×
×

«روایت ابوعطا» اول آذر ماه منتشر می شود

  • کد نوشته: 92682
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۲۴ام آبان ۱۳۹۴
  • ۰
  • آلبوم موسیقی «روایت ابوعطا» اولین مجموعه از سری آلبوم‌های «روایت‌ها» به نوازندگی محمدرضا ابراهیمی، سیامک جهانگیری، احسان ذبیحی‌فر و امیرعباس ستایشگر روز یکشنبه اول آذر ماه در بازار موسیق کشور توزیع می‌شود.
    +وفادار بودن به شاکله چیدمان دستگاه و سلسه درجات آن تنها نکته‌ بایسته‌ای است که در زنجیر اتصال در این روایتها قرار دارد

    «روایت ابوعطا» اول آذر ماه منتشر می شود
  • روایت ابوعطا

    روایت ابوعطا

    آلبوم موسیقی «روایت ابوعطا» اولین مجموعه از سری آلبوم‌های «روایت‌ها» به نوازندگی محمدرضا ابراهیمی، سیامک جهانگیری، احسان ذبیحی‌فر و امیرعباس ستایشگر روز یکشنبه اول آذر ماه در بازار موسیق کشور توزیع می‌شود.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، «روایت ابوعطا» نخستین آلبوم از مجموعه دوازده‌تایی «روایت‌ها» است که در قالب دستگاه‌ها و آوازهای ردیف موسیقی ایران اجرا می‌شوند. هر آلبوم چهار اجرا از هنرمندانی را در برمی‌گیرد که رها از قید هر غرضی به روایت خود از آنچه می‌اندیشند، می‌پردازند. روایت‌های شخصی و گوناگون تنها یک مشخصه ثابت دارد و آن روند دستگاه انتخابی برای هر اجرا است.

    در این آلبوم نوزاندگانی هم فکر گردهم آمدند و نواخته‌های خود را ضبط و ارایه کرده‌اند، بی آنکه روایت‌های دیگر نوازندگان آلبوم را شنیده باشند. در این میان آشکار شدن ذهن و دیدگاه‌ در میان نسلی که سعی بر آن داشته از نظر اعتقاد به موسیقی دستگاهی یکدست باشند، با تفاوت‌هایی زیبا در اجرا جلوه‌گر است.

    وفادار بودن به شاکله چیدمان دستگاه و سلسه درجات آن تنها نکته‌ بایسته‌ای است که در زنجیر اتصال در این چهار روایت قرار دارد. هنر تکنوازی به همراه محتوایی استوار بر پایه‌های موسیقی ردیف که امروز به سبب نبود درک صحیح از دالان‌های پیچیده ردیف و همچنین ناشکیبایی مجری موسیقی تخصصی، از هر مس سیم‌اندوزی روی سیاه‌تر است، روی به فراموشی است. مجموعه «روایت‌ها» در تلاش سربلندی و افراشته کردن چنین هنری است.

    شایان ذکر است که آلبوم «روایت ابوعطا» اولین مجموعه از سری آلبوم‌های «روایت‌ها» به نوزاندگی محمدرضا ابراهیمی، سیامک جهانگیری، احسان ذبیحی‌فر و امیرعباس ستایشگر روز یکشنبه اول آذر ماه توزیع می‌شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=92682
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *