×
×

متشکل از حدود چهل تن از اساتید و نوازندگان حرفه ای دف نوازی

  • کد نوشته: 98352
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۷ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۰
  • گروه «دف نوازان جَم» که متشکل است از حدود چهل تن از اساتید و نوازندگان حرفه ای دف نوازی، رسماً تمرین و فعالیت خود را آغاز کرده و تا چند ماه آینده به روی صحنه خواهد رفت.
    +اولین کنسرت گروه دف نوازی جَم برای حدود چهار ماه آینده پیش بینی شده است

    متشکل از حدود چهل تن از اساتید و نوازندگان حرفه ای دف نوازی
  • photo_2016-01-27_12-43-55گروه «دف نوازان جَم» که متشکل است از حدود چهل تن از اساتید و نوازندگان حرفه ای دف نوازی، رسماً تمرین و فعالیت خود را آغاز کرده و تا چند ماه آینده به روی صحنه خواهد رفت.

    این گروه که در اولین کنسرت خود اشعار فردوسی را اجرا خواهد کرد از دو بخش کوبه ای دف نوازی و نیز ملودی و کلام تشکیل شده است که بخش خوانندگی اولین کنسرت این گروه را هژیر مهرافروز و بخش شاهنامه خوانی آن را اهورا پارسا به عهده خواهد داشت.

    دکتر حمید جباری مدیر اجرایی این گروه گفت: «گروه جم در نظر دارد که هر شش ماه یکبار کنسرتهایی را با محوریت ریتم و دف نوازی، با اشعار شاعران بزرگ و نامی ایران برگزار نماید و هر سال یکبار نیز آلبومی از تولیدات خود را برای علاقمندان به بازار موسیقی عرضه نمیاد.»

    وی افزود: «در حال حاضر سرپرستی تمرینات این گروه را رضا دربندی به عهده دارد که ایشان سابقه آهنگسازی برای خوانندگان متعددی از جمله سالار عقیلی را در کارنامه هنری خود دارد و افشین خلج مایستر یک، زانیار حسامی مایستر دو، و پیمان سیمانی مایستر سه دف نوازان این گروه میباشند. ضمن اینکه اساتید و نوازندگان چیره دستی از جمله سیاوش عبدی “سرپرست گروه دف نوازان فروزان” رامتین کاکاوندی “نویسنده و پژوهشگر” سارا فطروس “مقام نخست جشنواره دف نوازی رحمت” و….. حضور دارند و مدیریت این گروه را آسو نادری که دارنده چند مقام در جشنواره های متعدد دف نوازیست را بعهده دارد.»

    جباری خاطرنشان کرد: «این گروه با بودجه اعضای خود و بدون هیچگونه حمایت دولتی و شخصی اداره میشود و در جهت اعتلای اهداف فرهنگی و هنری خود نیاز به حمایت مردمی دارد.»

    ایشان همچنین در پایان صحبتهایش زمان اولین کنسرت گروه دف نوازی جَم را حدود چهار ماه آینده پیش بینی کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=98352
       
    برچسب ها دف نوازان جَم

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *