×
×

«ای. آر. رحمان» آهنگساز «محمد رسول الله (ص)» میهمان جشنواره فیلم نوجوان همدان

  • کد نوشته: 88683
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • خوانندهٔ سرشناس هندی و دارنده جایزه اسکار امروز وارد ایران می شود

    «ای. آر. رحمان» آهنگساز «محمد رسول الله (ص)» میهمان جشنواره فیلم نوجوان همدان
  • ۱۳۹۴۰۶۱۰۱۳۱۴۰۱۲۱۷۶۰۰۶۵۲۴در روزهای گذشته روبرتو پرپینانی، تدوینگر ایتالیایی فیلم محمد رسول الله (ص) به ایران آمد و میهمان جشنواره فیلم نوجوان همدان بود و امروز هم قرار است که «آی.آر. رحمان» آهنگساز اسکاری فیلم محمد رسول الله(ص) به ایران بیاید.

    پیش از این علیرضا شجاع نوری دبیر بیست و نهمین جشنواره بین المللی فیلم نوجوان همدان گفته بود که فیلم «محمد رسول الله(ص)» به‌کارگردانی مجید مجیدی، در جشنواره نوجوان همدان اکران ویژه خواهد داشت. او همچنین از آمدن روبرتو پرپینانی تدوینگر ایتالیایی و آی.آر. رحمان، آهنگساز هندی این فیلم برای حضور در جمع تماشاگران فیلم «محمد رسول الله(ص)» خبر داد.

    در روزهای گذشته روبرتو پرپینانی، تدوینگر ایتالیایی فیلم محمد رسول الله(ص)، به ایران آمد و میهمان جشنواره فیلم نوجوان همدان بود و امروز هم قرار است که آی.آر. رحمان آهنگساز اسکاری فیلم محمد رسول الله(ص) به ایران بیاید.

    «آی.آر. رحمان»، آهنگساز فیلم سینمایی «محمد رسول‌الله(ص)» به‌ کارگردانی «مجید مجیدی»، آهنگساز برنده اسکار و گرمی سینمای هندوستان است که فیلم‌های موفقی چون «میلیونر زاغه‌نشین»، «۱۲۷ ساعت» و «الیزابت: دوران طلایی» را در کارنامه کاری خود دارد.

    «آی.آر. رحمان» با نام «دیلیپ کومار» در خانواده‌ای هندو متولد شد ولی در سنین جوانی به دین مبین اسلام گروید و نام خود را به «الله راخا رحمان» تغییر داد.

    «رحمان» از ۱۶سالگی وارد عرصه موسیقی شد و پس از چند سال در سال ۱۹۹۰ ساخت آهنگ برای فیلم را آغاز کرد.

    نتیجهٔ بیش از ده سال فعالیت مداوم در صنعت فیلم سازی هند و جهان برای ای.آر. رحمان فروش بیش از صدمیلیون نسخه موسیقی فیلم و بیش از دویست‌میلیون آلبوم از آثار او است که او را در زمره پرفروش‌ترین هنرمندان موسیقی جهان قرار می‌دهد.

    https://musiceiranian.ir/?p=88683
       
    برچسب ها ای.آر رحمان

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *