×
×

«سلیقه مردم کامل عوض شده است»

  • کد نوشته: 97481
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۸ام دی ۱۳۹۴
  • ۰
  • سعید ثابت این روزها مشغول ضبط یک آلبوم موسیقی با شهرام آبرومند است.وی جایگاه تکنوازی را در آثار منتشر شده چند سال اخیر را خوب اما بدون خریدار و مخاطب می داند. سعید ثابت (نوازنده سنتور) گفت: سلیقه مردم کلا عوض شده نه دیگر حوصله آواز دارند نه حوصله تکنوازی. وی افزود:اغلب موسیقی های تلفیقی […]

    «سلیقه مردم کامل عوض شده است»
  • ۹۶۲۶_۵۰۵سعید ثابت این روزها مشغول ضبط یک آلبوم موسیقی با شهرام آبرومند است.وی جایگاه تکنوازی را در آثار منتشر شده چند سال اخیر را خوب اما بدون خریدار و مخاطب می داند.

    سعید ثابت (نوازنده سنتور) گفت: سلیقه مردم کلا عوض شده نه دیگر حوصله آواز دارند نه حوصله تکنوازی.

    وی افزود:اغلب موسیقی های تلفیقی در بین مردم رواج پیدا کرده است و اگر بخواهد یک کاری بسیار مخاطب داشته باشد باید از نظر آهنگسازی و اجرا خیلی قوی باشد تا مردم آن را به عنوان یک کار بی کلام گوش دهند.

    این نوازنده سنتور با اشاره به اینکه شتاب زندگی دیگر حوصله ای برای مردم،نگذاشته است، گفت: مردم بیشتر به دنبال موسیقی های آرام که فقط ذهن شان را آرام کنند؛ هستند و از گوش دادن موسیقی دنبال جهان بینی و تفکر نیستند.

    ثابت تهیه کننده های موسیقی را نخستین عاملی برای ترویج موسیقی با کلام و عدم سرمایه گذاری بر روی موسیقی بی کلام دانست و گفت:الان پول و بازگشت آن برای هر کاری حتی کار فرهنگی حرف نخست را می زند و نمی توان خیلی مدرن به این داستان ها نگاه کرد.حقیقت آن است که چون سلیقه مردم خراب شده تهیه کنندگان به دنبال آثاری هستند که با کلام باشد و قبلا آن خواننده جایگاه خود را در میان مخاطبان کسب کرده باشد.

    وی ادامه داد:یکی از دلایل تکراری شدن آثار همین بحث اقتصادو بازگشت سرمایه است.یعنی شخص حاضر نیست هزینه ای را بخاطر کاری که آینده ندارد انجام دهد.

    سعید ثابت گفت: اگر موسیقی ما رسانه ای مثل تلویزیون داشت یقینا به این وضعیت دچار نمی شد و راهش در میان مردم اینقدر سخت و کورمال کورمال و لنگ لنگان نبود.

    https://musiceiranian.ir/?p=97481
       
    برچسب ها سعید ثابت

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *