×
×

صدای وحید تاج به رنگ اشعار سایه، مشیری و ابتهاج درآمد

  • کد نوشته: 435001
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۷ام بهمن ۱۴۰۰
  • ۰
  • در آخرین شب از سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر تالار رودکی رنگ و بوی آواز ایرانی به خود گرفت و نوای موسیقی اصیل ایرانی مخاطبان را با خود همراه کرد.
    صدای وحید تاج به رنگ اشعار سایه، مشیری و ابتهاج درآمد
  • شب پایانی سی‌وهفتمین جشنواره موسیقی فجر در تالار رودکی با اجرای دو گروه در دو سانس همراه بود که توسط دو گروه موسیقی تلفیقی و ایرانی اجرا شد.

    در سانس نخست آلبوم «همیشه، لحظه باران» با صدای پوریا اخواص برای نخستین بار در یک کنسرت اجرا شد؛ چراکه انتشار و اجرای این اثر به دلیل همه‌گیری ویروس کرونا در کشور به مدت دو سال به تعویق افتاده بود. این اثر با آهنگسازی بهنام ابوالقاسم و آواز پوریا اخواص روی اشعار علیرضا کلیایی شکل گرفته است.

    در این کنسرت شاهد اجرای قطعات موسیقی با فضاها و ژانرهای متفاوت بودیم که به اقتضای مفهوم اشعار شکل گرفته بودند.

    درواقع آواز ایرانی در کنار سازهای کلاسیک، کمانچه، پرکاشن و سازهای الکترونیک اجرا می‌شد که هر بار فضای متفاوتی و بعضا تلفیقی به گوش می‌رسید.

    در پایان این اجرا، بهنام ابوالقاسم ـ آهنگساز و نوازنده پیانو اثر ـ بیان کرد: خیلی خوشحالم که در این شرایط سخت توانستیم در خدمتتان باشیم. امشب جای علیرضا کلیایی، شاعر آثار این آلبوم خالی است؛ چراکه به علت ابتلاء به کرونا نتوانست در اینجا باشد. امیدوارم در آینده همانطور که شما لبخند ما را می‌بینید ما هم بتوانیم لبخند شما را ببینیم.

    در این اجرا قطعاتی چون آینه، تصویر مات، حاشا، به تماشای تو، کجای جهانی، همیشه لحظه‌ی باران، صدای بارش باران اجرا شد.

    آواز سپهر

    در سانس دوم، کنسرتی با صدای وحید تاج با همراهی گروه «آواز سپهر» اجرا شد.

    در این اجرا که فضایی کاملا آمیخته با موسیقی ایرانی را در حضور تعداد قابل توجه تماشاگران تجربه کردیم، اشعاری از فریدون مشیری، هوشنگ ابتهاج و حسین منزوی خوانده شد.

    در این کنسرت هفت قطعه از جمله مقدمه که بی‌کلام است، ساز و آواز، تصنیف ایران، ساز و آواز قطعه سپیدار، تصنیف یلدا، ساز و آواز و تصنیف تو می‌روی اجرا شد.

    نوازندگان این کنسرت شامل بهمن فریادرس سرپرست، آهنگساز و نوازنده کمانچه، بهزاد رواقی تار، حمید قنبری تنبک و امین حیدری و صابر سوری عود بود.

    منبع: ایسنا
    https://musiceiranian.ir/?p=435001
       
    برچسب ها وحید تاج

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *