×
×

«حمیدرضا نوربخش» از جایزه‌محور شدن جشنواره موسیقی فجر خبر داد

  • کد نوشته: 88006
  • موسیقی ایرانیان
  • دوشنبه, ۳۰ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoرییس جشنواره موسیقی فجر درباره ساختار جدید این جشنواره صحبت کرد و از بازگشت استادان به این رویداد مهم هنری خبر داد.
    +رویکرد جشنواره موسیقی فجر باید عوض شود تا همه خودشان بخواهند در این جشنواره شرکت کنند
    +جشنواره موسیقی فجر باید ویترین موسیقی حرفه‌ای ایران باشد

    «حمیدرضا نوربخش» از جایزه‌محور شدن جشنواره موسیقی فجر خبر داد
  • حمیدرضا نوربخش

    حمیدرضا نوربخش

    رییس جشنواره موسیقی فجر درباره ساختار جدید این جشنواره صحبت کرد و از بازگشت استادان به این رویداد مهم هنری خبر داد.

    حمیدرضا نوربخش که به تازگی حکم ریاست جشنواره موسیقی فجر را از علی مرادخانی (معاون هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی) دریافت کرده است، اظهار کرد: «در جشنواره فیلم همه دنبال سیمرغ هستند و برای آن تلاش می‌کنند اما در جشنواره موسیقی باید به استادان التماس کنیم که در جشنواره حضور داشته باشند که آخر هم قبول نمی‌کنند. تا به حال از خودتان پرسیده‌اید چرا شرایط این‌گونه است؟»

    او ادامه داد: «رویکرد جشنواره موسیقی فجر باید عوض شود تا همه خودشان بخواهند در این جشنواره شرکت کنند. یکی از مسائلی که همیشه در رسانه‌ها مطرح می‌شود، غیبت بزرگان است و این‌که چرا بزرگان جایی در جشنواره فجر ندارند.»

    مدیر عامل خانه موسیقی در پاسخ به این پرسش که آیا حضور استادان موسیقی را در این جشنواره تضمین می‌کند یا خیر، گفت: «امیدوارم این اتفاق بیافتد و ما هم بر همین اساس حرکت خواهیم کرد، اما قطعا در شروع کار و در بدو تغییر رویکرد نمی‌توان انتظار حد ایده‌آل را داشت.»

    او همچنین از جایزه‌محور شدن جشنواره موسیقی فجر خبر داد و افزود: «هم‌اکنون خیلی نمی‌توانم وارد جزییات شوم اما باید بگویم در زمینه تولید موسیقی باید رقابت وجود داشته باشد. البته تاکید ما رقابتی شدن اجراها نیست.»

    نوربخش در پاسخ به پرسشی مبنی بر این‌که این امر با شعار جوانگرایی جشنواره در چند سال اخیر همسو نیست، توضیح داد: «جشنواره جوان هر سال برگزار می‌شود و اتفاقا سطح خیلی خوبی هم دارد. این موضوع را باید جشنواره جوان به دوش بکشد. درباره موسیقی نواحی هم همین طور است و این بخش یک حضور نمادین در جشنواره خواهد داشت.»

    این هنرمند با بیان این‌که جشنواره امسال فراخوان ندارد، اظهار کرد: «جشنواره موسیقی فجر باید ویترین موسیقی حرفه‌ای ایران باشد. باید ساز و کار جدیدی را تعریف کنیم تا از آن جدول عریض و طویل جشنواره که دو هزار نفر بازدیدکننده هم نداشت، فاصله بگیریم. البته این در حالی است که امسال فقط چهار یا پنج سالن میزبان جشنواره خواهند بود.»

    https://musiceiranian.ir/?p=88006
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *