×
×

با سخنرانی و پیام های «عبدالوهاب شهیدی»، «نادر گلچین» و «حسن ناهید»

  • کد نوشته: 96575
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۹ام دی ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • مراسم بزرگداشت زنده یاد «فرامرز پایور» آهنگساز و نوازنده سنتور، امشب (شنبه ۱۹ دی) با همکاری مرکز اسناد کتابخانه ملی و موسسه شهر آفتاب، با سخنرانی و پیام هایی از عبدالوهاب شهیدی، نادر گلچین و حسن ناهید و همچنین اجرای گروه سروش در سالن کتابخانه ملی شیراز برگزار می شود.
    +در این مراسم به نقش مهم استاد پایور در بازسازی تصانیف قدما اشاره خواهد شد که طی آن نمونه‌هایی از این آثار برای حاضران در سال پخش می‌شود

    با سخنرانی و پیام های «عبدالوهاب شهیدی»، «نادر گلچین» و «حسن ناهید»
  • فرامرز پایور

    فرامرز پایور

    مراسم بزرگداشت زنده یاد «فرامرز پایور» آهنگساز و نوازنده سنتور، امشب (شنبه ۱۹ دی) با همکاری مرکز اسناد کتابخانه ملی و موسسه شهر آفتاب، با سخنرانی و پیام هایی از عبدالوهاب شهیدی، نادر گلچین و حسن ناهید و همچنین اجرای گروه سروش در سالن کتابخانه ملی شیراز برگزار می شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان»، برای سخنرانی در این برنامه از عبدالوهاب شهیدی، نادر گلچین و حسن ناهید دعوت شده که شهیدی و گلچین به دلیل وضعیت جسمی نامناسبشان امکان حضور را نداشتند که هر یک پیامی درباره استاد پایور برای این مراسم ارسال کرده اند که خلال برنامه پخش خواهد شد. همچنین حسن ناهید نیز به سخنرانی خواهد پرداخت.

    در این مراسم به نقش مهم استاد پایور در بازسازی تصانیف قدما اشاره خواهد شد که طی آن نمونه هایی از این آثار برای حاضران در سال پخش می شود. همچنین در بخش دیگری از این برنامه گروه«سروش» که سابقه برگزاری کنسرت با استاد پایور را دارد نیز به اجرای قطعاتی خواهد پرداخت. این گروه برنامه اش را در دو بخش دستگاه شور و آواز افشاری اجرا می کند.

    گروه «سروش» را در این اجرا مسعود نامداری (کمانچه)، ارسلان تجویدی (قیچک)، مسعود قاسمی (کمانچه دوم)، ستار سلطان فر و مسعود مصلی نژاد (تار)، مهدی زارع (تار باس)، علیرضا صدیقی نسب (سنتور باس)، صادق شریعتی (تنبک)، آرش بیات (عود) و مسیح افقه (سنتور) تشکیل می دهند.

    https://musiceiranian.ir/?p=96575
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *