×
×

به همت مرکز موسیقی «نوای شهر آشوب» به مدیریت «علی قزانی»

  • کد نوشته: 91884
  • حمیده موسوی
  • چهارشنبه, ۱۳ام آبان ۱۳۹۴
  • ۰
  • مستر کلاس «ویولون» با نظارت و تدریس «آلینا عسگری» در راستای دیگر فعالیت های مرکز موسیقی «نوای شهر آشوب» طی سه روز از آبان ماه سال جاری در این مرکز برگزار می گردد.
    +آلینا عسگری قریب به ۱۰ سال است، مقیم خارج از ایران است و پیش از آن در هنرستان موسیقی کشور تدریس می کرده است

    به همت مرکز موسیقی «نوای شهر آشوب» به مدیریت «علی قزانی»
  • پوستر (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    پوستر (برای بزرگنمایی کلیک کنید)

    موسیقی ایرانیان – حمیده موسوی: مستر کلاس «ویولون» با نظارت و تدریس «آلینا عسگری» در راستای دیگر فعالیت های مرکز موسیقی «نوای شهر آشوب» طی سه روز از آبان ماه سال جاری در این مرکز برگزار می گردد.

    آرش رسولیان، با اعلام این خبر و در گفتگو با خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، عنوان کرد: «دوره های تخصصی «ویولون» با حضور خانم «آلینا عسگری»، فوق لیسانس نوازندگی، معلمی و رهبری ارکستر و آنسامبل از دانشگاه معتبر «کیِفِ اوکراین»، در روزهای ۱۵، ۲۲ و ۲۹ آبان ماه سال جاری دایر خواهد شد.»

    وی افزود: «این دوره ها در قالب آموزش های یک ساعته برای هر هنرجو، با پرداختن به مبانی و تکنیک های پایه ای ساز ویولون صورت می پذیرد که لازم است داوطلبان، آموزش و نوازندگی این ساز را در مدت زمان قابل توجهی پشت سر گذاشته باشند و توانایی آنها در حد پایه های مقدماتی نباشد. البته در زمان تدریس به هر هنرجو، دیگر هنرجویان نیز حضور داشته و می توانند از مباحث آموزشی جاری بهره ببرند.»

    رسولیان با اشاره به استقبال از این مستر کلاس ادامه داد: «خوشبختانه از آنجا که رقم علاقمندان و نوازندگان ساز ویولون در کشور بالاست و برای حضور در این کلاس ها تقاضای شایانی داشته ایم، دوره ها از یک روز به سه روز افزایش یافته و گنجایش کلاس ها نیز برای هر سه روز به حد نصاب رسیده است. ما در صددیم که سالانه در چند بازهء زمانی از مدرسان و موسیقیدانان خبرهء جهان و ایرانیان مقیم خارج از کشور که تعداشان اندک نیست و دارای مدارک و مدارج عالی فنی و هنری هستند، دعوت به عمل آورده تا از دانش و داشته هاشان نهایت استفاده را کرده و بار علمی و عملی هنرجویانمان را بالا ببریم. از جمله سازهای دیگری که نوازندگان آنها در کشور زیاد است می توان به ساز ویولونسل و پیانو نیز اشاره کرد. ما برای برگزاری مستر کلاس ویولنسل از آقای جیوانی ریچاردی از کشور ایتالیا نیز دعوت کرده بودیم که قرار بود در راستای این کلاس ها به اجرای کنسرت نیز بپردازند، لیکن متأسفانه درست زمانی که تصمیم به آمدن به ایران داشتند، به دلیل مشکلی که در ویزای این هنرمند بوجود آمده بود این دوره ها برگزار نشد.»

    در خصوص دوره های احتمالی فلوت پروفسور فروغ کریمی نیز از رسولیان پرسیدیم و وی پاسخ گفت: «ساز فلوت از آن دسته سازهایی ست که نوازندگانش نادرند و انگشت شمار. این را به نسبت دیگر سازهای اشاره شده می گویم. لذا با توجه به این شرایط باید دید که امسال نیز متقاضیان به حد نصاب می رسند یا خیر. در صورت رسیدن به نتایج مطلوب با کمال میل مستر کلاس های دیگری برای پروفسور کریمی ترتیب خواهیم داد.»

    شایان ذکر است که آلینا عسگری قریب به ۱۰ سال است، مقیم خارج از ایران است و پیش از آن در هنرستان موسیقی کشور تدریس می کرده است. وی در حال حاضر در ایران حضور دارد و به آموزش تکنیک های رهبری به ارکستر موسیقی «نوای شهر آشوب» مشغول است که این دوره ها از پنجشنبهء گذشته آغاز شده و تا زمان حضور ایشان در ایران، طی پنجشنبه های دیگر نیز ادامه خواهد داشت.

    علاقمندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند از طریق شماره تماس‌ ۸۸۰۸۱۶۳۹ تماس حاصل نموده یا به سامانهء SHAHRASHOOBMUSIC.IR مراجعه کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=91884
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *