×
×

امیرخانی: مریضی مرتضی را گردن من انداختند!

  • کد نوشته: 85655
  • موسیقی ایرانیان
  • چهارشنبه, ۴ام شهریور ۱۳۹۴
  • ۱۴ دیدگاه
  • hot-topic-logoنشست خبری آلبوم «اسمش عشقه» مرتضی پاشایی که قرار بود برای رفع برخی ابهام‌ها درباره این آلبوم برگزار شود، در حالی که هیچ‌کدام از اعضای خانواده پاشایی در آن حضور نیافتند، حاشیه‌های بیشتری را ایجاد کرد.
    +همه فقط از پول و اختلاف حرف می‌زنند!
    +واقعا چرا خانواده پاشایی نیامد!؟

    امیرخانی: مریضی مرتضی را گردن من انداختند!
  • ۱۸۰۸۶۸۳نشست خبری آلبوم «اسمش عشقه» مرتضی پاشایی که قرار بود برای رفع برخی ابهام‌ها درباره این آلبوم برگزار شود، در حالی که هیچ‌کدام از اعضای خانواده پاشایی در آن حضور نیافتند، حاشیه‌های بیشتری را ایجاد کرد.

    این نشست که با حضور شهناز محلوجیان (نماینده خانواده پاشایی)، مهرداد امیرخانی (ترانه‌سرای آلبوم)، رامین بصیرت‌نیا (مسوول موسیقی موسسه دنیای هنر)، مرتضی معماری (یکی از مدیران این موسسه) و معین راهبر، میلاد ترابی و انوشیروان تربتی (تنظیم‌کنندگان آلبوم) برگزار شد، به جای رفع ابهام‌ها، به تشریح اختلاف‌های مالی گذشت.

    برگزارکنندگان نشست اعلام کردند که خانواده پاشایی به‌دلیل جنجال‌ها و حاشیه‌هایی که در شبکه‌های مجازی درباره‌ی این آلبوم به راه افتاده، صلاح دیدند که در این نشست حضور نداشته باشند و نماینده‌شان را به جای خودشان فرستادند.

    برادر مرتضی پاشایی تلنفش را جواب نمی‌دهد

    در ابتدای این نشست، بصیرت‌نیا درباره‌ی حضور نداشتن خانواده پاشایی گفت: من نمی‌دانم چرا این اتفاق افتاده است. مصطفی پاشایی (برادر مرتضی پاشایی) که قرار بود در این نشست حضور داشته باشد، از ساعت ۶ بعدازظهر روز گذشته، به تلفنش جواب نمی‌دهد.

    مسوول موسیقی موسسه دنیای هنر همچنین در پاسخ به این پرسش که دلیل برگزاری مسابقه اینستاگرامی «عکس سلفی با آلبوم مرتضی پاشایی» و در نظر گرفتن سکه طلا برای برندگان این مسابقه چیست؟ اظهار کرد: این مسابقه شامل دو بخش عکاسی و فیلمبرداری است که طرفداران مرتضی پاشایی با آهنگ‌های مورد علاقه این آلبوم برای ما عکس و فیلم می‌فرستند و در نهایت، کلیپی از این مجموعه منتشر خواهد شد.

    او در پاسخ به این پرسش که آیا برگزاری این مسابقه در شأن مرتضی پاشایی است؟ بیان کرد: این کار، اتفاق خاصی نیست و قرار بود از زمان تولید و انتشار آلبوم، کارهایی در این زمینه انجام دهیم و به نظر ما اتفاق بدی نیست. آلبوم آماده انتشار بود و ما مثل بقیه شرکت‌ها سعی کردیم آن را در بهترین حالت ممکن تولید و عرضه کنیم. قبول دارم که ضعف‌هایی در انتشار این آلبوم بوده، ولی در کل اتفاق خوبی بود.

    بصیرت‌نیا درباره‌ی حاشیه‌های به‌وجود آمده برای آلبوم «اسمش عشقه» گفت: نمی‌دانم چه اتفاقی افتاده که این‌قدر حاشیه به‌وجود آمده است. مردم از این آلبوم استقبال کرده‌اند و به نظر من که ۱۷ سال است در حوزه موسیقی تجربه دارم، این آلبوم از بسیاری از آلبوم‌های خوانندگان درجه اول این مملکت بالاتر است و در مدت یکی – دو ماه آینده جای خود را در بازار موسیقی باز می‌کند. در بخش ترانه و ملودی آنقدر قوی است که ضعف وکال‌ها را می‌پوشاند.

    مسوول پخش این آلبوم درباره قیمت این محصول که ۱۸ هزار تومان است، بیان کرد: اگر بخواهید، من ریز هزینه‌های این آلبوم را اعلام می‌کنم. هزینه‌های این آلبوم دو بخش سخت‌افزاری و فروش دارد. تا به حال آلبومی با این کیفیت در بازار موسیقی عرضه نشده است. برای دفترچه و سی‌دی‌هایی که در این آلبوم است هزینه‌ زیادی شده است.

    بصیرت‌نیا در پایان افزود: ما دنبال موج درست کردن نبودیم. در طول ۱۰ سال فعالیت‌مان ۳۰ آلبوم درست کرده‌ایم. کارنامه پخش‌مان هم مشخص است. ما نه قرار بود با این آلبوم میلیاردر شویم و نه شده‌ایم. قبلا آلبوم «یکی هست» مرتضی پاشایی را تولید و توزیع کردیم و دل‌مان می‌خواست آخرین یادگاری‌اش را هم خودمان پخش کنیم. برای این کار هم هزینه‌ بسیار سنگینی را پرداخت کردیم.

    مرتضی معماری – یکی از مدیران موسسه دنیای هنر – نیز درباره‌ی قیمت آلبوم «اسمش عشقه» گفت: این آلبوم با دو قیمت منتشر شده است؛ ۴۰۰ هزار نسخه به قیمت چهار هزار تومان و ۱۰ هزار نسخه به قیمت ۱۸ هزار تومان. این قیمت نامرسوم نیست. بسیاری از آلبوم‌های موسیقی که در بسته‌بندی‌های شکیل عرضه می‌شوند با همین قیمت به بازار موسیقی می‌آیند.

    او افزود: ما می‌خواستیم هواداران موسیقی پاپ، یک یادگاری از مرتضی پاشایی با کیفیت خوب داشته باشند. چاپ این آلبوم در ایران برای اولین‌بار است که عرضه می‌شود. برای قیمت هم هر آنچه دل‌مان می‌خواست نمی‌توانستیم بگذاریم، بلکه مشورت‌هایی بوده و قیمت نهایی خارج از عرف نیست. معاونت هنری وزارت ارشاد نیز در تعیین قیمت این آلبوم نقشی نداشته است.

    مریضی مرتضی را گردن من انداختند!

    امیرخانی – ترانه‌سرای آلبوم «اسمش عشقه» – به حاشیه‌های به‌وجود آمده درباره تسویه‌حسابش با خانواده مرتضی پاشایی اشاره کرد و گفت: ما هنوز تسویه‌حساب مالی نکرده‌ایم. در صحبت‌هایی که با هم داشتیم، به یک روندی رسیدیم و در نهایت به من یک چک دادند که ۱۱ میلیون تومان از قیمت توافق‌شده کمتر است و گفتند فعلا نداریم بقیه‌اش را بدهیم. امیدوارم مشکلات آن‌ها حل شود.

    او ادامه داد: تا قبل از این‌که رضایت‌نامه ترانه‌هایم را برای این آلبوم به خانواده پاشایی بدهم، خیلی حرف‌ها زدند و همه‌چیز هم مکتوب است. بعد از گرفتن رضایت‌نامه همه‌چیز تغییر کرد. به من تهمت زدند و گفتند زیاده‌خواهی‌های تو باعث بیماری مرتضی شده است. مسئله من فقط تسویه‌حساب برای این آلبوم نیست. من هفت – هشت سال با مرتضی کار کردم و حتی یک ریال هم از او پول نگرفتم.

    وی گفت: قرار بود وقتی به یک ثبات مالی رسیدیم، صحبت درآمد مطرح شود. من آدمی نبودم که مرتضی ملودی‌اش را بفرستد و من برایش ترانه بگویم. ما با هم زندگی کردیم و شریک بودیم. توقع داشتم وقتی کار به جایی می‌رسد که پای خانواده‌اش وسط است کمی شبیه خود مرتضی رفتار می‌کردند، اما متأسفانه این اتفاق نیفتاد.

    امیرخانی همچنین اظهار کرد: مشکلات از جایی شروع شد که همه خواستند مسابقه «کی بیشتر با مرتضی بوده؟» و «کی باعث موفقیتش شده؟» را راه بیندازند. یک جنگ شکل گرفت و بقیه هم یک گوشه ساکت نشستند و نگاه کردند تا کار بالا گرفت. آمدند برای مستند مرتضی از ما فیلم گرفتند و قرار بود در تلویزیون پخش شود و همچنین همراه آلبوم باشد؛ اما وقتی دیدیم، دارند همه‌چیز را می‌فروشند، تصمیم گرفتیم نباشیم. بعد از آن، جبهه‌گیری‌ها و تهمت‌ها بیشتر شد.

    ترانه‌سرای آلبوم «اسمش عشقه» همچنین گفت: ما برای آبروی هفت‌ – هشت ساله‌مان زحمت کشیدیم و جنگیدیم. با بی‌پولی و سختی کنار آمدیم تا کار را به اینجا برسانیم. حالا خواست خدا بود و این اتفاق برای مرتضی افتاد. خانواده‌اش به جای این‌که بیایند تشکر کنند که در لحظه‌های سخت که ما نبودیم و تو بودی، مریضی مرتضی را گردن من می‌اندازند و می‌گویند ارث و سهم می‌خواهی! وقتی قرار است یک آلبوم فروش میلیونی داشته باشد و من هم ترانه‌هایش را گفته‌ام، چرا باید حرفی نزنم؛ چرا کسانی که کار کرده‌اند نباید پول بگیرند و آن‌هایی که خواب بوده‌اند از این موضوع سود ببرند؟!

    او افزود: زندگی من بعد از مرتضی هیچ‌وقت مثل قبل نشد. مگر خانواده‌اش دنبال معنویات رفتند که من هم بروم. آن‌ها برای درآمدزایی برنامه‌هایی ریختند. همین خانواده محترم که پسری مثل مرتضی پاشایی را تحویل جامعه دادند، کوچکترین نقشی در پیشرفت مرتضی نداشتند و حالا دنبال درآمد هستند. فکر می‌کنم اگر حقم از این آلبوم را نخواهم، به خودم و بقیه بچه‌های موسیقی ظلم کرده‌ام.

    امیرخانی در بخش دیگری از سخنانش درباره کیفیت وکال‌های آلبوم «اسمش عشقه» گفت: ما همچنان در مرحله تولید بودیم و به تنظیم‌ها نرسیده بودیم. حتی بعضی ترانه‌ها ادیت شدند و فرصت نشد که آن‌ها را تغییر بدهیم. ممکن است موارد کوچکی در میکس و مسترینگ وجود داشته باشد، اما ما انتخاب دومی نداشتیم و این‌ها حساسیت بیش از حد است.

    واقعا چرا خانواده پاشایی نیامد!

    شهناز محلوجیان که قرار کتاب مرتضی پاشایی را بنویسد و به‌عنوان نماینده خانواده پاشایی برای پاسخ به ابهام‌ها در این نشست حضور داشت، با اظهار تعجب از ادعای امیرخانی درباره‌ی تسویه‌حساب با او، گفت: خانواده پاشایی به من گفته بود که با امیرخانی تسویه حساب کرده‌اند و من از حرف‌های او تعجب می‌کنم. قول می‌دهم این موضوع را پیگیری کنم.

    او درباره حضور نداشتن خانواده پاشایی در نشست خبری آلبوم فرزندشان نیز گفت: من نمی‌دانم. واقعا نمی‌دانم چرا نیامدند. دیشب که از سفری به تهران رسیدم، به من گفتند بهتر است تو به نشست بروی. ما دوست‌ها و دشمن‌های مرتضی را دوست داریم و دنبال حاشیه و جنجال نیستیم، برای همین من آمدم.

    وی افزود: آن‌ها همچنین به من گفتند که قرار است بخشی از عواید حاصل از فروش این آلبوم به امور خیریه اختصاص یابد.

    همه فقط از پول و اختلاف حرف می‌زنند

    میلاد ترابی – یکی از تنظیم‌کنندگان آلبوم – نیز در این نشست درباره حاشیه‌های به‌وجود آمده مربوط به مسائل مادی آلبوم پاشایی، گفت: آلبومی تولید شده و به فروش رسیده، مردم هم خریده‌اند و یک چرخه مالی به‌وجود آمده است. زمانی حرف از معنویات باید مطرح شود که قرار نباشد هیچ پولی جابه‌جا شود. احساسات مردم خارج از این مسئله است. آن‌ها آلبوم را می‌شنوند و نظرات مثبت و منفی خود را می‌دهند. ما هر آنچه در بضاعت‌مان بوده، برای این آلبوم گذاشته‌ایم؛ ولی در نهایت، اولین تصمیم‌گیرنده برای انتشار آلبوم خانواده پاشایی بودند که بخواهند آلبوم را بفروشند.

    همچنین معین راهبر – یکی دیگر از تنظیم‌کنندگان آلبوم – درباره‌ی نهایی نبودن وکال‌ها و تنظیم‌های ترک‌های این آلبوم گفت: نمی‌توانیم بگوییم که تمام وکال‌ها صد درصد بوده، اما از لحاظ فنی هم پایین نیستند. بعضی از ترک‌ها مثل «حس جدید» و «اسمش عشقه» که قرار بود از ابتدا در آلبوم باشند، فاینال هستند. مرتضی عادت خوبی داشت و معمولا ترک‌ها را به‌صورت با کیفیت و فاینال می‌خواند. سعی کردیم با تمام تلاش‌مان، بهترین وکال‌ها و تنظیم‌ها را برای این آلبوم داشته باشیم.

    او ادامه داد: خود مرتضی می‌خواست من تنظیم‌کننده آلبوم باشم. مصطفی پاشایی هم به‌عنوان خواننده‌ی همراه، ترک ۱۰ را خوانده، چون نیمی از وکال مرتضی را نداشتیم.

    انوشیران تربتی – از جمله تنظیم‌کنندگان آلبوم – نیز در سخنانی کوتاه گفت: من به احترام مرتضی در این جلسه شرکت کردم، اما بهتر بود در این مراسم درباره آلبوم و موسیقی صحبت می‌شد؛ ولی فقط حرف پول و اختلاف‌ها مطرح شد. حیف مرتضی. نمی‌دانم اگر زنده بود و این شرایط را می‌دید، چه می‌شد.

    https://musiceiranian.ir/?p=85655
       

    مطالب مرتبط

    دیدگاهتان را بنویسید

    نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *