×
×

گزارش متنی و تصویری سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» از دوئت پیانو «شهرداد روحانی»

  • کد نوشته: 97499
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۸ام دی ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • سومین شب اجرای دوئت پیانو «شهرداد روحانی»، یکشنبه شب (بیست و هفتم دی ماه) در فرهنگسرای نیاوران شهر تهران و با استقبال مخاطبین جدی موسیقی به روی صحنه رفت که «یلدا صمدی» نیز وی را در این دوئت پیانو همراهی می‌کرد.
    +روحانی قطعه «ابدیت» را در این اجرا به پدرخود زنده یاد «رضا روحانی» تقدیم کرد
    +شهرداد روحانی «سرزمین مادری» را به شهدا و جانبازان تقدیم کرد

    گزارش متنی و تصویری سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» از دوئت پیانو «شهرداد روحانی»
  •  دوئت پیانو شهرداد روحانی

    دوئت پیانو شهرداد روحانی

    سومین شب اجرای دوئت پیانو «شهرداد روحانی»، یکشنبه شب (بیست و هفتم دی ماه) در فرهنگسرای نیاوران شهر تهران و با استقبال مخاطبین جدی موسیقی به روی صحنه رفت که «یلدا صمدی» نیز وی را در این دوئت پیانو همراهی می‌کرد.

    شهرداد روحانی با ۱۶ قطعه در حالی اولین شب اجرای خود را پشت سرگذاشت که یلدا صمدی نیز وی را در این دوئت پیانو همراهی می‌کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، شهرداد روحانی اجرایش را با قطعه «سرزمین مادری» آغاز کرد و پس از آن ضمن خوشحالی از حضور دوباره‌اش در ایران، با یادآوری ایثار و رشادت رزمندگان سالهای دفاع مقدس و تقدیر از جانبازان و خانواده های آنان این قطعه را به آنها تقدیم کرد. سپس در ادامه قطعات «پروانه»، «آرزوی دور دست»، «میدان آزادی»، «رویای کودکی» نواخته شد.

    در اواسط اجرا روحانی با یادآوری امیدواری به آینده ایران و تلاش بیشتر برای ساختن آینده، قطعه «صبح تازه» را به حاضران تقدیم کرد و «قصه باران» و «لحظات شیرین» که برای اولین بار در ایران نواخته می‌شد قطعات بعدی بخش اول اجرای شهرداد روحانی بود. همچنین یلدا صمدی نیز یک قطعه موسیقی را به صورت سولو نواخت.

    براساس این گزارش، در بخش دوم اجرا، روحانی با قطعه «عذرا» آغاز کرد و آن را به مادرش تقدیم کرد، سپس قطعات «زیبایی عشق»، «راپسودی» و «صدایی در شب» را که برای اولین بار در ایران اجرا می کرد را به حاضران ارائه کرد و در ادامه قطعه خاطره انگیز و زیبای «رقص بهار» را نواخت و پس از آن «ابدیت» عنوان قطعه ای بود که آن را به پدرخود زنده یاد «رضا روحانی» تقدیم کرد.

    قطعه شورانگیز «برفراز آسمان‌ها» که چند سال بعد از ساخت آن در یک فیلم با همین نام به موسیقی متن بدل شده بود اجرا شد و روحانی به حاضران گفت که این قطعه را در ۱۸سالگی ساخته است. «بر فراز آسمان ها» از جمله قطعاتی بود که حاضران و خود روحانی را به وجد آورد، «اصفهان» آخرین موسیقی نواخته شده در اولین شب دوئت پیانو یلدا صمدی و شهرداد روحانی بود.

    در ادامه می توانید عکسهای اختصاصی «موسیقی ایرانیان» (عکاس: علی چاشنی گیر) را از دوئت پیانو «شهرداد روحانی» مشاهده نمایید.

    * برای بزرگنمایی تصاویر، بر روی هر یک از عکسها کلیک کنید

    https://musiceiranian.ir/?p=97499
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *