×
×

به مناسبت هشتصدمین سال تولد «مولانا»

  • کد نوشته: 96803
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۱ام دی ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • hot-topic-logohot-topic-logoمجموعه آلبوم «روی در آفتاب» به آهنگسازی «صادق چراغی»، آواز «علیرضا قربانی» و روایت «پرویز بهرام» به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا، بازنشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    +مجموعه «روی در آفتاب» در دو جلد منتشر شده است
    +دموی قطعات «روی در آفتاب» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل پس از خرید دیجیتال، قانونی دانلود کنید

    به مناسبت هشتصدمین سال تولد «مولانا»
  • ۵۳۷۳۰۸-۲۶۷۰۲۲۹۱۰۱۶p01مجموعه آلبوم «روی در آفتاب» به آهنگسازی «صادق چراغی»، آواز «علیرضا قربانی» و روایت «پرویز بهرام» به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا، بازنشر و در دسترس مخاطبین قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، «روی آفتاب به مولانا است، زیرا روی مولانا به آفتاب است» این را شمس تبریزی؛ «آن غریب جهان معنی» در وصف شیدای خویش گفته، در وصف مولانا که از بلخ آمد، در قونیه سکنی گزید، عالم و فرزانه شد تا شمس آتش در جانش زد و پس از آن، عارف و شیدا شد و شور شیدایی را در شعر سرود؛ اشعاری که آن مردِ «روی در آفتاب» را جاودانه کرد.

    مجموعه آلبوم «روی در آفتاب» به مناسبت هشتصدمین سال تولد مولانا به همت بنیاد فرهنگی هنری رودکی منتشر شده است. آهنگساز آن صادق چراغی است و آواز علیرضا قربانی در کنار روایت های عرفانی از زبان شمس، فصل های زندگی مولانا را باز می گوید.

    مجموعه «روی در آفتاب» در دو جلد منتشر شده است: جلد اول با عنوان «بهار و تابستان» شرح کودکی و جوانی مولانا است. این جلد نُه قطعه دارد و در دستگاه های نوا و شور ساخته شده است. قطعات آن «به چله»، «به سوگ»، «به شوریدن»، «به دریا»، «به راه»، «به خاک»، «به نای»، «به نقش» و «به رود» نام دارند که شامل همنوازی و تک نوازی بالابان، تک نوازی دو تار جنوب خراسان، همنوازی رباب و تصنیف های «برگذری» و «من غلام قمرم» است.

    جلد دوم با عنوان «پاییز و زمستان» شرح شیدایی و خلوت شعر مولانا است. این جلد ۱۲ قطعه دارد و در دستگاه های ماهور و شور بر اساس گام های مقامی تنبور ساخته شده است. قطعات آن «به شکوفه ها»، «به رسم هَزاران»، «به روی یار»، «به آفتابم»، «به روشنی»، «به خفتگان»، «به شب»، «به چاه»، «به ماه»، «بی گاه شد»، «به مستی» و «به پایان» نام دارند که شامل تک نوازی دو تار جنوب خراسان، تک نوازی تنبور، همنوازی بالابان و تنبور، دو قطعه آوازی و تصنیف های «آفتاب» و «بی گاه شد» است.

    بنیاد رودکی در راستای برنامه های خود برای بزرگداشت شاعران ایرانی، مجموعه «روی در آفتاب» را منتشر کرده است. پیشتر مجمموعه «از خشت و خاک» در بزرگداشت فردوسی توسط این بنیاد منتشر شد و مجموعه بزرگداشت رودکی نیز در دست انتشار است.

    علاقه مندان برای تهیه آلبوم «روی در آفتاب» به صورت نسخه اصلی می توانند به مراکز معتبر فروش محصولات فرهنگی و هنری سراسر کشور مراجعه نمایند، همچنین این اثر به صورت دیجیتال از طریق سایت «بییپ تونز» قابل خریداری و دانلود قانونی است.

    +دموی قطعات «روی در آفتاب» را آنلاین بشنوید و در صورت تمایل پس از خرید دیجیتال، قانونی دانلود کنید

    کاورهای آلبوم (برای بزرگنمایی تصاویر، بروی هر یک از عکسها کلیک کنید):

    https://musiceiranian.ir/?p=96803
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *