×
×

یک اجرا پاپ دیگر در تالار وحدت

  • کد نوشته: 106863
  • 17 اردیبهشت 1395
  • ۰
  • گروه پاپ آذری رحیم شهریاری ۲۹ و ۳۰ اردیبهش طی سه سانس روی صحنه می‌رود تا تالار وحدت شاهد حضور یک گروه پاپ دیگر باشد. گروه پاپ آذری رحیم شهریاری ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت طی سه سانس روی صحنه می‌رود. روی صحنه رفتن یک گروه پاپ در تالار وحدت در حالی تکرار می‌شود که پیش […]

    یک اجرا پاپ دیگر در تالار وحدت
  • رحیم شهریاری

    رحیم شهریاری

    گروه پاپ آذری رحیم شهریاری ۲۹ و ۳۰ اردیبهش طی سه سانس روی صحنه می‌رود تا تالار وحدت شاهد حضور یک گروه پاپ دیگر باشد.

    گروه پاپ آذری رحیم شهریاری ۲۹ و ۳۰ اردیبهشت طی سه سانس روی صحنه می‌رود. روی صحنه رفتن یک گروه پاپ در تالار وحدت در حالی تکرار می‌شود که پیش از این گروه‌هایی چون «دنگ شو»، «پالت»، «ریحان»، «همای» و … نیز در این محل که سابقا تنها به گروه‌های درجه الف هنری اختصاص داشت،‌ کنسرت برگزار کرده بودند.

    بسیاری از افراد صاحب‌نظر حوزه موسیقی، برخورد این چنینی معاونت هنری و بنیاد رودکی را برگرفته از نگاه صرف اقتصادی می‌دانند و معتقدند که رفتن روی سن تالار وحدت دیگر نیازی به رزومه پربار هنرمند و موسیقی فاخر ندارد و با صرفا پرداخت اجاره‌بها می‌توان، سن تالار وحدت را در اختیار گرفت.

    بهره‌برداری‌های غیرکارشناسی و سومدیرت‌ها، رفته رفته اعتبار تالار وحدت را هم زیر سوال برده است و در عین حال به سرعت فرسوده شدن تنها مجموعه جدی موسیقی کشور، افزوده است.

    طی سالیان گذشته بسیاری از هنرمندان که اتفاقا عقبه پرباری هم داشتند، در صف اجرا در تالار وحدت به بهانه قرار نگرفتن در دسته «گروه‌های درجه الف» می‌مانند. اما امروز حتی نیاز نیست که گروه یک آلبوم هم منتشر کرده باشد! و تنها با پرداخت مبلغ اجاره‌بها می‌توان رزومه اجرا در تالار وحدت را به۹* دست آورد. به عنوان نمونه گروه آذری پاپ «ریحان» که سال گذشته در این مجموعه روی صحنه رفت، حتی یک آلبوم رسمی هم منتشر نکرده است.

    یا گروه‌های نوپایی مثل «چارتار»، «پالت» و… که از عمر هنری‌شان یکی دوسالی بیشتر نگذشته، با رویکرد صرف اقتصادی مسولان معاونت هنری، فرصت اجرا در تالار وحدت را پیدا کردند؛ تالار وحدتی که روزگاری تنها محل اجرای بزرگان موسیقی کشور بوده است.

    سرنخ‌های رویکرد اقتصادی بنیاد رودکی را می‌توان در اجرای نمایش «عاشقانه‌های ناآرام» به کارگردانی و تهیه‌کنندگی مریم جلالیان، جستجو کرد. کارگردان جوانی که اولین اجرای جدی صحنه‌ای اش را در تالار وحدت روی صحنه برد! اهالی تئاتر این اقدام بنیاد رودکی را تاب نیاوردند و دست به اعتراض زدند. اعتراضی که منجر به صدور آیینه‌نامه‌ای برای نمایش‌ها در تالار وحدت شد.

    اما متاسفانه هیچ آیین‌نامه مدونی در حوزه موسیقی برای اجرا در تالار وحدت تدوین نشده است و ظاهرا گروه‌های موسیقی برای اجرا در این مجموعه جز پرداخت اجاره‌بها، مشکل دیگری ندارند! باید منتظر ماند و دید تا چه زمانی مسولان معاونت هنری و بنیاد رودکی برای کسب درآمد، از اعتبار تالار وحدت خرج می‌کنند.

     

       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *