×
×

با همراهی ارکستر سمفونیک تهران

  • کد نوشته: 97162
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۵ام دی ۱۳۹۴
  • ۸ دیدگاه
  • hot-topic-logo«سالار عقیلی» خواننده بنام موسیقی ایرانی قطعه موسیقی «جهان پهلوان تختی» را با همراهی ارکستر سمفونیک تهران، برای نخستین بار در مراسم اختتامیه مسابقات کشتی جام تختی که در سـالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، بصورت زنده اجرا کرد.
    +پیش از این اجرای زنده «سرود جمهوری اسلامی ایران» توسط ارکستر سمفونیک تهران در دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان در تهران لغو شده بود

    با همراهی ارکستر سمفونیک تهران
  • سالار عقیلی و پهلوان تختی

    سالار عقیلی و پهلوان تختی

    «سالار عقیلی» خواننده بنام موسیقی ایرانی قطعه موسیقی «جهان پهلوان تختی» را با همراهی ارکستر سمفونیک تهران، عصر امروز (بیست و پنجم دی ماه) برای نخستین بار در مراسم اختتامیه مسابقات کشتی جام تختی که در سـالن دوازده هزار نفری مجموعه ورزشی آزادی برگزار شد، بصورت زنده اجرا کرد.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، این مراسم با سرود جمهوری اسلامی ایران توسط ارکستر سمفونیک تهران به رهبری بردیا کیارس آغاز شد و پس از تجلیـل از پیشکسوتان کشتـی، سالار عقیلی برنامه خود را با سـرود خاک مهرآیین آغاز کرد، در انتـهای مراسـم اختتامیه سالار عقیلی دو موومان از سمفونی تختی اثر «پوریا خادم» فرزند رسول خادم را هم اجرا کرد.

    اجرای قطعاتی با موضوع «جهان پهلوان تختی» بعد از ۴۸ سال از درگذشت وی و در اختتامیه مسابقات کشتی جام تختی، با ابراز احساسات تماشاچیان انبوه حاضر در سالن همراه بود.

    شایان ذکر است که دومین دوره رقابت‌های کشتی آزاد جام باشگاه‌های جهان چندی پیش با حضور ۱۱ تیم خارجی و ۴ تیم داخلی در سالن ۱۲ هزار نفری آزادی تهران برگزار شد و در حالی که قرار بود پیش از برگزاری مسابقات فینال و رده‌بندی و در مراسم اختتامیه ارکستر سمفونیک تهران، سرود جمهوری اسلامی ایران و پوئم سمفونی علمدار (مربوط به حضرت عباس(ع)) اجرا شود، اما این مراسم به دلیل حضور نوزاندگان زن لغو شد که با واکنش‌های متفاوتی همراه بود. ناگفته نماند رسول خادم، رئیس فدراسیون کشتی درباره این اتفاق واکنش نشان داد و با صدور نامه‌ای خطاب به وزیر ارشاد در این زمینه توضیحاتی ارائه داد.

    https://musiceiranian.ir/?p=97162
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *