×
×
پیشکسوت ۶٩ ساله موسیقی درباره اوضاع این روزهایش سخن گفت و گلایه هایی را مطرح کرد
  • مرتضی دلشب

    مرتضی دلشب

    پیشکسوت ۶٩ ساله موسیقی درباره اوضاع این روزهایش سخن گفت و گلایه هایی را مطرح کرد.

    مرتضی دلشب (پیشکسوت ۶٩ ساله موسیقی) که در حال درمان و طی کردن دوران نقاهت اش پس از حادثه زمین خوردن و عمل جراحی از ناحیه پا است، در دیدار با مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به یادآوری خاطرات گذشته، فعالیت ها و تدریس در آموزشگاه ها، دانشگاه و همکاریش با مرحوم نوری، کامبیز روشن روان و … در شورای نظارت و ارزشیابی موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی پرداخت.

    این هنرمند همچنین به احوالپرسی های تلفنی و پیامکی دوستان و استادانی همچون سعید شریفیان، بیژن کامکار، مهربانو توفیق، اسفندیار قره باغی و …در چند وقت گذشته اشاره داشت و از همه آنهایی که جویای احوال وی بوده اند تشکر کرد و گفت: بنا به دلایلی زمانی نزدیک به ۳ ماه و نیم منزل خواهرم زندگی می کردیم که این تغییر و تحول و جابجایی ها به نوعی سسب تشدید مشکلات پایم شده است. متاسفانه این روزها امور درمانی همچون دریافت دارو، بستری شدن یا حتی استخدام پرستار هزینه ها بسیار زیادی را می طلبد که پرداخت آن از عهده همه بر نمی آید؛ به ویژه افرادی همچون من که با وجود سالیان دراز خدمت به فرهنگ این کشور از حقوق بازنشستگی برخوردار نیستند.

    دلشب در ادامه از جوانی خود و تدریس در هنرستان های موسیقی دختران و پسران و همچنین از شب بیداری هایش در زمان همکاری با صدا و سیما و ماندن در آن سازمان برای کار گفت و اضافه کرد: با چنین سابقه ای و با توجه به اینکه من هیچ تجربه و تخصصی در امور اداری و استخدامی یا بیمه و بازنشستگی نداشتم و تنها کار در امور موسیقی در آن سازمان برایم مهم بود، روزی به خود آمدم که به من گفتند، امکان استخدام شما نیست. در حالی که می توانستند شرایطی را فراهم کنند که امروز نگران حقوق و بازنشستگی خود نباشم.

    سپس سید عباس عظیمی که ۶ آبان ماه به عیادت این هنرمند رفته بود، با ابراز خوشحالی از بهبودی نسبی این هنرمند و قول حمایت و رسیدگی به وضعیت این استاد موسیقی گفت : هرچند بضاعت این موسسه از لحاظ مالی به دلیل نوپا بودن اندک است ولی تلاش خواهیم کرد، همچون گذشته بخشی از مشکلات مالی اعضا به ویژه در امور پزشکی، بیمه و معیشتی مورد حمایت و پوشش قرار دهیم.

    وی همچنین با یادآوری این نکته که با گذشت ۳ سال از فعالیت موسسه شناخت نسبی نسبت به اعضای این موسسه پیدا شده است، افزود: بخشی از هنرمندان نیاز های مالی چندانی ندارند ولی برخی دیگر هستند که با مشکلات زیادی در زمینه بیمه، حقوق بازنشستگی، بیماری، هزینه های پزشکی و … مواجه اند که این موارد در برنامه ریزی ها و ماموریت های این موسسه لحاظ شده است.

    در پایان عظیمی با اشاره به حمایت های مقامات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ویژه معاونت های امور هنری و توسعه مدیریت و منابع از این موسسه، اظهار امیدواری کرد تا با بهبود شرایط عمومی اقتصادی کشور و دولت در سال آینده سهم قابل توجهی از بودجه سال ۹۵ شامل حال این موسسه شود.

    دلشب نیز در پایان این دیدار با نواختن قطعاتی از موسیقی سنتی ایرانی و موسیقی کلاسیک با پیانو لحظات خاصی را رقم زد.

    مرتضی دلشب متولد دی ماه ۱۳۲۵ نوازنده آهنگساز، پیشکسوت و مدرس موسیقی است که بیشتر عمر خود را صرف تربیت و آموزش در حوزه موسیقی کرده است .

    https://musiceiranian.ir/?p=91383
       
    برچسب ها مرتضی دلشب

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *