×
×

«حسین نوش آبادی» در نشست خبری عنوان کرد:

  • کد نوشته: 91172
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۴ام آبان ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • hot-topic-logoنشست خبری «حسین نوش آبادی» سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد صبح امروز چهارم آبان در سالن جلسات این وزارتخانه و با حضور خبرنگاران رسانه ها برگزار شد.
    نوش آبادی:
    +در اپرای عاشورا تک‌خوانی ندیدم
    +اختلاف مفاد برخی بندها و فصل ها در تدوین شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌ها، کمی کار را عقب انداخته است

    «حسین نوش آبادی» در نشست خبری عنوان کرد:
  • حسین نوش آبادی

    حسین نوش آبادی

    نشست خبری «حسین نوش آبادی» سخنگوی وزارت فرهنگ و ارشاد صبح امروز چهارم آبان در سالن جلسات این وزارتخانه و با حضور خبرنگاران رسانه ها برگزار شد.

    * در اپرای عاشورا تک‌خوانی ندیدم/ این یک تعزیه مدرن بود

    سخنگوی ارشاد درباره فیلم منتشرشده از اپرای عاشورا گفت: «اجرای این برنامه هنری برای تعظیم و بزرگداشت قیام امام حسین (ع) کار قابل تقدیری است. این اپرا با به کارگیری هنرمندان توانمند و نثر از متون قدیمی کار ارزشمندی به شمار می رود که در بسیاری از کشورهای اسلامی قابل ارائه است.»

    سخنگوی وزارت ارشاد تصریح کرد: «اینکه کسانی بتوانند قیام امام حسین (ع) اینطور هنرمندانه به تصویر بکشند، کار خیلی خوبی است. و اگر ضعفی وجود دارد، می بایست هنرمندانه آن را تذکر داد.»

    نوش آبادی در همین زمینه افزود: «اگر در پشت صحنه در حال تست صدا و یا در حال اجرا از نمایی نزدیک تصویری به صورت هدف دار ضبط شود، برای این است که این کار فرهنگی را زیر سوال ببرند؛ در حالی که بنده و وزیر ارشاد در اجرای اپرا حضور داشتیم و اتفاقی مبنی بر تکخوانی خانم و یا حاشیه هایی که در مورد پوشش افراد مطرح می شد، نبوده است.»

    وی با بیان اینکه اعتقاد داریم اپرای عاشورا با یک روش هنرمندانه یک تعزیه خوانی مدرن بوده است، افزود: «هر اندیشه و یا هر اعتقادی اگر در قالب هنر بیاید ماندگار می شود و راز و رمز ماندگاری عاشورا در همین ارتباط است.»

    *هیچ خواننده‌ای ممنوع الکار نشده است

    وی همچنین درباره لیست خوانندگان ممنوع الکار گفت: «وزارت ارشاد و دفتر موسیقی لیستی از هنرمندان ممنوع الکار منتشر نکرده است. این موضوع صحت ندارد برخی سایتها لیستی را منتشر کرده اند که از سوی ارشاد تکذیب می شود. طبق ضوابط با هر فرد هنجار شکن برخورد قانونی صورت خواهد گرفت. این فهرست برای دفتر موسیقی نیست و ما خواننده ممنوع الکار داخلی نداریم. اگر شائبه همکاری افرادی با شبکه های خارج پدید آید با آنها برخورد خواهد شد. اگر دیگران صوت و تصویر را به شبکه های ارسال کرده باشند و مشخص شود قصدی نداشته اند آنها می‌توانند تعهد به اصلاح رفتار دهند. از سویی هم قانون روشن است.»

    *اختلاف در تدوین شیوه‌نامه برگزاری کنسرت‌ها با نیروی انتظامی

    وی درباره تدوین شیوه نامه برگزاری کنسرت‌ها با نیروی انتظامی گفت: «پیش نویس این همکاری در قالب شیوه نامه نوشته شده و در حال پیگیری است اما اختلاف مفاد برخی بندها و فصل ها کمی کار را عقب انداخته است. ما منتظر نهایی شدن آن هستیم.»

     

    https://musiceiranian.ir/?p=91172
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *