×
×

کنسرت گروه «دادمهر» برگزار می شود

  • کد نوشته: 94672
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۲۴ام آذر ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • پروین سلطانی گفت: خیلی‌ها به موسیقی بانوان انگ غیرحرفه‌ای بودن می‌زنند، در حالی که این موضوع به هنرمند مربوط است نه به افرادی که به تماشای کنسرت آمده‌اند. سرپرست گروه موسیقی «دادمهر» که قرار است به‌زودی اجرایی در تالار وحدت داشته باشد، اظهار کرد: اجرای جدید گروه «دادمهر» سوم دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود […]

    کنسرت گروه «دادمهر» برگزار می شود
  • ۱۴۵۰۰۹۸۳۴۵۸۸۹_۳۴پروین سلطانی گفت: خیلی‌ها به موسیقی بانوان انگ غیرحرفه‌ای بودن می‌زنند، در حالی که این موضوع به هنرمند مربوط است نه به افرادی که به تماشای کنسرت آمده‌اند.

    سرپرست گروه موسیقی «دادمهر» که قرار است به‌زودی اجرایی در تالار وحدت داشته باشد، اظهار کرد: اجرای جدید گروه «دادمهر» سوم دی‌ماه در فرهنگسرای نیاوران برگزار می‌شود و بخشی از عواید حاصل از فروش بلیت‌های آن به زنان سرپرست خانواده‌های کم‌درآمد تعلق خواهد گرفت. برای همین، نام کنسرت را «تا خدا راهی نیست اگر دلی به‌دست آری» گذاشته‌ایم.

    این خواننده‌ی موسیقی ایرانی درباره‌ی رپرتوار این اجرا، توضیح داد: کنسرت ما در دو بخش برگزار خواهد شد؛ بخش اول به اجرای موسیقی اصیل ایرانی اختصاص خواهد داشت و قطعاتی را از کیوان ساکت که همیشه به گروه ما لطف داشته است، انتخاب کرده‌ایم. همچنین قطعاتی از محمدمهدی باطنی در دستگاه شور اجرا می‌شوند. بخش دوم کنسرت نیز به اجرای قطعات محلی اختصاص دارد و قطعاتی از موسیقی خراسان و فارس را تنظیم کرده‌ایم، البته باید بگویم قطعات ما در بخش محلی به هیچ‌وجه قطعاتی نخ‌نما که بارها اجرا شده‌اند، نیستند و ما سعی کرده‌ایم کار متفاوتی ارائه دهیم.

    او درباره‌ی دیدگاه خود نسبت به کنسرت‌های بانوان نیز گفت: آنچه اعتقاد داریم و سعی می‌کنیم در گروه «دادمهر» به آن عمل کنیم، ارائه‌ی کارهای متفاوت است. انگی که به گروه‌های موسیقی بانوان می‌زنند، این است که کنسرت‌های‌شان هنری نیست و معمولا قطعاتی تکراری را برای اجراهای‌شان انتخاب می‌کنند. ما هم در کنسرت‌های‌مان سعی می‌کنیم، ادای احترامی به هنرمندان بزرگ موسیقی داشته باشیم؛ اما این‌گونه نیست که صفر تا صد کار را به اجرای قطعات خاطره‌انگیز اختصاص دهیم.

    سلطانی در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: اگر بانوان برای اجراهای‌شان از بزرگان موسیقی معاصر مشورت بگیرند، قطعا سطح کارها بالاتر می‌رود. البته باید این موضوع را هم در نظر داشت که یکی از دلایل مهم این موضوع، نبودن حمایت کافی از موسیقی بانوان است.

    سرپرست گروه موسیقی «دادمهر» با اعتقاد به این‌که سطح شعور مخاطب در کنسرت‌های بانوان بسیار بالاست، گفت: ایجاد فضای حرفه‌ای در کنسرت، به خود هنرمند برمی‌گردد. این شخص هنرمند است که حرف اصلی را می‌زند و باید سعی کند کار را به بهترین شکل ارائه کند. اگر به ما انگ غیرحرفه‌ای بودن می‌زنند، خودمان مقصر هستیم. البته هنرمندان موسیقی بارها از کمبود سالن‌های مختص موسیقی گلایه کرده‌اند، نمی‌دانم چرا هیچ‌کس این گله را جدی نگرفته و ترتیب اثر هم نمی‌دهد. این باورکردنی نیست که بانوان فقط در دو سالن تهران می‌توانند کنسرت برگزار کنند.

    او با اشاره به این‌که کنسرت پیش رو با مشارکت بنیاد خیریه‌ی فیروزنیا برگزار می‌شود، اضافه کرد: نغمه اعلامی (سنتور)، تینا لاجوردیان (عود)، آذین ملک‌زاده (کمانچه) و مونا امینیان (دف و دایره) در این اجرا هنرنمایی خواهند کرد.

    https://musiceiranian.ir/?p=94672
       
    برچسب ها پروین سلطانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *