×
×

برگزاری کنسرت گروه موسیقی وزیری در روسیه

  • کد نوشته: 86535
  • موسیقی ایرانیان
  • شنبه, ۱۴ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۱ دیدگاه
  • گروه موسیقی وزیری به سرپرستی و نوازندگی کیوان ساکت نخستین اجرای خود را در قالب هفته فرهنگی تهران در مسکو، در محل اقامت سفیر ایران در روسیه برگزار می‌کند. گروه موسیقی وزیری که در خارج از مرزهای ایران با نام گروه کیوان ساکت شناخته می‌شود و برنامه اجرا می‌کند، امشب در رزیدانس، یک اجرا برای […]

    برگزاری کنسرت گروه موسیقی وزیری در روسیه
  • کیوان ساکت

    کیوان ساکت

    گروه موسیقی وزیری به سرپرستی و نوازندگی کیوان ساکت نخستین اجرای خود را در قالب هفته فرهنگی تهران در مسکو، در محل اقامت سفیر ایران در روسیه برگزار می‌کند.

    گروه موسیقی وزیری که در خارج از مرزهای ایران با نام گروه کیوان ساکت شناخته می‌شود و برنامه اجرا می‌کند، امشب در رزیدانس، یک اجرا برای مهمانان سفیر ایران و ایرانیان حاضر در نمایشگاه کتاب مسکو و هفته فرهنگی تهران خواهد داشت. این سومین سفر آهنگساز و نوازنده ایران به مسکو برای اجرای برنامه موسیقایی است.

    ساکت همراه دیگر هنرمندان گروه وزیری شامل محمد معتمدی، خواننده، علی‌اکبر خادم، نوازنده تنبک و وحید سلیمانی، نوازنده کمانچه فردا برای اجرای برنامه و نواختن قطعاتی از موسیقی سنتی ایران به موزه موسیقی مسکو می‌روند. قرار است در این برنامه قطعه «هفت‌ضربی» شامل سه بخش «سحر»، «سلام به آفتاب» و «نیمروز» برای نخستین‌بار اجرا شود.

    سومین و مهم‌ترین اجرای گروه موسیقی وزیری روز شنبه در کنسرواتوار چایکوفسکی خواهد بود که بسیاری از دوستداران موسیقی سنتی و دستگاهی ایران، این روزها در مسکو برای یافتن بلیت‌های این اجرا تلاش می‌کنند. استاد موسیقی سنتی ایران که برای بسیاری از حاضران در نمایشگاه کتاب مسکو چهره‌ای آشناست، در برنامه‌های خود در پایتخت روسیه سه‌تار و تار می‌نوازد.

    اجرای چند چهارمضراب با نام‌های «برگ و باد»، «بهاران» و «سفر به دنیای نو» بخش دیگر برنامه گروه وزیری است و علاقه‌مندان به موسیقی سنتی ایران می‌توانند در بخش آوازی چند قطعه در دستگاه‌های دشتی، اصفهان، نوا، بیداد و همایون را با اشعاری از مولانا، حافظ و مشیری بشنوند.

    گروه موسیقی سنتی وزیری به دعوت و با حمایت سازمان فرهنگی – هنری شهرداری تهران برای اجرای برنامه در هفته فرهنگی تهران در مسکو، به روسیه آمده و قرار است چند اجرا نیز در غرفه ایران در نمایشگاه کتاب مسکو داشته باشد.

    https://musiceiranian.ir/?p=86535
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *