×
×

به سرپرستی «پژمان سهامی» و آواز «محمد ذاکرحسین»

  • کد نوشته: 96191
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۳ام دی ۱۳۹۴
  • ۰
  • «پژمان سهامی» با همراهی نوازندگان گروه موسیقی «نو» و آواز «محمد ذاکرحسین»، هفدهم دی ماه سال جاری در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس، نوای اصیل ایرانی سر می دهند.
    +پوستر و جزئیات کامل این کنسرت

    به سرپرستی «پژمان سهامی» و آواز «محمد ذاکرحسین»
  • برای بزرگنمایی کلیک کنید

    برای بزرگنمایی کلیک کنید

    «پژمان سهامی» با همراهی نوازندگان گروه موسیقی «نو» و آواز «محمد ذاکرحسین»، هفدهم دی ماه سال جاری در تالار حافظ فرهنگ و ارشاد فارس، نوای اصیل ایرانی سر می دهند.

    اعضای این گروه را، پژمان سهامی سرپرست، آهنگساز و نوازنده سنتور، محمد ذاکرحسین آواز، رسول زمردی نی، صادق و لیئی و میلاد اسماعیلی تار، کریم ابراهیمی تنبک، مهدیا علیزاده دیوان، محمد صارمیان کمانچه، مسعود تورع و محسن محبی تار بم تشکیل می دهند.

    پژمان سهامی در رابطه با شیوه آهنگسازی مجموعه و بررسی تأثیر موسیقی کلاسیک ایرانی در ریشه های فرهنگی جامعه و نقش ردیف در موسیقی ایرانی، گفت: «آهنگسازی مجموعه حاضر با حس و حالی مشترک و با نگاهی عاشقانه به جملات پر احساس ردیف ساخته و پرداخته شده و سعی در ایجاد وحدت و یکپارچگی در تمامی لحظات از ویژگی های این مجموعه می باشد.»

    وی در ادامه افزود: «فضایی که در همه آثار جلوه گرست، بیانگر آغاز پایانی است بی انتها که در تار و پود وجودمان نهادینه شده و نشان دهنده مسیریست مملو از احساس، توأم با غمی فرح بخش و عشق نامی است که می توان بر این مجموعه نهاد و ما نیز تلاش کرده ایم تا با تمرینات پیوسته، هم دلی، هم فکری و نگرش همسو در امور موسیقایی باعث شکل گیری رابطه ای احساسی بین اعضای گروه شویم که این احساسات بی تأثیر نخواهد بود. و این همدلی چه در اجرا چه در ساخت و پرداخت آثار بعدی، نشان داده می شود.»

    ایشان اظهار داشت: «موسیقی اصیل هر سرزمین بیانگر تاریخ و سرگذشت آن سرزمین می باشد و نشان دهنده فرهنگی است که با آواها بیان می شود و موسیقی کلاسیک ایرانی که آن را به صورت یکپارچه در ردیف مشاهده می کنیم، مملو از احساسات مختلف است؛ جایی از خشم و نفرت سخن می گوید، جایی از عشق جایی از مهربانی و جایی از غم وحسرت و این است آنچه بر سرزمین ما گذشته. سرزمینی که پیوسته مورد هجوم قرار می گرفته و یا خود لشکرکشی می کرده و ردیف تمامی احساسات را در دوران مختلف با زبان موسیقی ثبت و ضبط کرده است.»

    سهامی با تأکید براینکه اصل سخن اینجاست که ردیف از گذشته سخن می گوید و نه از آینده، تصریح کرد: «هر موسیقیدان باید گذشته را بداند و آینده را خود با رویکردی متفاوت رقم بزند و نه اینکه به گذشته برگردد و یا اینکه گذشته را دوباره تکرار کند. با این حال در برخی از آثار موسیقایی جدید نمی توان نام موسیقی ایرانی بر آثار نهاد. به این دلیل که هیچ ریشه ای از ردیف را نمی توان در آن ها یافت. خلاقیت و نوآوری در یک بستر فکری و یک چهارچوب اصیل باید شکل بگیرد.»

    این موسیقیدان در پایان خاطرنشان کرد: «ردیف سرشار از ایده های نو و مملو از احساساتی زیباست که در نهانگاه هر ایرانی قرار دارد و باید آن را صحیح آموخت و صحیح استفاده کرد.»

    علاقه مندان برای دریافت اطلاعات بیشتر و خرید بلیت این کنسرت می توانند به سایت www.shiraztic.ir مراجعه نمایند.

    tn

    https://musiceiranian.ir/?p=96191
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *