×
×

با دو اجرای متفاوت در شهرهای گوتنبرگ و پاریس

  • کد نوشته: 85833
  • موسیقی ایرانیان
  • پنجشنبه, ۵ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۶ دیدگاه
  • hot-topic-logo در یکی از صفحات هواداران استاد محمدرضا شجریان یادداشتی منتشر شده است مبنی بر اینکه آلبوم موسیقی «قاصدک» به زودی در اختیار علاقمندان قرار خواهد گرفت. در ادامه می توانید دموی این آلبوم را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.
    +«قاصدک» آخرین همکاری مشترک استادان شجریان و مشکاتیان است که مربوط به دو اجرای مختلف در شهرهای پاریس و گوتنبرگ می شود

    +«همایون شجریان» نیز در این اثر تمبک نواخته است

    با دو اجرای متفاوت در شهرهای گوتنبرگ و پاریس
  • آلبوم قاصدک

    آلبوم قاصدک

    موسیقی ایرانیان – رها معتمدی: در یکی از صفحات هواداران استاد محمدرضا شجریان یادداشتی منتشر شده است مبنی بر اینکه به زودی آلبوم «قاصدک» آخرین همکاری استادان محمدرضا شجریان و آهنگساز فقید موسیقی ایرانی زنده یاد «پرویز مشکاتیان» در خارج از ایران منتشر می شود.

    به گزارش خبرنگار «موسیقی ایرانیان»، در صفحه ای از فعالیتهای محمدرضا شجریان استاد صاحب نام موسیقی ایرانی یادداشتی به انتشار رسیده است که به این شرح می باشد.

    « آلبوم «قاصدک» در اختیار دوستداران و علاقمندان قرار خواهد گرفت.

    «قاصدک» حاصل همکاری محمدرضا شجریان و آهنگسازی و نوازندگی سنتور پرویز مشکاتیان و تنبک همایون شجریان در سالهای گذشته است.

    این آلبوم شامل ساز و آواز و تصنیف هایی با اشعار سعدی، عطار، مولانا، اخوان ثالث، باباطاهر، نیما یوشیج و حافظ و قطعات تکنوازی سنتور می باشد که شامل دو اجرای متفاوت در شهرهای گوتنبرگ و پاریس خواهد بود.

    اثر «قاصدک» به زودی به صورت آنلاین برای عزیزان خارج از کشور ارائه خواهد شد.»

    شایان ذکر است که آلبوم «قاصدک» کنسرتی بود در سال ۱۳۷۴ که با اجرای زنده یاد پرویز مشکاتیان، محمدرضا شجریان و همایون شجریان یکی دیگر از آثار جاوادانه زوج بی نظیر موسیقی ایرانی یعنی شجریان و مشکاتیان را خلق کرد. در این کنسرت موسیقی سنتی که در دستگاه های راست پنجگاه، ماهور و دشتی به روی صحنه رفته بود، اشعاری از «اخوان ثالث» اجرا شد که بعد از کنسرت نیز به دلایلی مختلف این اثر هرگز به صورت رسمی و با کیفیت مناسب ارائه نشد. جالب است بدانید «قاصدک» آخرین همکاری مشترک استادان شجریان و مشکاتیان بود.

    در ادامه می توانید دموی «قاصدک» را با اجازه صاحب اثر و از طریق سایت «موسیقی ایرانیان» آنلاین بشنوید و در صورت تمایل دانلود نمایید.

    +دانلود دموی آلبوم قاصدک

    آنلاین ببینید:

     

     

     

    https://musiceiranian.ir/?p=85833
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *