×
×

از اپرا و باله ی ملی ارمنستان

  • کد نوشته: 114228
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۹ام تیر ۱۳۹۵
  • ۳ دیدگاه
  • دکتر «پویا سرایی» نوازنده، آهنگساز، منتقد و پژوهشگر موسیقی در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی موفق به اتمام دوره ی رهبری در اپرای ملی و باله ی ارمنستان گردید. این نوازنده سنتور پیش تر از این عهده دار رهبری ارکستر موج نو در تجربه همکاری با علی قمصری و محمد معتمدی بود که البته این همکاری با استقبال مخاطبین روبرو شد.
    +این آهنگساز در هفته های آینده نیز برای گذارندن دوره رهبری دیگری عازم روسیه خواهد شد و پس از بازگشت اجراهای مختلفی را در ژانر موسیقی ارکسترال ایرانی رهبری خواهد کرد

    از اپرا و باله ی ملی ارمنستان
  • پویا سرایی

    پویا سرایی

    دکتر «پویا سرایی» نوازنده، آهنگساز، منتقد و پژوهشگر موسیقی در حوزه موسیقی کلاسیک ایرانی موفق به اتمام دوره ی رهبری در اپرای ملی و باله ی ارمنستان گردید. این نوازنده سنتور پیش تر از این عهده دار رهبری ارکستر موج نو در تجربه همکاری با علی قمصری و محمد معتمدی بود که البته این همکاری با استقبال مخاطبین روبرو شد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سرایی این بار و به دعوت مدیریت هنری اپرا و باله ایروان ارمنستان با توجه به رزومه و سوابق هنری خود برای گذراندن دوره ی دو ماهه ی رهبری (در ماه های میلادی ژوئن و جولای) در حوزه رهبری ارکستر سمفونیک عازم ارمنستان شده بود.

    این دوره ی رهبری زیر نظر پروفسور دکتر هاروتیون آرزمونیان – رهبر دائم اپرای ملی ایروان، رهبر دائم ارکستر سمفونیک ایروان و استاد رهبری در کنسرواتوار کومیتاس در زمینه ی رهبری در شاخه سمفونیک با تمرکز بر اثار متعددی از آهنگسازان باروک تا رو مانتیک برگزار شد که در پایان، سرایی موفق به اخذ مدرک رهبری از اپرا و باله ی ملی ایروان گشت. سرایی تنها موسیقیدانی از حوزه موسیقی ایرانی است که موفق به اخذ این مدرک شده است.

    همچنین این آهنگساز در حاشیه این کلاسها به رهبری ارکستر زهی در اجرای یک کنسرت در اپرای ایروان پرداخت.

    این آهنگساز در هفته های آینده نیز برای گذارندن دوره رهبری دیگری عازم روسیه خواهد شد و پس از بازگشت اجراهای مختلفی را در ژانر موسیقی ارکسترال ایرانی رهبری خواهد کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=114228
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *