×
×

در موسیقی ایرانی باندبازی‌ها و مافیا بازی‌ها اجازه رشد و ارتقای هنری به هنرمندان حرفه‌ای را نمی‌دهد

  • کد نوشته: 91255
  • موسیقی ایرانیان
  • سه شنبه, ۵ام آبان ۱۳۹۴
  • ۳ دیدگاه
  • متاسفم که این را می‌گویم ولی در موسیقی ایرانی باندبازی‌ها و مافیا بازی‌ها اجازه رشد و ارتقای هنری به هنرمندان حرفه‌ای را نمی‌دهد. سیناسرلک خواننده سنتی خوان کشورمان با بیان این مطلب گفت: مدت‌هاست که کارو فعالیت در ایران را رها کرده‌ام و فقط در خارج از ایران کنسرت برگزار می‌کنم و کار موسیقی می‌کنم. […]

    در موسیقی ایرانی باندبازی‌ها و مافیا بازی‌ها اجازه رشد و ارتقای هنری به هنرمندان حرفه‌ای را نمی‌دهد
  • سینا سرلک

    سینا سرلک

    متاسفم که این را می‌گویم ولی در موسیقی ایرانی باندبازی‌ها و مافیا بازی‌ها اجازه رشد و ارتقای هنری به هنرمندان حرفه‌ای را نمی‌دهد. سیناسرلک خواننده سنتی خوان کشورمان با بیان این مطلب گفت: مدت‌هاست که کارو فعالیت در ایران را رها کرده‌ام و فقط در خارج از ایران کنسرت برگزار می‌کنم و کار موسیقی می‌کنم. چون فقط یک عده خاص هستند که در ایران کنسرت می‌دهند و دایره کنسرت فقط به همین چندنفرخلاصه می‌شود.

    این خواننده در ادامه تاکید کرد: متاسفانه کنسرت در ایران شکل سفارشی به خود گرفته است و مافیای قدرتمندی با پارتی بازی در جان موسیقی ایرانی آفت انداخته‌اند. این تعدادمحدودخواننده نورچشمی‌باعث شده اند بقیه خوانندگانی که در این عرصه از موسیقی فعالت می‌کنند، میدان برایشان بازنباشد و فضایی دراختیارنداشته باشند تا خود را نشان بدهند. وی با اشاره به اینکه علاقه‌ای به اجرای کنسرت در ایران ندارد، گفت:این تبعیض‌ها وفرق گذاشتن‌ها باعث می‌شود من و امثال من سردشویم. من هر موقع که از آمریکا به ایران می‌آیم، به جای کنسرت گذاشتن و کارهایی از این قبیل که به دست مافیای موسیقی اداره می‌شود، کارخودم را می‌کنم و هر چه را درست تشخیص بدهم همان را انجام می‌دهم و اشتیاقی ندارم در این فضای مسموم کار کنم.

    سرلک اظهار داشت: متاسفانه همان عده‌ای که کنسرت‌ها را به دست گرفته‌اند و دائم در سالن‌های مختلف کشور کنسرت‌ می‌دهند، از سوی برنامه‌گذارها، تمامی‌تیتراژهای سریال‌ها و برنامه‌های تلویزیونی را نیز می‌خوانند و این مافیا درهمه حوزه‌های موسیقی وجود دارد. اینکه یک عده خاص تمام کارهای موسیقی را به عهده دارند و فضای مسموم درست کرده‌اند، برهیچ کس پوشیده نیست. این خواننده مقیم آمریکا باتاکید براینکه مردم از این‌گونه از موسیقی‌ها و از تعدادمشخص خواننده‌های تکراری خسته شده‌اند، گفت: خوانندگان حرفه‌ای وکسانی که سال‌ها در این عرصه زحمت بسیار کشیده‌اند، که خودم یکی از آنهاهستم، کنارنشسته‌اند و یک عده که نه از علم موسیقی آگاهی دارند و نه توانایی اجرای خاص کنسرت دارند، فضای موسیقی را به دست گرفته‌اند. خواننده سابق ارکسترملی و ارکستر سمفونیک، در پایان و درپاسخ به اینکه آیا اجرای کنسرت در ایران با خارج از آن تفاوت دارد، گفت: هرکشوری شنونده موسیقی مختص خود را دارد.آنجا شنونده‌های غیرایرانی‌ای که موسیقی ایران برایشان جالب است، مخاطبان ماهستند درصورتی که در ایران فقط شنونده‌های خاص موسیقی و کسانی که گوششان با این سبک از موسیقی آشناست، به کنسرت ما می‌آیند.

    تنها تفاوتی که اجرا در ایران و خارج از آن دارد، همین است اما بازهم من اجرا در خارج را به اجرا در ایران ترجیح می‌دهم.

    https://musiceiranian.ir/?p=91255
       
    برچسب ها سرلک سینا سرلک

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *