×
×

«اردشیر کامکار» داور جشنواره «دف‌ نوای رحمت»:

  • کد نوشته: 88660
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۶ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • اردشیر کامکار تأکید کرد: در کنار چیزهای جدیدی که به دف افزوده می‌شود، باید اصالت آن را نیز حفظ کرد. این نوازنده کُرد درباره برگزاری جشنواره دف‌نوازی در این استان، اظهار کرد: من در دوره سوم این جشنواره نیز حضور داشتم و امسال دومین‌باری بود که برای جشنواره «دف‌ نوای رحمت» به کردستان آمدم. او […]

    «اردشیر کامکار» داور جشنواره «دف‌ نوای رحمت»:
  • اردشیر کامکار

    اردشیر کامکار

    اردشیر کامکار تأکید کرد: در کنار چیزهای جدیدی که به دف افزوده می‌شود، باید اصالت آن را نیز حفظ کرد.

    این نوازنده کُرد درباره برگزاری جشنواره دف‌نوازی در این استان، اظهار کرد: من در دوره سوم این جشنواره نیز حضور داشتم و امسال دومین‌باری بود که برای جشنواره «دف‌ نوای رحمت» به کردستان آمدم.

    او با اشاره به این‌که استان کردستان لیاقت و شایستگی برگزاری این جشنواره را دارد، ادامه داد: من سطح این جشنواره را در حد بالایی دیدم، بخصوص بانوان که بسیار فراتر از انتظار ظاهر شدند.

    کامکار که یکی از داوران این جشنواره بود و نوازنده کمانچه است، درباره داوری‌ها نیز گفت: من احساسی هستم و قضاوت برایم سخت است، چون برای قضاوت باید یک مقدار دل بی‌رحمی داشته باشی. همیشه گفته‌ام داوری در دو جا برای من بسیار سخت است؛ یکی در استان کردستان برای دف و دیگری در لرستان برای کمانچه، زیرا در این دو استان، دف و کمانچه حرف اول را در ایران می‌زند.

    او همچنین اظهار کرد: اگر برای سال‌های آینده، اسپانسرهای قوی برای این جشنواره جذب شود و سطح مادی جشنواره و جایزه‌های نفرات برتر مقداری بیشتر شود، بهتر است. حتی اگر امکان آن باشد جشنواره را به‌صورت بین‌المللی برگزار کنند که کار بسیار نیکویی است. تبلیغات نیز باید بیشتر شود تا مردم به‌عنوان حامی در این جشنواره حضور داشته باشند. علاوه بر این، داوری‌ها نیز مقداری موشکافانه‌تر و کارشناسانه‌تر باید باشد.

    وی کردستان را پایتخت هنر و موسیقی ایران دانست و ادامه داد: مردم این استان برای موسیقی اهمیت بسیار زیادی قائل هستند، موسیقی کردستان بسیار غنی و گسترده است و از تمام دستگاه‌ها و زمینه‌ها، افراد توانمندی در آن وجود دارد. این افراد در سطح بالایی قرار گرفته و دانش نوازندگی و موسیقایی خود را بالا برده‌اند.

    کامکار همچنین تأکید کرد: مردم کردستان نباید بگذارند جامعه از موسیقی اشباع و به موضوعی عادی تبدیل شود. مردم باید از موسیقی بیشتر حمایت کنند و خودشان آن را حفظ کنند، ما موزیسین‌ها به‌جز مردم، حامی دیگری نداریم و دولت نمی‌تواند کمک آنچنانی به این مقوله کند. پس خود مردم می‌توانند بیشتر از آن حمایت کنند.

    او همچنین درباره برنامه‌های آینده گروه کامکار، توضیح داد: ما فعالیت‌های خود را در دو بخش کُردی و فارسی دنبال می‌کنیم و بنا داریم بعد از ماه محرم و صفر روال کنسرت‌ها را ادامه دهیم.

    پنجمین جشنواره سراسری دف‌نوازی با عنوان «دف نوای رحمت» از اول تا سوم مهرماه در شهر سنندج برگزار شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=88660
       
    برچسب ها اردشیر کامکار

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *