×
×

محسن میرزازاده: صداوسیما موسیقی پاپ را بیشتر از مقامی و محلی پخش می‌کند

  • کد نوشته: 98845
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۴ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۰
  • یک خواننده موسیقی مقامی با اشاره به کم توجهی صداوسیما به موسیقی مقامی بیان کرد که این رسانه بیش از موسیقی مقامی و محلی به آثار پاپ می‌پردازد. محسن میرزازاده خواننده موسیقی کرمانجی درباره کم توجهی سازمان صداوسیما به موسیقی های مقامی و محلی گفت: فکر می کنم قبلا به موسیقی های محلی اقوام گوناگون […]

    محسن میرزازاده: صداوسیما موسیقی پاپ را بیشتر از مقامی و محلی پخش می‌کند
  • محسن میرزازاده

    محسن میرزازاده

    یک خواننده موسیقی مقامی با اشاره به کم توجهی صداوسیما به موسیقی مقامی بیان کرد که این رسانه بیش از موسیقی مقامی و محلی به آثار پاپ می‌پردازد.

    محسن میرزازاده خواننده موسیقی کرمانجی درباره کم توجهی سازمان صداوسیما به موسیقی های مقامی و محلی گفت: فکر می کنم قبلا به موسیقی های محلی اقوام گوناگون توجه بیشتری صورت می گرفت اما اکنون بیشتر موسیقی های پاپ را از این رسانه می شنویم.

    وی درباره پخش آثار خود از سازمان صداوسیما عنوان کرد: من یکی دو سال گذشته در رسانه ملی حضور بیشتری داشتم و این باعث شده بود که بیشتر افرادی که مرا در مناطق مختلف می دیدند درخواست کنند که موسیقی کرمانجی برایشان اجرا کنم با اینکه حتی ممکن بود چیزی از شعر کرمانجی متوجه نشوند.

    نمی دانم مشکل چیست که صدایم کمتر از صداوسیما پخش می شود

    این خواننده کرمانجی با اشاره به ترویج فرهنگ های مختلف از طریق موسیقی اقوام بیان کرد: شاید تا دو تا سه سال پیش عده ای حتی در شبکه های صداوسیما هم اطلاعی نداشتند که موسیقی کرمانجی چیست و در آرشیو سازمان چیزی از این موسیقی ها و یا دیگر موسیقی های متنوع اقوام وجود نداشت و من زمانیکه که تاثیر گسترش این موسیقی را دیدم تصمیم گرفتم توجه جدی تری به کارم داشته باشم. من سال ۹۲ در جشنواره «ای بی یو» رادیو تندیس بهترین اجرا را گرفتم اما اکنون صدای من کمتر از رادیو و یا تلویزیون پخش می شود درحالیکه هیچ مشکل حراستی ندارم و به من هم گفته نمی شود که مساله چیست.

    میرزازاده در ادامه بیان کرد: از بسیاری از شبکه های ماهواره ای از من دعوت می شود که به این شبکه ها بروم و یا با هزینه خود برای آثار من کلیپ بسازند اما من قبول نمی کنم چون علاقه ندارم کارم از این شبکه ها پخش شود. من به لطف شبکه شما و برنامه «هنر پنجم» به هر شهری که می روم به موسیقی کرمانجی علاقه نشان می دهند.

    کودکی که با شنیدن موسیقی کرمانجی خود را کرمانجی معرفی کرد

    این خواننده موسیقی مقامی با اشاره به ضرورت پخش موسیقی های محلی و مقامی از صداوسیما اظهار کرد: اکنون موسیقی پاپ به تکرار رسیده است و کمتر کسی در این حوزه حرف نو می زند ولی موسیقی محلی می تواند مخاطب را به خود جذب کند. من اکنون هر جا می روم از من می خواهند کنسرت بگذارم و مخاطب بسیاری دارم.

    وی اضافه کرد: به طور مثال یکی از دوستان من اهل کرمانج است اما شاید هر ۵ سال یک بار هم به شهر قوچان نمی روند او دو کودک دارد و یکی از فرزندانش با اینکه هیچ چیزی از فرهنگ کرمانجی نمی داند بعد از اینکه موسیقی کار من را شنید خودش را در مدرسه کرمانجی معرفی کرده است.

    صداوسیما موسیقی اقوام مختلف را استفاده کند

    وی با اشاره به حال و هوای این موسیقی ها بیان کرد: فکر می کنم این موسیقی ها به دلیل فضا و محتوایی که دارند در ایجاد حس خوب مخاطب موفق هستند. چندی پیش یک خانواده نزد من آمدند که کودکشان لمس راه می رفت و ماجرایی را تعریف کردند درباره اینکه که فرزندشان علاقه بسیاری به موسیقی های کرمانجی و آهنگ های من داشته است. یک روز فرزندشان تصادف می کند و به کما می رود و بعد از چند روز بستری در حالت کما مادر کودک به این فکر می افتد که موسیقی کرمانجی برایش بگذارد.

    میرزازاده در پایان عنوان کرد: تلویزیون موسیقی های بسیاری از بوشهر و آذربایجان نشان می دهد و این خوب است ولی ایکاش موسیقی های مقامی و محلی نقاط دیگر از جمله موسیقی سیستان و بلوچستان و یا موسیقی خراسان شمالی و یا جنوبی را نیز داشته باشیم.

    https://musiceiranian.ir/?p=98845
       
    برچسب ها محسن میرزازاده

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *