×
×

فریدون آسرایی:

  • کد نوشته: 88367
  • موسیقی ایرانیان
  • جمعه, ۳ام مهر ۱۳۹۴
  • ۲ دیدگاه
  • خواننده موسیقی پاپ کشورمان با اشاره به آثاری که تاکنون در حوزه دفاع مقدس خوانده از روند تولید قطعه ماندگار «بوی سیب» که سال ها پیش در تجلیل از شهدا خوانده، سخن گفت. فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با اشاره به آثاری که تاکنون در حوزه مقاومت و دفاع مقدس تولید کرده است اینگونه […]

    فریدون آسرایی:
  • ۱۷۳۶۸۴۳خواننده موسیقی پاپ کشورمان با اشاره به آثاری که تاکنون در حوزه دفاع مقدس خوانده از روند تولید قطعه ماندگار «بوی سیب» که سال ها پیش در تجلیل از شهدا خوانده، سخن گفت.

    فریدون آسرایی خواننده موسیقی پاپ کشورمان با اشاره به آثاری که تاکنون در حوزه مقاومت و دفاع مقدس تولید کرده است اینگونه توضیح داد: من تاکنون پنج قطعه با موضوع دفاع مقدس تولید کنم و با کمال افتخار می گویم که بسیار خوشحالم این فرصت نصیب من شده تا بتوانم طی این سال ها به سهم خودم ادای دینی به مردان و زنان روزهای دفاع مقدس داشته باشم.

    وی ادامه داد: «بوی سیب» با موضوع شهدای گمنام هشت سال دفاع مقدس، «شهید آرامش» با موضوع جانبازان اعصاب و روان، «یاد من باش» با موضوع دفاع مقدس، «سرباز آخر» با موضوع شهدای گمنام و یک اثر درباره سربازان عزیزمان در مناطق مرزی کشورمان آثاری هستند که من در این سال ها تولید کرده ام و بسیار خوشحالم که این آثار توانسته در حد و اندازه های خود مورد استقبال قرار گیرد. به اعتقاد من تمامی این آثار نشانگر نکته مهمی برای همه ماست؛ اینکه بدانیم و آگاه باشیم بزرگان عرصه دفاع مقدس همواره زنده اند و در کنار ما حضور دارند.

    این خواننده با اشاره به اینکه در دوران دفاع مقدس در خارج از کشور مشغول تحصیل بوده است، بیان کرد: شاید آن روزها از کم و کیف دوران هشت ساله دفاع مقدس به طور دقیق خبری نداشتم اما می دانستم بسیاری از دوستانم که از دوران کودکی با آنها بازی می کردیم و در کنار هم بودیم، به جبهه ها رفته اند و با تمام وجود از این کشور دفاع می‌کنند. حتی در این دوران بود که متوجه شدم یکی از بهترین دوستان دوران کودکی من در جبهه حضور یافته و همچنان مفقودالاثر است. به هر ترتیب وقتی به ایران بازگشتم تازه متوجه شدم که در دوران هشت ساله دفاع مقدس مردمان سرزمین ایران با چه ایثارگری هایی از ناموس این کشور دفاع کردند.

    آسرایی با تاکید بر اینکه علاقه ای به شعار دادن و گفتن حرف های کلیشه های نداشته و ندارد، عنوان کرد: وقتی به ایران وارد شدم تمام تلاش خودم را انجام دادم تا در اولین فرصت ممکن دین خود را با زبان موسیقی به دوران هشت سال دفاع مقدس ادا کنم بنابراین با حمایت دوستان مهربانی چون عبدالجبار کاکایی و بهروز صفاریان قطعاتی را با موضوع جنگ تحمیلی و شهدا تولید کردم که از این بین فقط یک قطعه از این آثار جنبه مالی داشت.

    خواننده آلبوم «غریبه» در بخش دیگری از صحبت های خود با اشاره به اینکه فضای جنگ ایران و عراق همواره برای او تازگی داشته است، توضیح داد: زمانی که آلبوم «غریبه» تولید می شد ما برای دریافت مجوز این اثر که در ابتدا با فرمت نوار کاست به بازار آمد با مشکلات عمده ای روبه رو بودیم و جالب اینکه در همین اثنا هم قطعه «بوی سیب» با تنظیم بسیار زیبای بهروز صفاریان که موضوعیت جنگ و شهدا داشت، تولید شده بود. من در آن روزها با تمام وجود اجازه ندادم تا قطعه «بوی سیب» به بهانه دریافت مجوز کل آلبوم «غریبه» در این آلبوم گنجانده شود و بنا را بر این گذاشتم که بعد از انتشار آلبوم این کار را انجام دهم زیرا اصلا دوست نداشتم این آهنگ ماندگار با موضوع شهدا دلیلی برای عبور از سد مجوزها باشد. البته بعدها که لوح فشرده اثر نیز منتشر شد به اصرار دوستان این قطعه را به آلبوم «غریبه» اضافه کردیم زیرا از مرحله دریافت مجوز عبور کرده بود.

    وی در پایان بیان کرد: من هیچ گاه به سیاست علاقه ندارم و نداشتم که بخواهم با تولید این کارها گرایشات سیاسی خاصی را دنبال کنم. آن چه از حوزه دفاع مقدس تاکنون به علاقه مندان موسیقی ارائه دادم فقط ادای دینی به عزیزانی بود که با غیرت تمام زمانی که من و امثال من در خارج از کشور با خیال راحت مشغول تحصیل بودیم از کشور ایران دفاع کردند. این آثار به نوعی یک نمایش موسیقایی از دوران هشت ساله دفاع مقدس است که هم من و امثال من و هم نسل جوانی که جنگ را به خوبی دریافت نکردند با رشادت های هم‌وطنانشان بیشتر آشنا شوند.

    https://musiceiranian.ir/?p=88367
       
    برچسب ها فریدون آسرایی

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *