×
×

به آهنگسازی «مهدی حاجی قاسمی» در فروشگاه کتاب فرهنگ

  • کد نوشته: 90122
  • حمیده موسوی
  • یکشنبه, ۱۹ام مهر ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • جمعه هفدهم مهر ماه، آلبوم «اجاق سرد» به آهنگسازی «مهدی حاجی قاسمی» و خوانندگی «وحید تاج» با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید موسیقی ایرانی در «فروشگاه کتاب فرهنگ» رونمایی شد.
    حاجی قاسمی:
    +شنوندگان معمولا علاقه دارند که از روند ساخت یک قطعه مطلع باشند تا موارد تخصصی آن!
    +صرفاً اجرای صداهای با فرکانس بالا در آواز، هنر نیست. بلکه چگونگی ادای آواز و نحوه صحیح خواندن و تسلط آواز خوان بر تکنیکهای آوازی مهمتر است
    تاج:
    +هنر موسیقی ایران به معنای والای خود یعنی ساز و آواز و بداهه خوانی و بداهه نوازی که این مقوله در موسیقی امروز کمرنگ تر جلوه میکند

    به آهنگسازی «مهدی حاجی قاسمی» در فروشگاه کتاب فرهنگ
  • آلبوم اجاق سرد رونمایی شد

    آلبوم اجاق سرد رونمایی شد

    موسیقی ایرانیان – رویا نونهالیان: جمعه هفدهم مهر ماه، آلبوم «اجاق سرد» به آهنگسازی «مهدی حاجی قاسمی» و خوانندگی «وحید تاج» در «فروشگاه کتاب فرهنگ» رونمایی شد.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، این نشست که با حضور جمعی از هنرمندان و اساتید موسیقی ایرانی همراه بود با استقبال خوبی روبرو شد.

    در ابتدای برنامه، مهدی حاجی قاسمی ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: «ترجیح میدهم در مورد خاطرات خلق اثر صحبت کنم و از مسائل فنی بپرهیزم چرا که شنوندگان معمولا علاقه دارند که از روند ساخت یک قطعه مطلع باشند تا موارد تخصصی آن.»

    وی در مورد تشکیل گروه «همنوازان سیوار» توضیحات کاملی ارائه کرد و سپس افزود: «آلبوم «اجاق سرد» مجموعه ای از ساخته های من در سالها پیش است که شامل سه قطعه برای ارکستر ایرانی بود. قطعه «هنگام» که اولین قطعه آلبوم است بعدها به مجموعه افزوده شده است. چند سال پیش طی یک اتفاق دوستانه برای اولین بار با صدای ملکوتی و ضرب سحر انگیز «مرشد مرادی» آشنا شدم و تاثیر شگرف نواهای آسمانی بر من باعث خلق قطعه هنگام گردید که این اثر به مرشد مرادی تقدیم شده است.»

    حاجی قاسمی در ادامه، با اشاره به روند ضبط قطعات و همچنین اجرای صحیح آواز در این اثر بیان کرد: «صرفاً اجرای صداهای با فرکانس بالا در آواز، هنر نیست. بلکه چگونگی ادای آواز و نحوه صحیح خواندن و تسلط آواز خوان بر تکنیکهای آوازی مهمتر است که این مورد توسط وحید تاج به خوبی رعایت شده  و می شود. چپ خوان بودن ویژگی و برجستگی محسوب نمی شود چرا که هر خواننده ای وسعت صوتی خاصی را می تواند با حنجره خود به اجرا در آورد، اما چپ خوان بودن یک خصیصه است که وحید تاج علاوه بر توانایی و برجستگی خود در تکنیک آواز، دارای این خصیصه نیز می باشد.»

    در ادامه وحید تاج ضمن تشکر از حضور دوستداران موسیقی ایرانی از حضار دعوت کرد که بیاییم برای حفظ هنر موسیقی ساز و آواز را بصورت ویژه ای دنبال کنیم و گفت : «هنر موسیقی ایران به معنای والای خود یعنی ساز و آواز و بداهه خوانی و بداهه نوازی که این مقوله در موسیقی امروز کمرنگ تر جلوه میکند و بیشتر ترانه و تصنیف خوانی مورد توجه قرار گرفته است.»

    وی در ادامه از «نیما جوان» مدیر نشر وپخش آلبوم «اجاق سرد» تشکر کرد و افزود : « نیما جوان با نشر و پخش چنین آثاری کمک مهمی به حفظ اصالتها میکند و من نیز در این راه برایشان آرزوی موفقیت میکنم. »

    پس از آن نیز نیما جوان ضمن قدردانی از حضور هنر دوستان به تاکید سخنان وحید تاج پرداخت و گفت: « خوشحالم که هنوز از این دست آثار تولید می شود. بیاییم مقوله کپی رایت را جدی بگیریم چرا که حیات هنرمندان در رعایت جدی این مهم می باشد.

    در پایان مراسم قطعه هنگام برای حضار پخش شد و برنامه با جشن امضای آلبوم اجاق سرد توسط آهنگساز و خواننده ی اثر خاتمه یافت.

    شایان ذکر است که آلبوم «اجاق سرد» از سوی «شرکت نشر و پخش جوان» با مدیریت «نیما جوان» به انتشار رسیده است.

     

    https://musiceiranian.ir/?p=90122
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *