنسرت

    بخش نخست برنامه با نام «بانوی ایرانی» با اجرای دو غزل بسیار زیبا از محمد سلمانی آغاز شد. نخستین غزل با آغازی اینچنین: «وقتی خدا به هیات یک زن تو را سرود …» و غزل دوم: «شب در طلسم پنجره ها وا مانده بود و من …». در ادامه هم آهنگها و سروده های خودم به نامهای «یار فرخ پی» ، «مه پاره» ، «آفتاب» ، «مجنون شیدا» و «بانوی ایرانی» اجرا شد.

    دو یار قدیمی مستان علیرضا مهدیزاده و محمود نوذری پس از کنسرتهای اروپا در حال استراحت و در کنار خانواده منتظر دریافت ویزای آمریکا هستند و به همین دلیل در این اجرا حضور نداشتند که از برنامه چهارم در شهر سن فراسیسکو به گروه خواهند پیوست. سینا جهان آبادی نیز که به تازگی همراه با سیمرغ در اروپا بود از آغاز اجراهای کانادا به مستان خواهد پیوست.

    همچنین دو یار تازه وارد گروه مستان آقایان مهدی باقری نوازنده کمانچه و نیما رحمانی نوازنده سنتور هستند که در حقیقت در شب نخست بسیار خوش درخشیدند و بسیار مورد توجه و حمایت تماشاچیان قرار گرفتند.

    اجرای بخش دوم کنسرت و سه تار نواختن همای برای نخستین بار

    بخش دوم برنامه با اجرای کامل سروده های من و تکنوازی پاشا هنجنی و هم نوازی سحاب تربتی و اسفندیار شاهمیر همراه بود و من نیز برای نخستین بار در کنسرتها سه تار نواختم.

    بخش دوم با آهنگ این چه جهانیست آغاز شد و با تکنوازی پاشا هنجنی آهنگ های تازه با نامهای «کلاهت را بکن قاضی» ، «می بخور منبر بسوزان مردم آزاری نکن»، سه سروده از خیام، مست مستم، هم نوازی تمبک و دف و در پایان آهنگ سرزمین بیکران، برنامه پی گرفته شد و به پایان رسید.

    من حس میکنم که اگرچه دوستان نازنینم در کنارم نبودند اما یکی از بهترین کنسرتها را اجرا کردیم؛ در این اجرا جای محمود نوذری و علیرضا مهدیزاده خیلی خالی بود.

    از هفته آینده برنامه های دیگر را اجرا خواهیم کرد و به شهرهای دیگر سفر می کنیم و بی شک گزارشهای دیگری از کنسرتها را در اختیار هوادارن خواهم گذاشت.

     

    در ادامه می توانید عکسهایی از این اجرا را از طریق سایت موسیقی ایرانیان مشاهده کنید.

    https://musiceiranian.ir/?p=15594
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *