×
×

شنبه ۲۱ فروردین‌ماه

  • کد نوشته: 104173
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۵ام فروردین ۱۳۹۵
  • ۲ دیدگاه
  • در نخستین شب آواز ایرانی سال ۱۳۹۵ که روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه با حضور اساتید و علاقه‌مندان آواز و موسیقی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، وحید تاج با کیوان ساکت، نوازنده برجسته تار و سه تار، به اجرای برنامه می‌پردازد.
    +«شب آواز ایرانی» با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان، کشف و معرفی چهره‌های جدید عرصه آواز شکل گرفته است

    شنبه ۲۱ فروردین‌ماه
  • ks-53در نخستین شب آواز ایرانی سال ۱۳۹۵ که روز شنبه ۲۱ فروردین‌ماه با حضور اساتید و علاقه‌مندان آواز و موسیقی در تالار اندیشه حوزه هنری برگزار می‌شود، وحید تاج با کیوان ساکت، نوازنده برجسته تار و سه تار، به اجرای برنامه می‌پردازد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، کیوان ساکت در سال ۱۳۷۵ گروه وزیری را تأسیس کرد و از آن زمان تاکنون آثار زیادی را با این گروه اجرا کرده‌ است. او در سال ۱۳۶۹ به دعوت پرویز مشکاتیان به عنوان نوازنده و تک‌نواز به گروه عارف دعوت شد و حاصل این همکاری آثاری است نظیر «افشاری مرکب»، «افق مهر»، «وطن من» با صدای ایرج بسطامی، و «مقام صبر» از ساخته‌های استاد مشکاتیان با تکنوازی تار و سه‌تار کیوان ساکت. از دیگر فعّالیت‌های کیوان ساکت می‌توان به کُنسرت‌های متعدد در داخل و خارج از ایران اشاره کرد.

    وحید تاج، خواننده جوان و خوش ذوق کشورمان، دارای مدرک فوق لیسانس موسیقی از دانشگاه هنر بوده که مقام نخست جشنواره موسیقی جوان کشور سال ۸۶ را دریافت کرده است و همچنین توانسته با قطعه «پارسی» برگرفته از شاهنامه فردوسی در جشنواره بین‌المللی ایتالیا مقام نخست را کسب کند. او کارهای موفقی را هم با گروه آوازی تهران داشته و آلبوم های «برفخوانی»، «خانه غریب»، «شیدا و عارف» و «شب یلدا» از جمله آثار موفق این خواننده است. تاج تاکنون در عرصه آواز ایرانی فعالیت‌های خوبی داشته، عاشق آوازخوانی است و آواز را هنر خواننده و تصنیف را هنر آهنگ‌ساز می‌داند.

    گفتنی است، ویژه برنامه «شب آواز ایرانی» که با هدف تجلیل از پیش‌کسوتان، کشف و معرفی چهره‌های جدید عرصه آواز شکل گرفته است، شنبه‌های آخر هر ماه برگزار می شود که در ماه فروردین به مناسبت مصادف شدن با هفته هنر انقلاب، روز شنبه ۲۱ فروردین برگزار خواهد شد.

    دهمین شب آواز ایرانی به همت مرکز موسیقی و مرکز محافل و جشنواره‌های حوزه هنری شنبه ۲۱ فرودین ماه ساعت ۱۸ در تالار اندیشه به نشانی خیابان سمیه نرسیده به خیابان حافظ برگزار می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=104173
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *