×
×

کنسرت «علی معتمدی» برگزار می شود

  • کد نوشته: 89462
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۱۳ام مهر ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • علی معتمدی در جدیدترین کنسرت خود با سازدهنی و پن‌فلوت نوازندگی می‌کند. این هنرمند با اعلام این مطلب توضیح داد:‌ تا کنون دو آلبوم با عنوان‌های «دروازه خورشید» یک مجموعه‌ی اینسترومنتال برای سازدهنی و «عشق برفی» که اثری با کلام است، از من منتشر شده‌اند. یک مجموعه‌ی جدید هم برای سازدهنی و پن‌فلوت در دست […]

    کنسرت «علی معتمدی» برگزار می شود
  • ۱۴۴۳۹۶۱۸۲۱۲۰۷_۷۷علی معتمدی در جدیدترین کنسرت خود با سازدهنی و پن‌فلوت نوازندگی می‌کند.

    این هنرمند با اعلام این مطلب توضیح داد:‌ تا کنون دو آلبوم با عنوان‌های «دروازه خورشید» یک مجموعه‌ی اینسترومنتال برای سازدهنی و «عشق برفی» که اثری با کلام است، از من منتشر شده‌اند. یک مجموعه‌ی جدید هم برای سازدهنی و پن‌فلوت در دست دارم که کنسرت پیش رو ترکیبی از این سه مجموعه محسوب می‌شود.

    این آهنگساز ادامه داد: این اجرا با یک ارکستر پاپ و سازهایی مانند درامز، گیتار، ساکسیفون، کلارینت، پیانو و … همراه است و دو بخش با کلام و بدون کلام خواهد داشت. البته سازدهنی و پن‌فلوت در بیشتر این قطعات سلو هستند.

    معتمدی همچنین گفت: در آلبوم «دروازه خوشید» یک موسیقی مدرن برای سازدهنی ارائه کرده بودم. در حالی که این اجرا «آنپلاگد» است و ساز آکوستیک‌تر صدا می‌دهد. در واقع یک‌جورهایی موسیقی مهربان‌تر و متناسب با فضا طراحی شده است.

    او درباره‌ی پن‌فلوت‌نوازی‌اش در این کنسرت نیز اظهار کرد: من در این مدت سعی کردم، سازدهنی و جایگاه آن را در موسیقی به مردم معرفی کنم. حالا تمرکزم روی پن‌فلوت است و می‌خواهم پروژه‌هایی برای معرفی این ساز داشته باشم.

    معتمدی در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که آیا پن‌فلوت همان سازدهنی سرخ‌پوستی است؟ بیان کرد: پن‌فلوت، پشتوانه‌ای فولکلور در آمریکای لاتین دارد. شاید سازدهنی سرخ‌پوستی خیلی تعبیر زیبایی نباشد، اما در واقع پن‌فلوت، همان ساز بومی‌های آمریکای لاتین است.

    او در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که این کنسرت چند درصد جنبه‌ی پژوهشی دارد و چقدر مخاطب‌محور است، گفت: من برای این کنسرت دو بخش را در نظر گرفته‌ام؛ یک جنبه‌ی اجرای ما این است که سازها به مخاطب معرفی می‌شوند و دیگر این‌که از ظرفیت موسیقی پاپ هم برای آن استفاده می‌شود.

    وی افزود: ما در این اجرا از موسیقی پاپ کمک گرفته‌ایم، اما نه موسیقی پاپی که صرفا هدفش شاد کردن مخاطب و مقطعی است. اجرای ما نشاط خود را دارد، اما سعی کردیم کاری فکرشده را به مخاطب ارائه دهیم. باید در این اجراها، مخاطبی را که گوش عادی دارد در نظر داشته باشیم.

    او درباره‌ی نگاه تخصصی به چنین سازهایی که کمتر مردم با آ‌ن‌ها آشنا هستند نیز توضیح داد:‌ فکر می‌کنم بهتر است، اول آلبومم برای پن‌فلوت منتشر شود و بعد از آن، برنامه‌های تخصصی را همان‌طور که برای سازدهنی پیش بردیم، برای این ساز هم پی بگیریم.

    کنسرت علی معتمدی برای علاقه‌مندان سازدهنی و پن‌فلوت، ۱۷ مهرماه در تالار فارابی برگزار خواهد شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=89462
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *