×
×

بزرگداشتی از پیشکسوتان حوزه موسیقی نواحی و مقامی ایران خواهیم داشت

  • کد نوشته: 93658
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۹ام آذر ۱۳۹۴
  • ۰
  • دبیر تخصصی نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور از برپایی نمایشگاه سازهای موسیقی نواحی و مقامی در موزه هرندی کرمان خبر داد. ایرج نعیمایی عصر یکشنبه در نشست خبری نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در کرمان اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که در سیستم کشور وجود داشته است این جشنواره دچار رکود شد و مدتی برگزار […]

    بزرگداشتی از پیشکسوتان حوزه موسیقی نواحی و مقامی ایران خواهیم داشت
  • ۱۷۳۲۳۲۹دبیر تخصصی نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور از برپایی نمایشگاه سازهای موسیقی نواحی و مقامی در موزه هرندی کرمان خبر داد.

    ایرج نعیمایی عصر یکشنبه در نشست خبری نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در کرمان اظهار داشت: به دلیل تغییراتی که در سیستم کشور وجود داشته است این جشنواره دچار رکود شد و مدتی برگزار نشد و به اهتمام دوستان و مدیران ارشد ارشاد و استانداری به نوعی بازجست شد تا با همان اهداف بلند استمرار پیدا کند.

    وی با بیان اینکه این جشنواره به صورت دائم جزو شناسنامه فرهنگی کرمان باشد گفت: در این جشنواره فعالیت های پژوهشی چون انتخاب کتاب برتر در موسیقی نواحی و مقامی از استان‌ها و شهرستان‌ها را خواهیم داشت.

    نعیمایی ادامه داد: سفارش مباحث پژوهشی در ارتباط با موضوع جشنواره یعنی شادیانه ها را با بهره گیری از دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد موسیقی‌شناسی و اساتید این حوزه داریم.

    وی گفت: تولیدات متناسب با جشنواره نیز در حوزه پژوهشی منتشر خواهد شد و همچنین بزرگداشتی از پیشکسوتان حوزه موسیقی نواحی و مقامی ایران نیز خواهیم داشت .

    دبیر تخصصی نهمین جشنوارهی موسیقی نواحی کشور با بیان اینکه رشته موسیقی‌شناسی در ایران جدید است گفت: افرادی را داریم که سال‌ها در این حوزه کار کرده اند و چه بسا از شخصیت‌های برجسته جهانی هستند که از جمله آن ها می توان از محسن حجاریان نام برد که از وی به دلیل تالیف کتاب «مردم شناسی و موسیقی در جهان» در نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور تجلیل می شود.

    وی اظهار داشت: برپایی نمایشگاه سازهای موسیقی نواحی و مقامی در موزه هرندی کرمان نیز از جمله برنامه‌های جنبی نهمین جشنواره موسیقی نواحی کشور در استان کرمان می باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=93658
       
    برچسب ها ایرج نعیمایی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *