×
×

وحید اسداللهی:

  • کد نوشته: 91865
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۱۳ام آبان ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • یک هنرمند موسیقی آذری گفت: استاد حسین علیزاده با ارائه‌ی اثر «عشقیم گَل» در واقع شناسنامه‌ای برای موسیقی آذری ایجاد کرده است. وحید اسداللهی در اظهار کرد: حسین علیزاده کار بزرگی کرده، زیرا او به‌طور جدی و علمی روی موسیقی اقوام کار کرده است. باید بگویم اثر آخر ایشان، یعنی «عشقیم گَل» بوی تاریخ می‌دهد […]

    وحید اسداللهی:
  • ۱۴۱۰۹۴۳۹۱۷۲۴۲_Arya Jafari-7یک هنرمند موسیقی آذری گفت: استاد حسین علیزاده با ارائه‌ی اثر «عشقیم گَل» در واقع شناسنامه‌ای برای موسیقی آذری ایجاد کرده است.

    وحید اسداللهی در اظهار کرد: حسین علیزاده کار بزرگی کرده، زیرا او به‌طور جدی و علمی روی موسیقی اقوام کار کرده است. باید بگویم اثر آخر ایشان، یعنی «عشقیم گَل» بوی تاریخ می‌دهد و موسیقی آذربایجان ایران در این اثر به‌خوبی احساس می‌شود.

    او که در این اثر نوازندگی کرده است، ادامه داد: تا به حال چنین کاری روی موسیقی آذری نشده بود. خیلی خوب است که بزرگان در این مسیر حرکت می‌کنند. به هر حال، موسیقی ایرانی از اقوام هم بهره برده است. اگر اقوام نباشند، ایران هم وجود ندارد و چه خوب است که بزرگان موسیقی ایران به این موضوع توجه داشته باشند.

    این نقاره‌زن پیشکسوت همچنین اظهار کرد: «عشقیم گَل» از نظر تنظیم و نوازندگی بسیار قوی است و به نظر من، کار بسیار خوبی محسوب می‌شود.

    اسداللهی در ارزیابی‌اش از بخش آغازین این کار که توسط محمد معتمدی خوانده شده است، گفت: معتمدی خواننده‌ی بزرگی است و من از خواندن او خوشم آمد. خود من در تهران به دنیا آمدم، اما خانواده‌ام کاملا آذری هستند. با این حال، لهجه‌های مختلف آذری را شنیده‌ام. اهالی ساوه، همدان، زنجان، تبریز و … هر کدام لهجه‌ی خودش را دارند. معتمدی هم که با این‌که آذری نیست، اما کار خوبی را ارائه داده است.

    او معتقد است: اقوام ایرانی به هم نزدیک‌اند و اصلا فارس و ترک معنی ندارد. دل‌های‌ ما یکی است. معتمدی قطعه‌ی «ساری گلین» را در این اثر خیلی خوب خوانده است. البته طبیعی است که ایرادهای کوچکی هم وجود داشته باشد. به هر حال نمی‌شود همه‌چیز را درست و صحیح خواند؛ اما باید این نکته را در نظر داشت که محمد معتمدی شبیه هیچ کسی آواز نمی‌خواند و کاملا خودش است.

    اسداللهی با بیان این‌که تا به حال بازخورد منفی از «عشقیم گَل» نشنیده است، بیان کرد: این اثر بسیار زیباست و مردم هم از شنیدن آن لذت برده‌اند. برادر من که از ردیف‌دان‌های بزرگ آذربایجان است، وقتی این اثر را شنید، خیلی از آن خوشش آمد. او گفت اولین‌بار است که «ساری گلین»ی را می‌شنود که بوی شرق می‌دهد.

    وی همچنین «عشقیم گَل» را یک موفقیت دانست که باعث می‌شود، اقوام به هم نزدیک‌تر شوند و در این‌باره گفت: هم‌خوان‌های زن در این اثر زحمت زیادی کشیده‌اند. یکی از این خانم‌ها کُرد بود؛ اما بسیار زیبا این اثر را اجرا کرد. ما موسیقی عظیمی میان اقوام ایران داریم و اگر بزرگان روی این موسیقی کار کنند حاصل خوبی خواهد داشت.

    این هنرمند پیشکسوت درباره‌ی تکنوازی خودش در «عشقیم گَل» نیز توضیح داد: تکنوازی من در این اثر فقط مربوط به موسیقی آذربایجان نیست، بلکه تمام اقوام را دربرمی‌گیرد. در واقع سعی کرده‌ام، نگاه خاصی به این کار داشته باشم.

    «عشقیم گل» اثر حسین علیزاده با صدای محمد معتمدی همراه است. پژمان حدادی (سازهای کوبه‌ای)، سیامک جهانگیری (نی)، بهنام سامانی (دف و سازهای کوبه‌ای)، نگار بوبان (عود)، پریچهر خواجه (قانون)، رادمان توکلی (تار)، علی بوستان (سه‌تار)، سینا جهان‌آبادی (کمانچه)، سیاوش برهانی (بم‌تار)، محمد انشایی (قیچک)، وحید اسداللهی (نقاره)، پوریا اخواص، راحله برزگری و صبا حسینی (همخوان) در این اثر هنرنمایی کرده‌اند.

    https://musiceiranian.ir/?p=91865
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *