×
×

گفتگو با یکی از کم سن و سال ترین نوازنده های ایران

  • کد نوشته: 98307
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۶ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۸ دیدگاه
  • دختر ۳ ساله کرمانشاهی که تنبورنواز حرفه‌ای است (عکس)

    گفتگو با یکی از کم سن و سال ترین نوازنده های ایران
  • ۱۴۵۳۸۰۲۲۲۴۶۵۹_photo_2016-01-26_11-24-08با جثه ریزی که دارد سخت می‌شود باور کرد که حتی بتواند تنبور را دست بگیرد، چه برسد به نواختن آن.

    “روشنا” امروز دقیقا سه ساله می‌شود و حالا برای خودش یک پا تنبور نواز است و گاهی هم کنار نواختن آواز “یاهو” سر می‌دهد و اصلا فالش نمی‌خواند و خوب می‌داند با آهنگ چطور پیش برود.

    با شیرینی خاصی کلمات را ادا می‌کند و وقتی از تنبور و نواختن آن می‌پرسم دستانش را سریع برای نواختن آماده می‌کند و با انگشتان کوچکش به قول اهالی موسیقی یک “پنجه” می‌آید. می‌گوید که تنبور را خیلی دوست دارد و بیشتر از صدای آن، نواختن تنبور را دوست دارد.

    لحظه‌ای روی صندلی آرام و قرار ندارد و فقط سوالاتم درباره تنبور را خوب جواب می‌دهد و در حالی که دستانش آماده برای نواختن تنبور است به من می‌گوید که چطور باید پنجه بزنم و چطور باید انگشت‌گذاری کنم.

    از ساز دیگری که دوست دارد می‌پرسم که پدرش می‌گوید: پسرعمه سه ساله روشنا هم دف می‌زند و روشنا به دف هم علاقه پیدا کرده، هرچند که نواختن ویولون توسط دخترعمه خردسالش او را هم به این ساز علاقمند کرده.

    سیدپیمان حقیقی پدر روشنا در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کرمانشاه، می‌گوید: روشنا از بچگی به شنیدن صدای ساز تنبور در خانه آشنایی داشت و این باعث شد که از سن دو سالگی تنبور دست بگیرد و شروع به نواختن کند. من و مادرش هم مشوق او بودیم و خوشبختانه استعداد خود او هم در یادگیری بسیار بالا بود و بعد از مدت کوتاهی توانست نواختن تنبور را یادبگیرد.

    استاد حسام الدین سراج و هژیر مهرافروز خواننده‌های محبوبش هستند و با هر کدام هم عکس‌های یادگاری گرفته و حال خودش را برای اولین اجرای عمومی که به برنامه افتتاحیه موسیقی فجر استان کرمانشاه دعوت شده، آماده می‌کند…

    ….روشنا سادات حقیقی ۶ بهمن سال ۱۳۹۱ در خانواده‌ای اهل موسیقی به دنیا آمده و از همان بدو تولد به گفته پدرش با صدای ساز تنبور آرامش پیدا می‌کرد و به راحتی به خواب می‌رفت و همین علاقه باعث شد از دو سالگی نواختن تنبور را شروع کند.

    قبل از تولد روشنا، پدرش یک تنبور کوچک به نیت او می‌سازد و همین ساز را امروز روشنا در دست می‌گیرد و با آن نواختن تنبور را در کنار پدر تمرین می‌کند

    https://musiceiranian.ir/?p=98307
       
    برچسب ها روشنا

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *