×
×

آواز زیبای «بل کانتو» در تهران

  • کد نوشته: 88011
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۰ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • ارکستر و گروه کُر ایرانی «بل کانتو» با حضور یک نوازنده ویولن شناخته شده روس تازه ترین کنسرت خود را اواسط پاییز در تالار رودکی تهران برگزار می‌کند.

    آواز زیبای «بل کانتو» در تهران
  • ۱۸۳۹۵۵۴ارکستر و گروه کُر ایرانی «بل کانتو» با حضور یک نوازنده ویولن شناخته شده روس تازه ترین کنسرت خود را اواسط پاییز در تالار رودکی تهران برگزار می‌کند.

    نیما پناهی‌ها رهبر ارکستر «بل کانتو» از برگزاری یک کنسرت موسیقایی متشکل از قطعات کم‌نظیر اپراهای ایتالیایی طی روزهای ۱۲، ۱۳ و ۱۴ مهر سال جاری در تالار رودکی تهران خبر داد و گفت: این کنسرت شامل اجرای قطعاتی کم‌نظیر از اپراهای ایتالیایی در قالب شب «آواز زیبا» خواهد بود که در این سه شب توسط ارکستر ایرانی «بل کانتو» و کنسرت مایستری یک ویولنیست برجسته روسی در تالار رودکی اجرا می شود.

    وی ادامه داد: در این سه شب قطعاتی بسیار مهیج و پرشور از اپراهای وردی، روسینی و پوچینی توسط خوانندگان مطرح اپرا و کنسرتی با عنوان «آواز زیبا» در کُر بزرگ بل کانتو اجرا می شوند. این در حالی است که در کنار کنسرت مایستر برجسته روسی خانم لیکا کاشیرسکایا، فراز عقیلی از پیانیست های صاحب سبک ایرانی نیز استفاده می کنیم ضمن اینکه در این اجرا غزاله شیرازی نوازنده ویولنسل همراه گروه خواهد بود.

    رهبر ارکستر «بل کانتو» در معرفی لیکا کاشیرسکایا کنسرت مایستر روسی کنسرت نیز توضیح داد: این نوازنده ویولن از جمله هنرمندان فعال کشور روسیه است که از سال ۱۹۶۶ به مدت ۳۵ سال در ارکستر سمفونیک گرجستان و اپرای گرجستان جایگاه خو را به عنوان کنسرت مایستر و سولوئیست ویولن تثبیت کرد که همکاری وی با ارکستر سمفونیک و اپرای گرجستان به اجراهای شکوهمندی از آثار بزرگ موسیقی در کشورهای مختلف از جمله روسیه، بلغارستان، رومانی، آلمان، فرانسه، ایتالیا، مصر و فستیوال راگوفسکی لهستان منتهی شد. خانم لیکا که از ۱۹۹۳ تا ۲۰۰۲ سرپرست کوارتت زهی گرجی بوده و از سال ۲۰۰۳ در تهران به آموزش تخصصی ویولن نیز اشتغال دارد.

    پناهی‌ها در پایان صحبت های خود بیان کرد: گروه کُر بزرگ بل کانتو گروهی بسیار سخت کوش و متفاوت است که در اجرای صحیح قطعات بسیار وسواس دارد به همین جهت تمامی افرادی که برای این کنسرت انتخاب شده اند نه از روی سیاهی لشگر بودن که به جهت توانایی ها و استعدادهای بالایی که برخوردار بودند برای حضور در کنسرت به جمع ما اضافه شدند. ما تمام تلاش خود را انجام دادیم که صدای زائدی در گروه وجود نداشته باشد و مطمئن باشید اجرایی که از این گروه روی صحنه می بینید گرچه به طور کامل یک اپرا نیست اما حداقل اجرایی است که نمونه آن در ایران کمتر شنیده و دیده شده است.

    https://musiceiranian.ir/?p=88011
       
    برچسب ها بل کانتو

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *