×
×

در سکوت کامل خبری

  • کد نوشته: 96912
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲۳ام دی ۱۳۹۴
  • ۰
  • سهراب کاشف در سکوت کامل خبری جایگزین نادر مرتضی پور رهبر ارکستر سمفونیک صدا و سیما شد. سهراب کاشف رهبر جوان که این روزها مشغول تمرین با ارکستر ملی ایران است در حالی از اول آذرماه امسال چوب رهبری ارکستر سمفونیک صدا و سیما را به دست گرفته که هیچ خبری مبنی بر این اتفاق […]

    در سکوت کامل خبری
  • سهراب کاشف

    سهراب کاشف

    سهراب کاشف در سکوت کامل خبری جایگزین نادر مرتضی پور رهبر ارکستر سمفونیک صدا و سیما شد.

    سهراب کاشف رهبر جوان که این روزها مشغول تمرین با ارکستر ملی ایران است در حالی از اول آذرماه امسال چوب رهبری ارکستر سمفونیک صدا و سیما را به دست گرفته که هیچ خبری مبنی بر این اتفاق از سوی مرکز موسیقی صدا و سیما به صورت رسمی منتشر نشده است.

    البته چنین رویکردی پیش از این نیز سابقه داشته و نادر مرتضی پور هم در سکوت خبری و با رسانه ای نشدن حکمش به عنوان رهبر این ارکستر منصوب شد.

    بعد از درگذشت محمد بیگلری پور، حضور رهبران با تجربه ای همچون نادر مرتضی پور و سهراب کاشف در ارکستر سمفونیک صدا و سیما اتفاق خوشایندی است که می تواند به ارتقاء سطح ارکستر کمک شایانی کند اما معلوم نیست مدیران موسیقی این سازمان به چه دلیلی از رسانه ای شدن این اتفاقات سر باز می زنند و نقش رسانه ها را نادیده می گیرند. در این میان نقش ارکستر سمفونیک صدا و سیما در روند موسیقی کشور نیز قابل تامل است که در قالب یک گزارش در آینده به آن خواهیم پرداخت.

    سهراب کاشف متولد ۱۳۶۰ است؛ او تحصیلات موسیقی‌اش را در ایران و اتریش به پایان رسانده و هم‌اکنون در رشته رهبری اپرا در اتریش فعالیت دارد.

    این موزیسین تا کنون رهبری ارکستر سمفونیک البرز و ارکستر موسیقی ایران به خوانندگی علیرضا قربانی را بر عهده داشته است.

    سهراب کاشف که هم اکنون رهبر میهمان ارکستر ملی ایران است ۲ سال قبل نیز با مرکز موسیقی سازمان صدا و سیما هم همکاری داشته به گونه ای که مسترکلاس های رهبری ارکستر را با همکاری این مرکز برگزار کرده بود.

    https://musiceiranian.ir/?p=96912
       
    برچسب ها سهراب کاشف

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *