×
×

«حسن ناهید» عنوان کرد:

  • کد نوشته: 87063
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۹ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۰
  • حسن ناهید گفت:اتفاق جالبی که در زمینه نی نوازی در این دوره از جشنواره موسیقی جوان شاهد آن هستیم حضور پر رنگ نوازندگان دختر است؛ در گذشته اصلا شاهد چنین علاقمندی از سوی بانوان نبودیم. حسن ناهید عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز نی گفت: در میان سه رده سنی که […]

    «حسن ناهید» عنوان کرد:
  • حسن ناهید

    حسن ناهید

    حسن ناهید گفت:اتفاق جالبی که در زمینه نی نوازی در این دوره از جشنواره موسیقی جوان شاهد آن هستیم حضور پر رنگ نوازندگان دختر است؛ در گذشته اصلا شاهد چنین علاقمندی از سوی بانوان نبودیم.

    حسن ناهید عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز نی گفت: در میان سه رده سنی که در این جشنواره شرکت کرده بودند گروه سنی دوم یعنی رده سنی«ب(از ۱۵ تا ۱۹ سال)» وضعیت بهتری نسبت به بقیه داشتند و پیشرفت بهتری داشته اند اما وضعیت دو گروه سنی دیگر راضی کننده نبود.

    این نوازنده نی در ادامه افزود: اتفاق جالبی که در زمینه نی نوازی در این دوره از جشنواره موسیقی جوان شاهد آن هستیم حضور پر رنگ دختران است. در گذشته اصلا شاهد چنین علاقمندی از سوی بانوان نبودیم. اما امروزه نسل جدید دختران کشورمان به ساز نی علاقمند شده اند و با توجه به سطح شان در این جشنواره احساس می کنم روز به روز پیشرفت کنند.

    وی همچنین عنوان کرد: من در ۱۷ سالگی در برنامه گلها اجرا می کردم و انتظارم از نسل جدید هم این است که با جدیت بیشتری کار کنند. با توجه به امکانات جدیدی که به واسطه پیشرفت تکنولوژی به وجود آمده کار بچه های این دوره بسیار راحت تر می تواند باشد و باید این بچه ها واقعا تلاش کنند و زحمت بکشند.

    حسن ناهید ادامه داد: در دوره ما حتی رادیو هم در بسیاری از خانه ها نبود اما امروز شرایط متفاوت شده است. در آن دوران حتی مطلب و استادی نبود که نزد او برویم و بیاموزیم اما خوشبختانه در این دوره بسیاری از افراد مثل استاد کسایی مطالبی از خودشان به جای گذاشته اند که در دسترس همگان است و فقط باید فرصت تمرین برای یاد گیری صرف کرد.

    این عضو هیئت داوران نهمین جشنواره موسیقی جوان در بخش ساز نی گفت: حدود ۵۳ سال قبل که من به تهران آمدم تنها یک نوازه نی به غیر از من وجود داشت آن هم استاد کسایی بود؛ امروز ما شاهد این تعداد نوازنده نی در نسل جوان هستیم و این اتفاق بزرگی در تاریخ ۵۰ سال اخیر است. هر چند ۵۰ سال در زمینه تاریخ هنر، زمان زیادی نیست اما این تغییرات در این مدت روی داده و من امیدوارم وضعیت موسیقی و به ویژه ساز نی روز به روز بهتر شود.

    این استاد نی نوازی عنوان کرد: حضور جوان ها در جشنواره هایی مانند جشنواره موسیقی جوان باعث می شود تا هم به سطح کار خودشان واقف شوند و هم با سطح کار دوستانشان آشنا شوند و این بسیار مسئله مهمی است چرا که باعث می شود این جوان ها و نوجوان ها خودشان را اصلاح کنند و انگیزه بگیرند.

    https://musiceiranian.ir/?p=87063
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *