×
×

دریافت عوارض بلیت کنسرت‌ها قانونی و جزو عوارض تکلیفی است

  • کد نوشته: 87059
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۱۹ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • شهردار بجنورد گفت: دریافت ۱۰درصد قیمت فروش بلیت کنسرت‌ها، قانونی و جزو عوارض تکلیفی بوده و به هیچ وجه قابل بخشش نیست. درپی جمع آوری بیلبوردهای تبلیغاتی کنسرت محمد اصفهانی در بجنورد، روح الله براتیان گفت: اجازه نصب مجدد این بیلبوردها ساعتی بعد از جمع آوری مجددا داده شد، اما در صورتی که نصب بیلبوردها […]

    دریافت عوارض بلیت کنسرت‌ها قانونی و جزو عوارض تکلیفی است
  • ۶۸۸۶۶۷شهردار بجنورد گفت: دریافت ۱۰درصد قیمت فروش بلیت کنسرت‌ها، قانونی و جزو عوارض تکلیفی بوده و به هیچ وجه قابل بخشش نیست.

    درپی جمع آوری بیلبوردهای تبلیغاتی کنسرت محمد اصفهانی در بجنورد، روح الله براتیان گفت: اجازه نصب مجدد این بیلبوردها ساعتی بعد از جمع آوری مجددا داده شد، اما در صورتی که نصب بیلبوردها تا کنون انجام نشده است، مسئولیت آن به مسئولان برگزار کننده کنسرت است.

    وی با بیان اینکه قانون پرداخت ۱۰ درصد قیمت بلیت کنسرت ها به عنوان عوارض شهرداری، قانونی است که در سراسر کشور اجرا می شود، افزود: این قانون در سال گذشته نیز اجرا شده و امسال نیز جزو عوارض تکلیفی است و شهرداری مکلف به وصول آن است.

    شهردار بجنورد تصریح کرد: در صورت عدم پرداخت ۱۰ درصد عوارض فوق، شهرداری بجنورد برگزار کننده کنسرت و یا برگزار کننده هرگونه مراسمی را که جنبه انتفاعی دارد، در حساب شهرداری بدهکار و با احتساب تاخیر دیرکرد، این عوارض را وصول می کند.

    شهردار بجنورد در پاسخ به سئوال برخی از برگزار کنندگان کنسرت ها که مدعی هستند شهرداری در قبال دریافت این عوارض چه خدماتی را ارائه می دهد، افزود: پرداخت این عوارض نیازمند ارائه خدمات متقابل به پرداخت کنندگان آن نیست، به طور مثال مسافران شرکت های هواپیمایی و مسافران اتوبوس‌های بین شهری نیز بابت فروش هر بلیت ۱۰ درصد قیمت آن را باید به عنوان عوارض به شهرداری پرداخت کنند، و شهرداری در قبال دریافت این میزان عوارض هیچ گونه خدماتی را به آنان ارائه نمی کند.

    براتیان اظهارداشت: شهرداری سرفصل های درآمدی دارد و این عوارض باید به حساب خزانه شهرداری واریز و سپس صرف ارائه خدمات به مردم شود.

    شهردار بجنورد تصریح کرد: متاسفانه کوتاهی شهرداری در وصول این عوارض برای عده ای این شائبه را ایجاد کرده که ندادن عوارض حق قانونی آنان بوده و امروز که شهرداری پرداخت ۱۰ درصد قیمت بلیت را به آنان گوشزد و آن را مطالبه کرده است، گویا در حق برگزار کنندگان کنسرت ها ظلمی روا کرده است.

    وی افزود: پرداخت ۱۰ درصد قیمت فروش هرنوع بلیت، سالهاست که در سراسر کشور در حال اجراست و تا کنون چنین ادعایی در مورد آن مطرح نشده است.

    براتیان تاکید کرد که براساس ماده ۱۸۱ قانون، ۱۰ درصد عوارض ناشی از فروش بلیت جزو عوارض تکلیفی است و این عوارض از سوی هیچ مقامی حتی هیئت وزیران، قابل بخشش نیست.

    یک فرهنگی: شورای شهر از افراط و تفریط بپرهیزد

    مدیرمسئول هفته نامه اترک نیز در گفتگو با خبرنگارمهر، بخشش های بی رویه و دریافت های غیرضرور را نوعی افراط و تفریط در تصمیمات شورای شهر عنوان کرد و گفت: در حالیکه این شورا از طرفی در برخی از مصوبات شورای شهر با پرداخت مبلغ یک میلیارد ریال به روزنامه ای خاص و مورد نظر به بهانه کمک به توسعه فرهنگی از طریق در اختیار قرار دادن بیلبوردهای تبلیغاتی و … کمک غیر قانونی مصوب می کند که متاسفانه فرماندار وقت نیز بدون توجه به این امر، مصوبه را تایید می کند، از طرف دیگر امروز به بهانه عدم پرداخت ۱۰ درصد عوارض شهرداری، بیلبوردهای تبلیغاتی یک کنسرت دارای مجوز از سطح شهر جمع آوری می شود که این یک نوع افراط و تفریط در مصوبات شورای شهر و تصمیمات شهرداری تلقی می شود.

    قربانعلی سلطانی افزود: انجام فعالیت های فرهنگی و برگزاری کنسرت های تایید شده و دارای مجوز، در زمانی که تهاجم فرهنگی دشمنان از طریق برنامه های مخرب ماهواره ای و …رو به افزایش است، نیازمند تقویت و حمایت مسئولان است.

    وی تصریح کرد: سوق دادن جوانان به سمت و سوی برگزاری چنین برنامه های فرهنگی که مورد تایید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است، در استانی تازه تاسیس با قومیت های مختلف، به منظور دور کردن آنان از برنامه های مخرب ماهواره ای و … که در قالب جنگ نرم اجرا می شود، جز با حمایت مسئولان و پرداخت کمک های فرهنگی میسر نمی شود.

    عضو انجمن اسلامی معلمان کشورو عضو مجمع نیروهای خط امام(ره) افزود: انجام تمامی فعالیت های فرهنگی در جامعه امروزی فاقد سود و صرفه اقتصادی است و لذا باید از حمایت‌های دولت برخوردار شود.

    انتقاد مدیرکل فرهنگ و ارشاد خراسان شمالی از جمع آوری بیلبوردها

    مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان شمالی عصر امروز در گفتگو با خبرنگار مهر، از اقدام شهرداری در جمع آوری بیلبوردهای تبلیغاتی کنسرت محمد اصفهانی در شهر بجنورد انتقاد کرده و خواستار بررسی و تجدید نظر شورای شهر در مصوبه دریافت عوارض شهرداری از برگزار کنندگان کنسرت ها شده بود.

    به گزارش خبرنگار مهر، کنسرت محمد اصفهانی قرار است فردا پنجشنبه ۱۹ شهریورماه در سالن آمفی‌تئاتر کمپ خورشید پتروشیمی خراسان و در دو سانس اجرا شود.

    https://musiceiranian.ir/?p=87059
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *