×
×

پاپِ پرطرفدار!

  • کد نوشته: 94574
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۳ام آذر ۱۳۹۴
  • ۰
  • نوازنده، خواننده و آهنگساز موسیقی در بررسی جایگاه موسیقی در سبد شنیداری خانواده‌ها اعلام کرد که موسیقی اصیل ایرانی در طول تاریخ مورد بی‌مهری قرار گرفته است. شاهو عندلیبی درباره فعالیت‌های جدید موسیقایی خود گفت: به تازگی تولید دو آلبوم را آغاز کرده ام که یکی آلبومی تصویری با همراهی گروه «آوای عندلیب» است و […]

    پاپِ پرطرفدار!
  • ۷۵۴۳۰۲نوازنده، خواننده و آهنگساز موسیقی در بررسی جایگاه موسیقی در سبد شنیداری خانواده‌ها اعلام کرد که موسیقی اصیل ایرانی در طول تاریخ مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

    شاهو عندلیبی درباره فعالیت‌های جدید موسیقایی خود گفت: به تازگی تولید دو آلبوم را آغاز کرده ام که یکی آلبومی تصویری با همراهی گروه «آوای عندلیب» است و من به عنوان خواننده در آن حضور دارم و کار دیگری که در دست انتشار دارم اثری در قالب تکنوازی نی است که هر دوی این آثار طی ماه های آینده در بازار موسیقی منتشر خواهند شد.

    وی با اشاره به ارزیابی خود از حضور موسیقی اصیل ایرانی در سبد شنیداری مخاطبان تصریح کرد: در این باره اول باید به تفاوت بین موسیقی کلاسیک ایرانی و موسیقی پاپ و همچنین استنباط‌ ها و سطح توقعمان از این دو حوزه دقت کنیم. ما باید به این نکته واقف باشیم که در همه جای دنیا این موسیقی پاپ است که در بین مردم از طرفداران بیشتری برخوردار است، بنابراین هیچ گاه نمی توان میان موسیقی بومی و اصیل یک منطقه جغرافیایی با موسیقی پاپ قضاوت کرد و اصولا این تناسب هم شکل و چارچوب درستی ندارد.

    عندلیبی با تاکید بر اینکه آنچه باید در جریان موسیقی به آن توجه زیادی داشت مسیری است که هنر و هنرمند بدان هدایت می‌شود، بیان کرد: من به عنوان هنرمند از خودم توقع ارائه آثار با کیفیت دارم و طبیعتا اگر همین رویکرد مورد حمایت قرار بگیرد بسیاری از مشکلات و حاشیه ها نیز مرتفع می شود.

    این نوازنده نی افزود: اصولا موسیقی ایرانی در طول تاریخ مورد بی مهری قرار گرفته است و اصلا هم مربوط به دوره خاصی نیست. این موضوع یک بحث کلی است که به اولویت های زندگی مردم ارتباط پیدا می کند. اینکه مردم آنقدر در زندگی دغدغه دارند که دیگر نتوانند یکی از اولویت هاى زندگی خود را به موسیقی اختصاص دهند. همین موضوع نکته بسیار مهمی است که می تواند به عنوان یکی از مباحث تئوریک حوزه مخاطب شناسی موسیقی ایرانی مورد توجه قرار گیرد. از سویی دیگر برخی از هنرمندان هم هستند که باید قدری متعهدانه تر و اجرایی تر در موسیقی حضور داشته باشند. خطاب من به افرادی است که در این حوزه به جای عمل فقط حرف می زنند. به اعتقاد من رزومه کاری هر هنرمندی که در عرصه موسیقی فعالیت می کند حرف های او نیست بلکه کارهایی است که از خود به جا گذاشته است.

    عندلیبی با اشاره به حضور کمرنگ خود در جشنواره های موسیقایی کشور بیان کرد: طی سال های گذشته بنده در جشنواره های مختلفی حضور داشتم اما اخیراً حضورم کمرنگ شده است و علت این حضور کمرنگ چیزى جز ضعف اطلاع رسانى و دعوت دیرهنگام از ما نیست. اگر نوازندگان و خوانندگان مطرح در فستیوال های موسیقی به دور از حواشی باشند و به آنها بدون وابستگی به جناحی نگاه شود قطعا بسیاری از هنرمندان در جشنواره ها حضور خواهند داشت. من معتقدم اگر نوازنده احساس کند جریان موسیقی همراه اوست و هیچ عنادی هم در این زمینه وجود ندارد قطعا مایل به حضور در رویدادها خواهد بود و خود را به جریان می سپارد.

    https://musiceiranian.ir/?p=94574
       
    برچسب ها شاهو عندلیبی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *