×
×

۲۶ آذر برگزار می‌شود

  • کد نوشته: 94265
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۸ام آذر ۱۳۹۴
  • ۰
  • کنسرت دو نوازی کمانچه و تنبک سعید فرج پوری و پژمان حدادی با عنوان «بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران» پنجشنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.
    +اطلاعات کامل به همراه پوستر این کنسرت

    ۲۶ آذر برگزار می‌شود
  • ۱۹۳۴۵۱۹کنسرت دو نوازی کمانچه و تنبک سعید فرج پوری و پژمان حدادی با عنوان «بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران» پنجشنبه ۲۶ آذرماه ساعت ۲۰ در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    به گزارش سایت خبری و تحلیلی «موسیقی ایرانیان» و به نقل از روابط عمومی این کنسرت، فرهنگسرای ارسباران تهران ساعت ۲۰ پنجشنبه ۲۶ آذرماه میزبان کنسرت دو نوازی کمانچه و تنبک سعید فرج پوری و پژمان حدادی با عنوان «بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران» خواهد بود. در این کنسرت سعید فرج پوری و پژمان حدادی از اعضای ثابت گروه دستان، برای اولین بار در کنار هم به دو نوازی با تکیه بر مرکب نوازی و بداهه نوازی در موسیقی دستگاهی ایران می پردازند.

    سعید فرج پوری آهنگساز و نوازنده کمانچه تاکنون به عنوان مدرس در کانون چاووش، مرکز حفظ و اشاعه موسیقی، هنرستان های دختران و پسران، دانشگاه هنر و دانشگاه علمی کاربردی فعالیت مستمری در عرصه موسیقی داشته است. وی تاکنون نوازندگی در گروه های شیدا، عارف، آوا، دستان و شرکت در ضبط آثاری از آهنگسازان معاصر را درکارنامه خود دارد و کنسرت های فراوانی را در مراکز فرهنگی و فستیوالی اروپا، آمریکا، کانادا، آسیا به همراه گروه های مختلف و صاحب نام موسیقی ایرانی، برگزار کرده است.

    تکنوازی کمانچه ۱ در دستگاه سه گاه، تکنوازی کمانچه ۲ در دستگاه همایون، کمانچه نوازی بر اساس نغمه های کردی، آلبوم کمانچه نوازی چهار گاه و بیات ترک، شوریده (برنده جایزه بهترین موسیقی سال ۲۰۰۳ از وزارت فرهنگ فرانسه)، آهنگسازی آلبوم‌های دریای بی پایان (همکاری با گروه دستان با صدای سالار عقیلی و غوغای عشقبازان)، (آهنگسازی برای گروه‌ آوا) بخشی از مجموعه آثار این هنرمند است.

    پژمان حدادی هم از جمله هنرمندانی است که فراگیری ساز تنبک را از سن ۱۰سالگی به مدت ۲ سال نزد اسدلله حجازی آغاز و از آموخته‌های وی بهره برده است. وی همواره خود را در ارتباط با پایه ریزی و اساس فراگیری صحیح تنبک نوازی مدیون او می‌داند. حدادی پس از آن‌ برای مدت کوتاهی‌ از محضر بهمن رجبی نوازنده برجسته تنبک بهره برد

    این نوازنده پس از مدتی‌ علاقه زیادی به ساز دف پیدا کرد و در کنار تمرین ساز تمبک به صورت خودجوش به فراگیری این ساز پرداخت و از راه دور و شنیداری از آثار ضبط شده بیژن کامکار بهره فراوان برد.

    همکاری با بسیاری از هنرمندان صاحب نام موسیقی از جمله حسین علیزاده از جمله فعالیت های این هنرمند در عرصه موسیقی است.

    https://musiceiranian.ir/?p=94265
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *