×
×

سه استاد تارنواز همنشین می‌شوند

  • کد نوشته: 91578
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۱۰ام آبان ۱۳۹۴
  • ۰
  • علیرضا خاقانی هنرمند مجسمه ساز از ساخته شدن مجسمه های محمدرضا لطفی، غلامحسین بیگجه‌خانی و جلیل شهناز استادان تارنواز ایران خبر داد که قرار است در یک نمایشگاه رونمایی شود. علیرضا خاقانی هنرمند مجسمه ساز درباره ساخت مجسمه زنده یاد محمدرضا لطفی که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است، توضیح داد: مجسمه زنده […]

    سه استاد تارنواز همنشین می‌شوند
  • ۱۸۸۹۶۲۸علیرضا خاقانی هنرمند مجسمه ساز از ساخته شدن مجسمه های محمدرضا لطفی، غلامحسین بیگجه‌خانی و جلیل شهناز استادان تارنواز ایران خبر داد که قرار است در یک نمایشگاه رونمایی شود.

    علیرضا خاقانی هنرمند مجسمه ساز درباره ساخت مجسمه زنده یاد محمدرضا لطفی که تصاویر آن در فضای مجازی منتشر شده است، توضیح داد: مجسمه زنده یاد استاد محمدرضا لطفی را به همراه دو مجسمه استاد جلیل شهناز و استاد غلامحسین بیگجه خانی استادان تارنواز کشورمان ساخته ام که کار ساخت این سه اثر به پایان رسیده است و قرار است که در نمایشگاهی آنها را به تماشا بگذارم.

    او درباره انتشار اخباری مبنی بر این که مجسمه استاد لطفی در زادگاهش گرگان رونمایی شده است، توضیح داد: این خبر صحیح نیست، هم اکنون این سه مجسمه نزد من است و هنوز رونمایی نشده است. خبر نادرست رونمایی شدن این مجسمه در گرگان برای خود من هم ارسال شده است که بسیار جالب بود.

    وی افزود: عکس های این مجسمه را در اینستاگرام خود منتشر کرده بودم که بعد از مدتی متوجه شدم این عکس ها در فضای مجازی به کرات انتشار یافته و قصه ای هم برای آن ساخته اند.

    خاقانی با بیان این که این سه مجسمه قرار است به صورت اینستالیشن به نمایش درآید، ادامه داد: این سه مجسمه از استادان تارنواز کشورمان را بنا به ذوق و علاقه شخصی خودم ساخته ام و قرار است به صورت اینستالیشن در یک نمایشگاه به نمایش درآید.

    خاقانی ابعاد این مجسمه ها را در اندازه واقعی و جنس آنها را سیلیکونی ذکر کرد و گفت: مجسمه استاد لطفی را در حال تارنوازی و مجسمه استاد جلیل شهناز در حالی که به استاد لطفی می‌نگرد، ساخته ام و مجسمه استاد بیگجه خانی هم که تار را به کناری گذاشته است و به هر دو آنها نگاه می کند، ساخته ام. این سه مجسمه در کنار هم معنی پیدا می کند که در یک نمایشگاه نیز به نمایش گذاشته می شود.

    خاقانی همچنین از ساخت مجسمه زنده یاد بابک بیات خبر داد و بیان کرد: مجسمه استاد بابک بیات را به سفارش سازمان زیباسازی شهر تهران ساخته ام که این اثر هم اکنون آماده رونمایی است و در موزه مشاهیر برج میلاد نگهداری می شود.

    او در پایان اضافه کرد: قرار است مجسمه بابک بیات آذرماه همزمان با سالگرد درگذشت این استاد موسیقی در برج میلاد رونمایی شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=91578
       
    برچسب ها علیرضا خاقانی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *