×
×

حسام‌الدین سراج:

  • کد نوشته: 93326
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۴ام آذر ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • ایرج بسطامی صدایی داشت تنور. از تنور هم یک پرده و نیم بالاتر بود و همین وسعت صدای خاص، او را از سایر خواننده‌ها جدا می‌کرد و به عنوان هنرمند و خواننده‌ای با قدرت و وسعت صدای بالا معرفی می‌کرد….
    +بسطامی به‌جز هنرمند بودن، هنرمندپروری را هم در زندگی حرفه‌ای خود رعایت می‌کرد

    حسام‌الدین سراج:
  • حسام‌الدین سراج: ایرج بسطامی صدایی داشت تنور. از تنور هم یک پرده و نیم بالاتر بود و همین وسعت صدای خاص، او را از سایر خواننده‌ها جدا می‌کرد و به عنوان هنرمند و خواننده‌ای با قدرت و وسعت صدای بالا معرفی می‌کرد.

    در کنار این توانایی، شاگرد شجریان بود و با پرویز مشکاتیان کار کرد و آثاری در موسیقی سنتی به ثبت رساند که در نوع خود بی‌نظیر و درخشان هستند.

    bastamiبسطامی به‌جز هنرمند بودن، هنرمندپروری را هم در زندگی حرفه‌ای خود رعایت می‌کرد. بسطامی، درست از نقطه‌ای که مراحل آموزش را پشت‌سر گذاشت و به عنوان هنرمندی مطرح در موسیقی سنتی ایرانی شناخته شد، تربیت شاگردان و انتقال آموخته‌هایش را جزو مهم‌ترین رسالت‌هایش می‌دانست.

    هنرمندی برج‌ عاج‌نشین نبود و همیشه در میان مردم حضور داشت. بارها پیش آمده بود که به درخواست پیرزنی یا پیرمردی در کوی و برزن، روی خاک نشسته و برایش آواز خوانده بود. دلش می‌تپید برای جوانان مستعدی که در مناطق محروم از هر نوع امکانات آموزشی محروم بودند.

    آنها را پیدا می‌کرد و با وسواس تمام،کمر همت به آموزش‌شان می‌بست. روحیه‌ای مظلوم داشت، درونگرا بود و اهل برنامه‌ریزی برای رسیدن به شهرت یا استفاده از شهرت نبود. همه این خصوصیات هم باعث شد تا همیشه مهجور و دور بماند و مخاطبان خاص دنیای موسیقی به خوبی او را بشناسند و مخاطب عام تا روزی که زلزله بم رخ نداد و نامش شنیده نشد، از حضور چنین نعمتی در موسیقی سنتی بی‌خبر باشند.

    https://musiceiranian.ir/?p=93326
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *