×
×

به مناسبت فرارسیدن نوروز ۱۳۹۰

  • کد نوشته: 8913
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۵ام فروردین ۱۳۹۰
  • ۲۹ دیدگاه
  • در ادامه می توانید یادداشت علی پهلوان خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای گروه موسیقی آریان را در باب رویدادهای تلخ و شیرین این گروه در سالی که گذشت مشاهده کنید

  • موسیقی ایرانیان – مهناز تقی زاده: به مناسبت فرارسیدن نوروز سال ۱۳۹۰ علی پهلوان خواننده، آهنگساز و ترانه‌سرای گروه موسیقی آریان در وبلاگ خود یادداشتی را در باب رویدادهای تلخ و شیرین این گروه در سالی که گذشت نگاشته است، در ادامه می توانید این نوشته را که برای انتشار در اختیار سایت موسیقی ایرانیان هم قرار گرفته است بخوانید.

    علی پهلوان: سال دیگری با تمام پیچ و خمهایش گذشت. شب عید سال ۸۹ را با کنسرتی با شکوه در کنار ایرانیان عزیز در مالزی و پس از آن نیمه شب های نوروز را در تالار شهر در کنار مسافران جزیره کیش به اجرا پرداختیم. با اجرای خوب مرداد ماه در تهران کنسرت ها را ادامه دادیم و سه تک آهنگ با نامهای «تو رو کم دارم»، «از روزی که رفتی» و «هفت» را هم به هواداران عزیز آریان هدیه کردیم. در این بین کتابی به چاپ رسید که دکتر لادن نوشین استاد اتنوموزیکولوژی دانشگاه شهر لندن در آن، تحلیل جالبی از گروه آریان ارائه کرده بود، در این بین تبلیغات آریان برای کنسرت در ۴ شهر آمریکا آغاز شد و نیما وارسته هم آهنگ ماندگار پرواز را ریمیکس کرد که پیش از کنسرت آمریکا به هواداران ارائه شد.  شهریور ماه، سه شب دیگر در کیش برنامه اجرا کردیم و وقتی که برگشتیم متوجه شدیم که ویزای اعضای گروه به موقع نرسیده و علیرغم حضور نینف امیرخاص بعد از یک سال و اندی روی صحنه با آریان، پیام صالحی و علیرضا طباطبایی به کنسرت ها نرسیدند. کنسرت ها با استقبال زیادی مواجه شدند و آریان موفق شد در لوس آنجلس حدود ۷۰۰۰ نفر را به سالن بزرگ شراین آدیتوریوم بیاورد و با تلاش بسیار و تحمل بار مشکلات عدم حضور پیام و علیرضا، کار را با موفقیت به پایان برساند. موفقیت این کنسرت ها در سن خوزه، واشنگتن و نیویورک هم تکرار شد و آریان به تهران بازگشت. در این بین آلبوم حس که کار مستقل پیام صالحی بود به بازار آمد و به دنبالش شایعه جدا شدن پیام از گروه را به همراه آورد. سیل کنسرت ها بعد از ماه صفر آغاز شد و ما هم دو شب به یاد ماندنی از اسفند ماه را در کنار هوادارانمان با موفقیت پشت سر گذاشتیم. کنسرتی که در آن سعی شده بود با اتفاقهای پیش بینی نشده تماشاگر را در کنار لذت بردن از ترانه های آریان، سورپرایز کنیم. مانند ابتدای کنسرت که موضوع جدایی پیام صالحی خیلی جدی مطرح شد و بعد از اجرای بخشی از آهنگ «از روزی که رفتی»، پیام ناگهان به روی صحنه آمد. یا هنرنمایی علیرضا میرآقا با پیانو، حضور بابک صفرنژاد نوازنده چیره دست هارمونیکا و یا کلیپ تصویری در مورد یک خواننده زیرزمینی با کارگردانی امیر پهلوان، تدوین مجید علی زلفی و بازی من، علیرضا میرآقا و اشکان آل آقا و حضور ناگهانی خواننده روی صحنه و اجرای رپ بخشی از آهنگ پنجره…. بالاخره همه این اتفاقات گذشت و حالا سال جدیدی در پیش روی ماست.

    جلد اول کتاب ترانه های آریان برای هنرجویان گیتار آماده شده و به زودی برای دریافت مجوز آن اقدام می گردد و پیش بینی می شود که تا سه ماه اول سال آینده به بازار عرضه شود. فیلم کنسرت ده سالگی آریان که کار بسیاری هم بر روی آن انجام شده بود متاسفانه در مرحله تدوین نیمه کاره ماند. ولی این  امکان وجود دارد که تصاویر آن  در قالب دیگری در سال آینده در اختیار هواداران قرار بگیرد.  سحر کاشمری هم مدتی مهمان ماست و به زودی ایران را ترک می کند و با این تغییر بعد از رضا که به عالم سینما، امیرحسین به آلمان، برزو به کیش و نینف که به آمریکا رفت، پنجمین نفر گروه هم از ایران میرود. با رفتن سحر، تقریباً نیمی از آریان یازده ساله به علت تغییر مسیر زندگیشان، مجبور به جدایی میشوند و این امر ما رابه این سمت می برد که یک بازنگری کلی در آریان انجام دهیم. امیدوارم که این مساله به بهترین و ایده آل ترین شکل ممکن انجام شود تا سال آینده را بتوانیم با ترانه ها، کنسرت ها و آلبوم جدید در خدمت هواداران باشیم.  تمامی وقت ما در اسفند ماه صرف کارهای کنسرت تهران شد و بنابراین آهنگی به عنوان عیدی آماده نداریم که به شما عزیزان تقدیم کنیم، ضمن این که ترجیح می دهیم در سال ۹۰ حتی الامکان بجای ارائه تک آهنگ، با یک آلبوم کامل در خدمتتان باشیم.
    از تمامی شما که ما را در اوج و فرود تنها نگذاشته اید بسیار سپاسگزارم و سال خوبی را برایتان آرزو می کنم. نوروزتان پیروز

    https://musiceiranian.ir/?p=8913
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *