×
×

۸ مهر ماه سال جاری در فرهنگسرای ارسباران

  • کد نوشته: 88534
  • موسیقی ایرانیان
  • یکشنبه, ۵ام مهر ۱۳۹۴
  • ۰
  • hot-topic-logoآیین بزرگداشت استاد فقید «فرامرز پایور» موسیقی دان ایرانی، ردیف دان، آهنگ‌ساز، مدرس و نوازنده سنتور و محقق موسیقی ایرانی با اجرای زنده موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.+زنده یاد «فرامرز پایور» یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های موسیقی ایرانی و اصلی ترین پایه‌گذار گروه‌نوازی در موسیقی سنتی ایرانی بوده است

    ۸ مهر ماه سال جاری در فرهنگسرای ارسباران
  • فرامرز پایور

    فرامرز پایور

    آیین بزرگداشت استاد فقید «فرامرز پایور» موسیقی دان ایرانی، ردیف دان، آهنگ‌ساز، مدرس و نوازنده سنتور و محقق موسیقی ایرانی با اجرای زنده موسیقی در فرهنگسرای ارسباران برگزار می‌شود.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، اجرای زنده موسیقی با هنرمندی گروه خجسته و دونوازی با سازهای سنتی در این آیین اجرا می‌شود.

    در آیین بزرگداشت، سوسن اصلانی (سنتور و سرپرست)، محمود باقری الموتی (خواننده)، حسن مکانیکی (نی)، کورش دانایی (تار)، بهنام ارجمندی (عود)، آذین ملکزاده (کمانچه)، مهناز کاشانی (قیچک)، فاطمه سید محمود (تمبک)، عطیه طباطبایی (دف) اعضای گروه موسیقی خجسته به سرپرستی سوسن اصلانی به اجرای قطعاتی از آثار فرامرز پایور می‌پردازند. همچنین اجرای دو نوازی مهدی سیادت (سنتور) با محمد رضا طیار (تمبک) و دو نوازی مهرنوش ذوالفقاری (سنتور) با فاطمه سید محمود (تمبک) از دیگر بخش‌های این برنامه است.

    فرامرز پایور ۲۱ بهمن سال ۱۳۱۱ در تهران متولد شد. وی در سن ۱۷ سالگی آموزش موسیقی را نزد استاد ابوالحسن صبا آغاز کرد و ظرف مدت شش سال ردیف موسیقی را فراگرفت. در سال ۱۳۴۱برای ادامه تحصیل به انگلستان رفت و موفق به کسب دانشنامه در رشته زبان و ادبیات انگلیسی از دانشگاه کمبریج شد. پایور نزد استادانی چون عبداله دوامی، موسی معروفی، نورعلی خان برومند به فراگیری ردیف درویش خان و ردیف میرزا عبدالله پرداخت و هارمونی و کمپوزیسیون را در کلاس استاد امانوئل ملیک اصلانیان آموخت. ایشان یکی از تأثیرگذارترین چهره‌های موسیقی ایرانی و اصلی ترین پایه‌گذار گروه‌نوازی در موسیقی سنتی ایرانی بوده که با خواننده های بنامی چون عبدالوهاب شهیدی، محمدرضا شجریان، شهرام ناظری و علی رستمیان همکاری داشته است.

    شایان ذکر است که علاقه مندان برای حضور در این برنامه می‌توانند روز چهارشنبه ۸ مهر ساعت ۱۹ به فرهنگسرای ارسباران واقع در حیابان شریعتی، بالا‌تر از پل سیدخندان، خیابان جلفا، مراجعه کنند.

    https://musiceiranian.ir/?p=88534
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *