×
×

با محوریت موسیقی، کتاب، سینما و تئاتر

  • کد نوشته: 95157
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۲ام دی ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • سایت تخصصی «دوفصل» با محوریت موسیقی، کتاب، سینما و تئاتر بطور خاص برای دوستداران هنر و ادب، راه اندازی شد و در دسترس هنر دوستان قرار گرفت.
    +تحویلدار: متاسفانه تجارتِ هنر و ادب به گونه ای شده که تاجرانِ این حوزه مخاطبان را انتخاب می کنند، نه مخاطب هنرمند موردِ علاقه ی خود را.

    با محوریت موسیقی، کتاب، سینما و تئاتر
  • photo_2015-12-23_09-02-26سایت تخصصی «دوفصل» با محوریت موسیقی، کتاب، سینما و تئاتر بطور خاص برای دوستداران هنر و ادب، راه اندازی شد و در دسترس هنر دوستان قرار گرفت.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» گروهی از دوستداران موسیقی ایران و ملل در کنار نقادانِ کتاب سینما و تئاتر با ایجاد پرتالی جامع، سعی بر بهبود سطح هنر و ادب کشور کرده اند. این شروع، با مقالات اختصاصی، نگاشته های خبری و تحلیل ها صورت می گیرد و راه را به امید بهبود وضع هنری – ادبی کشور طی می کند.

    طی صحبت هایی که با «سید سالار تحویلدار» سردبیر دوفصل انجام شده، خبرنگار در خصوص علت پایه ریزی این رسانه و نوع فعالیت آنها جویا شده که ایشان در پاسخ به این سوالات، چنین گفته اند: «هنر همیشه یکی از دغدغه های ما بوده است. مخصوصا در دنیای تجاری امروز ، که عدیده ای از هنرمندان بدلیل شرایط تجاری پیش آمده (متاسفانه) نمی توانند آثارشان را به راحتی حتی پس از گذراندن مراحل گرفتن مجوز، به گوش مخاطبان برسانند. این موضوع نه تنها در وادی موسیقی بلکه در سینما تئاتر و کتب های چاپ شده نیر همینطور است. متاسفانه تجارتِ هنر و ادب به گونه ای شده که تاجرانِ این حوزه مخاطبان را انتخاب می کنند، نه مخاطب هنرمند موردِ علاقه ی خود را.»

    ایشان در ادامه صحبت هایش چنین گفته: «مدتی بود که اخبار را از بسیاری از وب سایت ها دنبال می کردم و کاملا برایم مشهود بود به برخی از این وب سایت ها که معمولا بزرگترینشان نیز هستند، به صورتی گلچین وار اخبار را پوشش می دهند و یا به گونه ای عمل می کنند (چه خواسته و چه نا خواسته) که مطالب به طور خاص، سلیقه ای می شود و دیگر سلایق را در این حوزه ها محروم می سازد. در کنار اینها همواره مطالب را با دسته های ملل و ایران جدا کرده اند. اینها باعث می شود ذهن مخاطب را به سمت و سویی ببرد که جهان از ایران جداست و با هنرمندان ما توان رقابت جهانی را ندارند. در دوفصل در کنار موسیقی به سینما تئاتر و کتب های با ارزش ، بررسی و اخبار پیرامون آنها نیز پرداخته می شود که میتواند وجه تمایزِ دوفصل با دیگر رقبای مشابه باشد.»

    مدیرانِ دوفصل معتقدند وجود اینترنت و گسترش آن بخصوص در ۵ سالِ اخیر بستری مناسب را فراهم کرده است تا بیش از پیش هنرجو و هنر دوست را به هنرمند نزدیک کند و هنرمند بتواند بی پرده حرف ها و گله هایش را بخ گوش مخاطبان برساند و یا عکسِ آن، مخاطب بتواند خواسته اش را به هنرمند ، به عنوان الگوی یک جامعه ی ۷۵ میلیونی برساند.

    شایان ذکر است که سایت «دوفصل» به نشانی http://2fasl.com با مشارکت تیمی از دوستدارن هنر و ادب، برای هنردوستان و کتاب خوانان راه اندازی شده است تا با تولید محتوا و پوشش اخبارِ تخصصیِ حوزه ی فعالیت خود ، مصاحبه ها و پادکست ها ، محیطی را فراهم کند تا برای هنر و هنرمندان و هنردوستان ، کتاب و نویسندگان و کتاب خوانان موثر واقع شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=95157
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *