×
×

عضو شورای شهر از هنرستان موسیقی بازدید کرد

  • کد نوشته: 97117
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۲۵ام دی ۱۳۹۴
  • ۰
  • احمد مسجدجامعی از هنرستان موسیقی پسران در ادامه‌ی برنامه‌های تهران‌گردی‌اش بازدید کرد. این عضو شورای شهر درباره هنرستان موسیقی پسرانه گفت: این منطقه به فرمان فرمایان متعلق بوده و در حوزه پزشکی در تهران مشهور بوده است. ساختمان هنرستان موسیقی پیش از این بیمارستان آمریکایی‌ها بوده است که بعدها ارتش آن را برای موزیک نظامی […]

    عضو شورای شهر از هنرستان موسیقی بازدید کرد
  • ۱۴۳۵۳۵۸۳۸۶۳۶۷_ hamid forootam-21احمد مسجدجامعی از هنرستان موسیقی پسران در ادامه‌ی برنامه‌های تهران‌گردی‌اش بازدید کرد.

    این عضو شورای شهر درباره هنرستان موسیقی پسرانه گفت: این منطقه به فرمان فرمایان متعلق بوده و در حوزه پزشکی در تهران مشهور بوده است. ساختمان هنرستان موسیقی پیش از این بیمارستان آمریکایی‌ها بوده است که بعدها ارتش آن را برای موزیک نظامی می‌گیرد.

    او ادامه داد: سه نسل از این هنرستان در اینجا دیده می‌شوند و بعدها این ساختمان در اختیار پرفسور عدل قرار می‌گیرد که شهریار عدل باستان‌شناس نیز فرزند او بوده است و سپس این مجموعه به اولین هنرستان موسیقی تبدیل می‌شود.

    مسجدجامعی افزود: اگر می‌بینید بنای ساختمان شبیه بیمارستان است تعجب نکنید.

    در این بازدید که امروز جمعه ۲۵ آذر ماه انجام می‌شد، علیرضا ایلیچی مدیر هنرستان موسیقی پسران نیز درباره این ساختمان گفت: اولین کسی که به طور رسمی این ساختمان را در اختیار گرفت، غلامرضا میرباشیان بوده است، البته هنرستان موسیقی مرحوم وزیری نیز قبل از این هنرستان بوده است.

    سپس احمد مسجدجامعی از انبار ساز غیرفعال هنرستان موسیقی بازدید کرد.

    به گفته مدیر هنرستان موسیقی پسران؛ یکی از مشکلات این هنرستان این است که ساختمان دانشگاه علمی کاربردی نیز در این هنرستان است و اگر بتوان ساختمان دانشگاه را از هنرستان جدا کرد، بسیار عالی می‌شود. همچنین قسمتی از این هنرستان از تئاتر محراب که کنار آن قرار دارد، جدا شده است و اگر بتوان این فضا را به هنرستان بازگردانیم بسیار خوب می‌شود. اجازه هنرستان موسیقی را در سال ۱۳۰۸ گرفتند و مرحوم خالقی رئیس هنرستان موسیقی ملی شد.

    مسجدجامعی همچنین از اتاق صداخانه و کتابخانه و گنجینه نت این هنرستان بازدید کرد.

    این عضو شورای شهر بعد از بازدید از صفحه‌ها و نت‌های قدیمی (لاروس) که متعلق به علی نقدی وزیری بود، گفت: این گنجینه بسیار خوبی است و ما به عجب جایی آمده‌ایم.

    او سپس به مدیر هنرستان موسیقی تبریک گفت که چنین سرمایه‌داری هستند.

    همچنین مسجدجامعی به مدیر این هنرستان قول داد که قدیمی‌ترین اذان گفته شده را که قبل از جنگ جهانی دوم توسط خانمی گفته شده است و آلمانی‌ها آن را ضبط کرده‌اند به گنجینه هنرستان هدیه دهد.

    همچنین او وعده داد با ناشری در این‌باره صحبت کند تا مجموعه‌های نت‌های قدیمی به همان شکل چاپ مجدد شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=97117
       
    برچسب ها احمد مسجدجامعی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *