×
×

گلریز: می خواهم اثری دربارهٔ اجتماع عظیم اربعین، به دو زبان فارسی و عربی بخوانم

  • کد نوشته: 94439
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۵ام آذر ۱۳۹۴
  • ۰
  • تنها خواننده ای که امسال در راهپیمایی عظیم اربعین حضور داشت

  • محمد گلریز

    محمد گلریز

    محمد گلریز دربارهٔ فعالیت های موسیقایی خود گفت: «چندی پیش کاری را با شعر اسماعیل فرزانه و آهنگ و تنظیم رمضان عظیمی برای شهید مدرّس خواندم که کاری درخور شد و چند بار کلیپ آن هم از شبکه های صدا و سیما پخش شده است. اما اگر در پخش این کار تنها به همان ایام سالروز شهادت شهید مدرس و سالگرد تشکیل مجلس (دهم آذر) بسنده نمی شد، این کار هم آهنگی می شد به فراگیری و ماندگاری سرود «شهید مطهری». دلیل ساخته شدنِ این آهنگ هم این بود که چندی پیش که به همت فردی خیّر خانهٔ شهید مدرس خریداری شد تا تبدیل به موزه شود، به بنده پیشنهاد شد تا کاری دربارهٔ شهید مدرّس بخوانم و من پذیرفتم؛ درحالی که تاکنون هیچ آهنگی دربارهٔ این شهید ملّی خوانده نشده بود.»

    خوانندهٔ سرود ماندگار «خجسته باد این پیروزی» دربارهٔ برنامه های پیش روی خود گفت: «به تازگی دبیری هیئت داوران بخش موسیقی جشنوارهٔ مدرسهٔ عشق و نیز دبیری بخش موسیقی جشنوارهٔ بسیج هنرمندان به بنده واگذار شده است که این جشنواره قرار است در دههٔ فجر برگزار شود. افزون بر این ها، به دنبال آن هستم که اگر توفیق شود، کاری را دربارهٔ اجتماع عظیم اربعین، به دو زبان فارسی و عربی بخوانم؛ پیشنهاد این کار را داده ام و اگر حمایت کننده یی برای این کار پیدا شود، ان شاء الله ساخته خواهد شد.»

    این هنرمند که توفیق حضور در راهپیمایی اربعین امام حسین (ع) را به دست آورده بود، دربارهٔ این سفر معنوی گفت: «واقعاً زبان قاصر است از وصف عظمت این همایش بزرگ مذهبی. من در سایت ها خواندم که به نقل از روزنامهٔ ایندیپندنت انگلیس نوشته شده بود در همهٔ دنیا، همچنین مانور مذهبی وجود ندارد. دوست دارم این را بگویم که حضور هنرمندان در اینچنین همایش های مذهبی و مردمی می تواند برای مردم بسیار دلگرم کننده باشد. در این همایش، مردم هر کاری از دستشان بر می آمد برای زائران انجام می دادند و به بنده نیز بسیار محبت داشتند.»

    محمد گلریز ادامه داد: «در همین راهپیمایی یاد این جمله از حضرت امام (ره) افتادم که زمانی که صدام به شهرهای ما حملهٔ شیمیایی می کرد و عده یی می گفتند باید مقابله به مثل شود، ایشان این جملهٔ کلیدی را بیان کردند که «ما مردمِ عراق را لازم داریم». معنی جملهٔ امام را من در این سفر درک کردم. مردم عراق همهٔ اندوختهٔ خود را تقدیم زائران امام حسین (ع) می کردند و بسیار جالب است که مردمی که روزگاری با ما در جنگ بودند، امروز این طور برادرانه در کنار ما هستند و این اتفاق را باید به فال نیک گرفت؛ و مسئولان باید آن را تقویت کنند، چراکه همین اتحاد می تواند چونان سیلی عظیم در برابر غرب و آمریکا عمل کند.»

    https://musiceiranian.ir/?p=94439
       
    برچسب ها

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *