×
×

به دلیل مشکلات تنفسی

  • کد نوشته: 90268
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۲۰ام مهر ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • محمود شجاعی درگذشت. آخرین مجموعه شعر او با عنوان «رخ‌های کوچک همیشه به‌سوی» بعد از چهار سال سکوت امسال منتشر شده بود. محمود شجاعی که در کنار یدالله رؤیایی، پرویز اسلام‌پور، بهرام اردبیلی و هوشنگ آزادی‌ور، یکی از شاعران امضاکننده بیانیه شعر حجم و یکی از نمایندگان برجسته «شعر دیگر» بود؛ دقایقی پیش در بیمارستان […]

    به دلیل مشکلات تنفسی
  • ۲۰۱۵_۱۰_۱۲_۱۲_۴_۴۴محمود شجاعی درگذشت. آخرین مجموعه شعر او با عنوان «رخ‌های کوچک همیشه به‌سوی» بعد از چهار سال سکوت امسال منتشر شده بود.

    محمود شجاعی که در کنار یدالله رؤیایی، پرویز اسلام‌پور، بهرام اردبیلی و هوشنگ آزادی‌ور، یکی از شاعران امضاکننده بیانیه شعر حجم و یکی از نمایندگان برجسته «شعر دیگر» بود؛ دقایقی پیش در بیمارستان امام خمینی کرج درگذشت.

    علت مرگ او مشکلات تنفسی اعلام شده است.

    آخرین مجموعه شعر او با عنوان «رخ‌های کوچک همیشه به‌سوی» بعد از چهار سال سکوت امسال منتشر شده بود.

    شعر حجم گونه‌ای از شعر نو فارسی است که از سال‌های ۱۳۴۶ و ۱۳۴۷ رسماً موجودیت خود را اعلام کرد و یدالله رؤیایی و تنی چند از شاعران از جمله پرویز اسلامپور در آن سال‌ها بیانیهٔ شعر حجم را نوشتند که برای نخستین بار در نشریهٔ ادبی بارو (۱۳۴۸) منتشر شد.

    شعر حجم شکل سازمان‌یافته و پالایش‌شدهٔ شعر موج نو بود که احمدرضا احمدی در سال ۱۳۴۱ با کتاب طرح بنیانش را ریخته بود، ولی ظاهراً این نکته‌ای نیست که مورد تأیید حجم‌گرایان اولیه بوده باشد؛ اگرچه نگاهی به مطبوعات آن سال‌ها و ردیابی و بررسی اجمالی چگونگی شکل‌گیری شعر حجم این واقعیت را روشن می‌کند.

    https://musiceiranian.ir/?p=90268
       
    برچسب ها محمود شجاعی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *