×
×

فرج پوری درگذشت محسن‌پور را تسلیت گفت

  • کد نوشته: 97771
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲ام بهمن ۱۳۹۴
  • ۰
  • احمد محسن‌پور قادیکلایی موسیقیدان و نوازنده موسیقی سرشناس استان مازندران و بنیان گذار گروه موسیقی «شواش»، ۳۰ دی‌ماه در سن ۷۰ سالگی بر اثر بیماری سرطان چشم از این جهان فروبست. سعید فرج‌پوری آهنگساز و نوازنده بنام کمانچه در سوگ استاد پیشکسوت موسیقی مازندران، یادداشت کوتاهی نگاشته و در اختیار موسیقی ایرانیان قرار داده است.
    فرج پوری:
    بدون شک فقدان او ضایعه بزرگی برای موسیقی و فرهنگ و هنر مازندران خواهد بود

    فرج پوری درگذشت محسن‌پور را تسلیت گفت
  • احمد محسن‌پور

    احمد محسن‌پور

    احمد محسن‌پور قادیکلایی موسیقیدان و نوازنده موسیقی سرشناس استان مازندران و بنیان گذار گروه موسیقی «شواش»، ۳۰ دی‌ماه در سن ۷۰ سالگی بر اثر بیماری سرطان چشم از این جهان فروبست.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، سعید فرج‌پوری آهنگساز و نوازنده بنام کمانچه درگذشت احمد محسن‌پور، استاد کمانچه‌ را تسلیت گفت، وی در پیامی آوره است:

    «ای چرخ فلک خرابی از کینه توست
    بیدادگری شیوه دیرینه توست
    ای خاک! اگر سینه تو بشکافند
    بس گوهر قیمتی که در سینه توست
    درگذشت استاد گرانقدر ودوست عزیزم احمد محسن‌پور را به خانواده محترم، دوستان و یاران او در فرهنگ خانه ساری و مردم هنر دوست استان مازندران و جامعه هنری موسیقی ایران تسلیت عرض می‌کنم، بدون شک فقدان او ضایعه بزرگی برای موسیقی و فرهنگ و هنر مازندران خواهد بود. عشق و تلاش او طَی سالهای متمادی برای حفظ میراث گرانبهای موسیقی شفاهی و فولکلور مازندران و ضبط و ثبت آن برای نسل‌های بعد که به شخصه شاهد آن بوده‌ام بر کسی پوشیده نیست، بی‌گمان آثار بی‌شمار او در موسیقی مازندران برای همیشه در دل و جان مردم اهل فرهنگ این خطه جاودانه خواهد ماند. یاد و خاطره‌اش همیشه گرامی باد.»

    شایان ذکر است که پیکر زنده‌یاد احمد محسن‌پور، نوازنده‌ی کمانچه و از فعالان عرصه موسیقی در خطه‌ی مازندران عصر اول بهمن‌ماه در امامزاده حمزه‌ (ع) شهرستان قائم‌شهر آرام گرفت.

    https://musiceiranian.ir/?p=97771
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *