×
×

با گردآوری، تنظیم و آهنگسازی «سهراب پورناظری»

  • کد نوشته: 97343
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۷ام دی ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • به دلیل استقبال گسترده از پروژه‌ی «نیشتیمان» – سرزمین- در کشورهای اروپایی، ضبط پروژه‌ی «نیشتمان ۲» آغاز و بخش‌هایی از آن در ماه جاری در شهر پاریس ضبط شده است. این پروژه مجموعه‌ای از نغمات مناطق کردنشین است که «سهراب پورناظری» بخشی از آنها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده است.
    +کارگردان هنری این پروژه را «حسین ذهاوی» انجام داده است

    با گردآوری، تنظیم و آهنگسازی «سهراب پورناظری»
  • Nishtanبه دلیل استقبال گسترده از پروژه‌ی «نیشتیمان» – سرزمین- در کشورهای اروپایی، ضبط پروژه‌ی «نیشتمان ۲» آغاز و بخش‌هایی از آن در ماه جاری در شهر پاریس ضبط شده است. این پروژه مجموعه‌ای از نغمات مناطق کردنشین است که «سهراب پورناظری» بخشی از آنها را گردآوری و تنظیم و بخشی دیگر را آهنگسازی کرده است.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «نیشتمان ۲» پاییز سال ۲۰۱۶ در اروپا منتشر می‌شود و بعد از آن تور جهانی کنسرت‌هایش آغاز خواهد شد. کارگردان هنری این پروژه را «حسین ذهاوی» انجام داده و در آن نوازندگانی چون سهراب پورناظری (تنبور و کمانچه)، حسین ذهاوی (پرکاشن)، روبین واسی (پرکاشن)، ارتان تکین (بالابان و سرنا)، مهیار طریحی (سنتور و سنتور باس) نواخته‌اند و «دنیا کمالی» خوانش قطعات را برعهده داشته است.

    این پروژه به تهیه‌کنندگی کمپانی فرانسوی «آکورد کرایسز» پیش از این نیز در سراسر اروپا منتشر شده بود که با واکنش‌های مثبتی همراه بود، به شکلی که مجله‌ی فرانسوی «تلراما» درباره این اثر که موفق شده امتیاز چهار را کسب کند، چنین نگاشته: «آلبوم نیشتیمان که در زبان کردی به معنای سرزمین مادری است کیفیت بالایی دارد، اما درخشان‌تر از آن، گرد هم آمدن و همبستگی هنرمندانی از کشورهای مختلف کرد زبان است که تلاش می‌کنند میراثی مشترک را با روش‌هایی نوین و متفاوت عرضه کنند. سهراب پورناظری و گروهش با این آلبوم، سنت و موسیقی کرد را باظرافت و توازن کامل به گوش همگان رسانده‌اند.».

    https://musiceiranian.ir/?p=97343
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *