×
×

۲۵ آذر ماه سال جاری در فرهنگسرای ارسباران

  • کد نوشته: 94597
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۳ام آذر ۱۳۹۴
  • ۰
  • بیست و پنجم آذر ماه فرهنگسرای ارسباران به مناسبت هشتادمین زادروز زنده یاد «بهمن بوستان» (پژوهشگر، ادیب و شاعر) مراسم یادبودی برگزار می‌کند، این برنامه به همت خانواده‌ی این هنرمند و با همکاری اهالی موسیقی برای گرامی‌داشت خاطره‌ی این ادیب محبوب موسیقی‌دان‏‌ها برگزار می‏‌شود.
    +مراسم «بزرگداشت بهمن بوستان» در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‏شود و ورود برای علاقمندان آزاد است

    ۲۵ آذر ماه سال جاری در فرهنگسرای ارسباران
  • پوستر

    پوستر

    بیست و پنجم آذر ماه فرهنگسرای ارسباران به مناسبت هشتادمین زادروز زنده یاد «بهمن بوستان» – پژوهشگر، ادیب و شاعر- مراسم یادبودی برگزار می‌کند، این برنامه به همت خانواده‌ی این هنرمند و با همکاری اهالی موسیقی برای گرامی‌داشت خاطره‌ی این ادیب محبوب موسیقی‌دان‏‌ها برگزار می‏‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی این برنامه، بهمن بوستان در بین اهالی فرهنگ و به‌طور خاص در میان اهالی موسیقی چهره‏ای شناخته شده بود که ۲۷ آبان سال ۹۳ در سن ۸۹ سالگی درگذشت. او نوه‌ی محمدحسین وحید دستگردی ادیب و شاعر دوران مشروطه و فرزند مجدالعلی بوستان نویسنده و محقق ادبیات فارسی بود. در سال‌های اولیه دهه چهل پس از فارغ‏التحصیلی در رشته ادبیات فارسی، به استخدام سازمان رادیو تلویزیون ملی درآمد و به علت حافظه‌ی قوی و دانش بالا در تبارشناسی اهالی موسیقی، سال‌ها مدیریت آرشیو موسیقی سازمان عریض و طویل رادیو تلویزیون را عهده‌‏دار بود و هم‌زمان به عنوان یکی از دستیاران دکتر محمد معین در تدوین و گردآوری لغت برای فرهنگ معین و لغت‌نامه دهخدا با این چهره نامی ادبیات ایران آغاز کرد و پس از آن نیز سال‌ها در حوزه موسیقی و ادبیات پژوهش می‌کرد.

    به همت این پژوهشگر شناخته شده درعرصه موسیقی بود که در سال‌های اولیه دهه هفتاد جشنواره‌ی  «هفت اورنگ» شکل گرفت و با همکاری محمدرضا درویشی در تالار اندیشه حوزه هنری با حضور چهره‌های نامی موسیقی سنتی و نواحی ایران برگزار شد. بوستان همراه با جشنواره کتاب هفت اورنگ را نیز با همکاری درویشی منتشر کرد. کانون پژوهشگران خانه موسیقی نیز ماحصل کوشش او در سال‌های اولیه تاسیس خانه موسیقی بود که البته  بعد از چند سال از آن کناره گرفت. سخنرانی‌های غَرّای این ادیب فاضل و سخنور، زبانزد همگان بود که تنها ذره‏ای از حافظه قوی، دانش بی‏بدیل و احاطه کامل او به ادبیات فارسی را نشان می‏داد. جامعه موسیقی هرگز سخنرانی‌های بهمن بوستان در رثا و بزرگداشت آهنگسازانی چون علی تجویدی و … را از یاد نخواهد برد که شایسته فرهیختگی خود سخن بر زبان می‏راند.

    شایان ذکر است که برنامه بزرگداشت هشتادمین زادروز بهمن بوستان، روز چهارشنبه ۲۵ آذر، راس ساعت ۱۹ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‏شود و ورود برای علاقمندان آزاد است.

    https://musiceiranian.ir/?p=94597
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *